Raskaustesti negatiivinen, kuukautiset jääneet pois.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Heippa!
Jätettiin miehen kanssa ehkäisy kokonaan pois marraskuun lopulla. Tämän jälkeen kuukautiset tulivat normaalisti ja samoin vielä joulun aikaan. Tämän jälkeen kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut. Yhdet kuukautiset ovat siis jääneet kokonaan pois ja seuraavien olisi pitänyt alkaa eilen. Olen tehnyt raskaustestin muutama päivä kun ensimmäiset kuukautiset jäivät pois ja melko säännöllisesti tämän jälkeen myös, viimeksi viime tai edellisviikolla. En siis vielä nyt näiden kuukautisten myöhästyttyä.
Onko muilla paljon kokemuksia siitä, että kuukausitisia ei tule, mutta raskaustestit eivät anna positiivista tulosta?

Moikka! Raskaustesti kannattaa tehdä aamulla, jolloin raskaushormoonin määrä erottuu parhaiten. Kokeile tehdä uusi testi, mutta voihan kuukautiset olla epäsäännölliset, vaikka muuten säännölliset olisivatkin.

Heippa!
Jätettiin miehen kanssa ehkäisy kokonaan pois marraskuun lopulla. Tämän jälkeen kuukautiset tulivat normaalisti ja samoin vielä joulun aikaan. Tämän jälkeen kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut. Yhdet kuukautiset ovat siis jääneet kokonaan pois ja seuraavien olisi pitänyt alkaa eilen. Olen tehnyt raskaustestin muutama päivä kun ensimmäiset kuukautiset jäivät pois ja melko säännöllisesti tämän jälkeen myös, viimeksi viime tai edellisviikolla. En siis vielä nyt näiden kuukautisten myöhästyttyä.
Onko muilla paljon kokemuksia siitä, että kuukausitisia ei tule, mutta raskaustestit eivät anna positiivista tulosta?

Oliko poisjätetty ehkäisy hormonaalinen? Jos oli, niin se voi selittää puuttuvat kuukautiset.

Kierto saattaa myös olla vielä sekasin pillerien lopetuksen jälkeen.. näin on monella yleensä, mutta ei kaikilla..jos kierto ollut säännöllinen ennen ehkäsyä niin yleensä palaa samaan ehkäsyn lopetuksen jälkeen mutta jos epäsäännöllinen niin pysyykin epäsäännöllisenä ehkäsyn lopetuksen jälkeen.

Voi olla vaan kierto sekaisin, mutta sitten taas olen kuullut tapauksia että testit näyttävät negaa tosi pitkäänkin mutta ovat silti raskaana. Ultraamalla saisi varmuuden, joko yksityisen kautta itse maksamalla tai jos saat terkkarista lähetteen.

Yhteistyössä