Raskauspahoinvointi jatkuu ja jatkuu eikä paino nouse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apee

Vieras
Olen jo viikolla 18 ja vieläkin on paha olo. Ei yhtä paha kuin alussa mutta rajoittaa syömisiä huomattavasti. Painoa ei tule millään lisää kun en pysty syömään isoja annoksia vaan alkaa heti ällöttää. Entä jos tämä olo jatkuu koko raskauden? Miten saan painon nousemaan?

Esikoisesta pahoinvointi meni ohi n. viikolla 12 ja pystyin sen jälkeen syömään normaalisti. Tosin painoa ei silloinkaan tullut kuin 6 kg. Lähtöpaino molemmissa raskauksissa normaali (bmi 22)

Mulla oli poikaa odottaessa noin ettei raskauden puoliväliin mennessä ollu paino noussu yhtään. Eikä se noussu lopussakaan kovin paljoa, ja se mitä tuli oli nestettä. Synnytyksen jälkeen painoin vähemmän ku mitä oli lähtöpaino.
Minkäs sille sit tekee jos ei paino nouse, ihan terveen lapsen silti synnytin.

Mulla oli ihan sama juttu, että pahoinvointi kesti n.puoliväliin asti ja painoa alkoi tulla vasta rv20 jälkeen. Ihan normaalia kuulemma oli ja poika syntyi ihan normaalikokoisena ja terveenä:)

Itsekin olin huolissani kun paino ei ollut noussut yhtään rakenneultraan mennessä. Rakenneultrassa sitten kysyin kätilöltä että onko tässä nyt syytä olla huolissaan johon kätilö sanoi että on ihan normaalia että paino alkaa nousta vasta raskauden puolessa välissä. Ja oikeassa oli, kiloja ehti siltikin kertyä raskauden aikana 12! Ja vauva oli syntyessään 3,6kg.

Yhteistyössä