Raskaustestistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Testailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Testailija

Vieras
Olen näkevinäni todella, todella haalean plussan (ikäänkuin läpikuultava), joka on siinä rajoilla, että uskoako vaiko eikö uskoa.
Taustalla on toista kuukautta sitten kohdunulkoinen ja sen jälkeisiä kuukautisia ei ole tullut. En tiedä voiko vanhaan (siis ennen tuota kohdunulkoista) kiertoon luottaa, joka on ollut 28 aika tarkasti. Sen mukaan kuukautiset olisivat noin viikon verran myöhässä. Ollaan oltu ilman ehkäisyä, joka sattuisi suht puoleen väliin kiertoa, jos tuon vanhan kierron mukaan laskee.

Miten siis tulkita raskaustestiä? Äsken keksin katsoa testiä valoa vasten nurjalta puolelta ja toinen viiva kontrolliviivan lisäksi näkyi hailakkaasti, mutta näkyi kuitenkin. Onko tämä tulkittavissa plussaksi? Kyseessä siis liuskatesti. Voiko testaamattomissa liuskatesteissä silminhavaitsemattomat viivat valmiina?
Kuvaa en ikävä kyllä voi laittaa.

Mun kokemuksen mukaan liuskatesteissä ainakin on valmiiksi viivanpaikat. Kerran laitoin isännän tekemään testin myös kun vaivas se haalee viiva joka mulle tuli. Sille tuli ihan samanlainen haalee viiva. Eikä tietääkseni ainkaan raskaana ollut! :) Ajattelis, että jos olis jo viikon myöhässä ois testissä jo selkeä viiva. Kannattaa varmaan testailla uudelleen toisella testillä.

mulla oli kans testissä tooosi tooosi haalee viiva, melkee luulin että siinä lasissa mikä siinä päällä on, on naarmu ja se viiva on sen naarmun varjo mut parin päivän päästä ku tein uuden nii oli kaks vahvaa viivaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
öö, mä en suna naurais miehen tekemälle positiiviselle raskaustestille. esim. kivessyöpää sairastava tekee positiivisen r-testin

No ei se mikään positiivinen ollut! Justhan selitin, että ihan samanlainen kun mullakin, enkä minäkään ole tiettävästi toista lasta saanut. Herranjestas näitä ihmisiä!

Selvennän vielä, että kontrolliviiva on normaali, mutta molemmat (kahden testin pakkaus) testit näyttää kontrolliviivan lisäksi sitä todella hailakkaa viivaa, jälkimmäisenä tehty näkyy aavistuksen selvemmin.

Yhteistyössä