Raskautuminen keskenmenon jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katti76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katti76

Vieras
Hei kaikki keskenmenon kokeneet!

Kuinka pian keskenmenon jälkeen olette uudelleen raskautuneet ja onko raskaus mennyt normaalisti vai onko uusi keskenmeno tullut heti perään?

Meillä meni pikkuinen kesken n. viikolla 8 tuossa viime lokakuussa, tosin kaavinta tehtiin vasta marraskuun alussa, kun vuoto alkoi vasta sitten...Ja kaiken lisäksi jouduttiin viikon sisällä kaapimaan kaksi kertaa, kun eivät ensimmäisellä kerralla saaneet kohtua tyhjäksi...Lääkäri sanoi silloin, että uudelleen raskautuminen todennäköisesti tapahtuu piankin...Nyt on kuitenkin kulunut tuosta jo pari kuukautta ja mitään ei ole tapahtunut...

Tiedän, että tuo pari kuukautta ei ole vielä mitään verrattuna vuosien yritykseen, mutta meilläkin oli ennen tuota tärppiä yritystä jo vuoden verran takana päin...Nyt mieleeni tulee, että voinko enää raskautuakaan uudelleen vai onko tuo kaavinta esim. aiheuttanut jotain pysyviä jälkiä...

Olo on välillä todella masentunut vieläkin tuon keskenmenon jälkeen, vaikka siitä on jo aikaa...Lähimmät ystäväni ovat juuri saaneet tai saamassa lapsia ja se on rankkaa, varsinkin kun olemme vauvaa toivoneet ja yrittäneet kauemmin kuin he...

Kertokaahan te keskenmenon kokeneet, miten olette tästä selvinneet ja kuinka kauan on mennyt uudelleen raskautumiseen...

Kiitokset vastauksista etukäteen.

Tule tuonne Kermit-palstalle keskustelemaan muiden keskenmenon saaneiden kanssa?
Minäkin ns. "uusi" siellä... Sain keskenmenon syyskuussa, eikä vielä ole uutta vauvaa tulossa. Myös minä olin toiveikas uuden raskauden onnistumiseen, mutta ei mene elämä niinkuin toivoisi.
Myös kahdella ystävälläni ollut keskenmeno ja he tulleet heti km:n jälkeen raskaaksi. Kai itse ajattelin meille käyvän samallalailla..
Toukokuussa -07 aloitettiin yritys, ei siis hirveän pitkää aikaa vielä takana, vajaa vuosi. Silti varasin ajan lääkäriin, ihan jo mielenrauhan takia! Katsokoot siellä onko mitään vikaa havaittavissa "päällisin puolin".

Meillä ennestään 2-vuotias lapsi, joten tavallinen arki vie ajatukset väkisin pois keskenmenosta. Toki se välillä hiipii mieleen vieläkin!
Ei taida muu auttaa kun aika! Ja jonkun kanssa asiasta keskusteleminen, tai sitten esim. tuonne Kermitteihin kirjoittelu omista tuntemuksistaan... ; )

En siis osaa sinua auttaa tuossa, kuinka kauan menee aikaa uuteen raskautumiseen. Joillain tärppää heti, joillain kuukausien, joillain vuosien päästä... Ikinä ei voi tietää!
Sehän tässä pahalta tuntuukin, kun ei itse pysty asiaan mitenkään vaikuttamaan. Vaikka kuinka yrittäisi, ajattelisi positiivisesti, tikuttaisi ovulaatiota jne. ei vaan asialle voi mitään tehdä! Tulee kun/ jos on tullakseen...

Toivottavasti saat muitakin vastauksia niiltä, jotka ovat raskaaksi jo tulleet!
Tsemppiä sinulle elämässä eteenpäin!! : )
-Henskuliina-

Heippa Katti76!

Suuret pahoittelut km:tasi :(. Itse koin myös km lokakuussa. Minulle sanottiin kans että uusi raskaus voi tulla hyvinkin nopeasti mutta nyt on neljä täyttä kiertoa takana ja ei mitään. Ja tiedän minä kans että lyhyt aikahan tuo on mutta kaiken kaikkiaan vuosi ollaan nyt yritetty ja masennusta on ilmassa. Tiedän, vuosikin on lyhyt aika mutta ahdistaa silti. Itku on herkässä ja usko alkaa mennä, ei voi mitään. Se vauva kun oli jo niin "lähellä".
Asiaa ei helpota että lukuisat tutut plussasivat samoihin aikoihin ja he kasvattelevat nyt onnellisena mahaansa. Voin vain vierestä katsoa miltä oma masuni näyttäisi jos asiat olisivat menneet toisin. Tämä muistuttaa koko ajan siitä mitä itse emme saaneet.

Tule ihmeessä tuonne Kermitteihin, sieltä saa aivan loistavaa vertaistukea kuten Henksuliina kirjoitti. Itsekin olen siellä hieman kirjoitellut. Nyt tosin tuntuu ettei ole oikein sanottavaa ja kirjoitettavaa minnekään kun suru ja masennus on yllättäen taas niin suuri. Välillä oli helpompaa ja uskoin vahvasti että plussa saadaan pian, mutta nyt kun täti kuukausi toisensa perään kunnioittaa aina vaan läsnäolollaan, niin alkaa maailma taas kovasti synkentyä.

Pikaisia plussia toivotellen!! :)

Erica

Voi kurja! Mulla ihan samat kokemukset (niin kuin monilla muillakin täällä) ja just toi 4kk yritystä nyt takana ja kovin kovin masentaa... keväällä tulee vuosi täyteen kaikenkaikkiaan "koko vauvajuttua" eli viime huhtikuussa raskaaks ja kesäkuussa kesken (ulkopuolinen taho aiheutti km:än, "onnettomuus", josta en nyt halua puhua) ja sen jälkeen enemmän ja enemmän vauvaa toivottu..nytkin kun kirjoittaa tätä niin itku puskee esiin kun sanoo rehellisesti miten asiat ovat. Raskain vaihe tähän astisessa elämässä tämä aihio.. :(

plusplustuulia meille kaikille, ja mieluiten jo tästä kierrosta!!

1. keskenmeno maaliskuussa 07, rv 12 aloituslääkkeellä käynnistynyt
uudelleen raskaana elokuussa 07
2. keskenmeno syyskuussa 07,rv 7 lääkkeet, lopuksi kaavinta
nyt raskaana, helmikuussa 08.
Eli noin 5 kuukauden välein olen raskautunut uudelleen. Jälkimmäisessä keskenmenossa itse keskenmenoprosessi oli todella pitkä.
Siitä ultrasta, missä todettiin että sikiö on eloton, meni melkein 3 viikkoa tuohon kaavintaan.
Nyt aivan, aivan alkuvaiheessa uusi raskaus.

Yhteistyössä