Raskaustesti negatiivinen, kuukautiset kolmatta päivää myöhässä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tohelo-27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tohelo-27

Vieras
Tällä hetkellä kp 29/26. Kuukautiset ovat olleet pitkän aikaa lyhyellä kierrolla. Minulla on ollut nuorempana (11-22 v.) paljon pitempi kierto (jopa 30 tai 31 päivää). Kierto on yleensä erittäin säännöllinen eli 25-27, erittäin harvoin 28. Vuosiin ei ole tainnut olla sitä enempää.

Ovulaatio oli mielestäni selkeästi 14-15 pv. Tikuttanut en, mutta oireet olivat todella selkeät (limat, järketön panetus).

Tein eilen RFSU:n raskaustestin päivällä. Virtsa oli ollut rakossa ehkä 1,5 tuntia.
Ei ole selkeitä oireita kuukautisten alkamisesta. Yleensä valkovuoto/limaneritys muuttuu, nyt ei ole muuttunut. Oireet ovat "pieniä" ja huomattavasti lievempiä kuin ennen normaaleja kuukautisia.

Harrastimme keskeytettyä yhdyntää oletettuna ovulaatiopäivänä. Kyllä, näin ei pitäisi tehdä, mutta tulipahan tehtyä.

Mitäs nyt? Neuvokaahan typerää, että mitä teen seuraavaksi, jos kuukautiset eivät ala vielä parin päivän kuluttua.

Minulla on myöhäinen/lyhyempi luteraalivaihe. Olen testannut ovulaatiotikuilla useamman kierron ajan ennen kuin aloitimme varmat päivät ja keskeytetyn yhdynnän.

Miten sinua nyt pitäisi neuvoa?

Tee raskaustesti uudestaan jos siltä tuntuu. Jos olet raskaana, keskeytä ellet halua vauvaa, synnytä jos haluat. Jos olet raskaana mene ä-neuvolaan, jos et niin jatka normaalia elämää. Jos haluat lapsen jatka yritämistä, jos et, käytä ehkäisyä.

Odota nyt rauhassa. Menkat voi olla myöhässä viikon kaksikin ilman että mitään ihmeempää vikaa on. Varsinkin jos stressiä ym.
Jos nyt ei kuukautisia rupea ollenkaan kuulumaan niin sitten varmaan syytä mennä lääkärille. Mutta ei nyt vielä ole mitään syytä paniikkiin.

En tiedä. Soitanko terveyskeskukseen verikokeeseen, varaanko ajan gynekologille vai alanko soitella neuvolaan vai kaikkiin yhtä aikaa. Kun en helvetti tiedä, kun mitään tällaista ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Noiden lukemien perusteella sinun mielestäsi kuukautiseni eivät ole myöhässä, mutta koska itse tunnen kiertoni sen verran hyvin niin tiedän, että kuukautiset ovat myöhässä.

En tiedä. Soitanko terveyskeskukseen verikokeeseen, varaanko ajan gynekologille vai alanko soitella neuvolaan vai kaikkiin yhtä aikaa. Kun en helvetti tiedä, kun mitään tällaista ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Noiden lukemien perusteella sinun mielestäsi kuukautiseni eivät ole myöhässä, mutta koska itse tunnen kiertoni sen verran hyvin niin tiedän, että kuukautiset ovat myöhässä.

Niin, mutta raskaustesti näyttää ettet ole raskaana. Kuukautiset voivat hyvin sinullakin! olla 3pv myöhässä ettet ole raskaana.

Tee huomenna uusi testi. Vaikka.

Odota nyt rauhassa. Menkat voi olla myöhässä viikon kaksikin ilman että mitään ihmeempää vikaa on. Varsinkin jos stressiä ym.
Jos nyt ei kuukautisia rupea ollenkaan kuulumaan niin sitten varmaan syytä mennä lääkärille. Mutta ei nyt vielä ole mitään syytä paniikkiin.

Kiitos. Eli odotan 1-2 viikkoa, teen uuden raskaustestin ja sitten otan yhteyttä lääkäriin, jos eivät ala?

Mulla, jolla on suht säännöllinen kiero (kahden-kolmen päivän heitolla yleensä) on kerran ollut sellainen tilanne, että jostais syystä, stressi tms, kuukautiset myöhästyi 2 vkoa. Testi nega, otin rauhallisesti, lopulta tulivat ihan normisti. Elimistö ei ole mikään robotti, vaan muutoskai voi tulla, eikä niistä ensimmäiseksi tarvitse huolestua. Voimakas laihtuminen, lihominen, ruokavalion radikaali muutoskin ja kaikki stressitekijät voivat sekoittaa hetkellisesti kiertoa. Odota hetki, jos eivät tule, tee testi, soita gynelle. Kolme päivää on minusta vielä vähän.

Mulla, jolla on suht säännöllinen kiero (kahden-kolmen päivän heitolla yleensä) on kerran ollut sellainen tilanne, että jostais syystä, stressi tms, kuukautiset myöhästyi 2 vkoa. Testi nega, otin rauhallisesti, lopulta tulivat ihan normisti. Elimistö ei ole mikään robotti, vaan muutoskai voi tulla, eikä niistä ensimmäiseksi tarvitse huolestua. Voimakas laihtuminen, lihominen, ruokavalion radikaali muutoskin ja kaikki stressitekijät voivat sekoittaa hetkellisesti kiertoa. Odota hetki, jos eivät tule, tee testi, soita gynelle. Kolme päivää on minusta vielä vähän.

Näin juuri.

Yhteistyössä