Raskautuminen kierukan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Heippa!

kaipaisin kokemuksia raskautumisesta kierukan jälkeen(kauanko mennyt yms). Varsinkin jos menkat jääneet kierukan vuoksi pois. Ja miten kierto lähtenyt palautumaan

mulla ollut kierukka vajaa 2v ja menkat viimeksi kesäkuussa, jonka jälkeen jäivät kokonaan pois(sitäkin ennen oli tosi niukat ja epäsäännölliset kun imetin). Kierukan poisto 2vk päästä ja kovat vauvahaaveet.

Moi!

Mulla poistettiin hormonikierukka elokuussa. Mulla oli ollut niitä kaksi, ensimmäinen oli kolme vuotta ja toinen ehti olla neljä vuotta. Seitsemän vuotta olin ilman kuukautisia. Ensimmäiset kuukautiset tulivat noin kuukauden kuluttua kierukan poistosta ja siitä noin kahden viikon päästä raskauduin. Eli ei ollut mitään ongelmia täällä :) Tosin ne kuukautiset olivat kyllä tähänastisen elämäni kamalimmat tuon pitkän tauon jälkeen :D

Onnea yritykseen! <3

Kolmas lapsi tärppäsi yk 3 kierukan (mirena) poiston jälkeen. Menkat ei jäänyt kierukan kanssa kokonaan pois, oli sellainen yhden päivän pyyhintä vuoto kerran kuussa, siitä tiesi "uuden kierron" alkaneen. Kierukka ehti olla muutaman kuukauden ja imetin edellistä vauvaa (10kk) raskaaksi tullessa. Menkat oli tosi runsaat kierukan jälkeisissä kierroissa.
Neljäs lapsi tärppäsi yk 4 kierukan poistosta. Sama juttu kuin aiemmin, en tosin imettänyt ja kierukka oli vuoden. Vuoto oli tosi runsasta ennen plussa kiertoa.

Ja tähän täytyy vielä lisätä että todella nopeasti tulin raskaaksi kierukoiden jälkeen.
Eka ja toka "tehtiin" koeputkessa. yksi keskemenoon johtanut luomuplussa oli ennen esikoista. Esikoisen jälkeen ei ehkäisyä ja kolmannen vuoden kohdalla palattiin hoitoihin ja siitä toinen lapsi.

Täällä myös kaipaisin kokemuksia. Minipillerit olleet käytössä reilu 4v, menkkoja ei ole ollut missään vaiheessa pillereiden aikana. Nyt ollut 1,5vk ilman pillereitä ja menkkoja ei vieläkään kuulu. Kauankohan menee että menkat tulee tai kierto lähtee tasaantumaan että voi edes koittaa miettiä milloin on ovulaatio?

Täällä myös kaipaisin kokemuksia. Minipillerit olleet käytössä reilu 4v, menkkoja ei ole ollut missään vaiheessa pillereiden aikana. Nyt ollut 1,5vk ilman pillereitä ja menkkoja ei vieläkään kuulu. Kauankohan menee että menkat tulee tai kierto lähtee tasaantumaan että voi edes koittaa miettiä milloin on ovulaatio?
Mulla mennyt joka kerta n. 3 viikkoa vuodon alkamiseen (3 lasta ja jokaisen välissä minipillerit)

Mä lopetin aikoinaan pillerit tammikuussa ja maaliskuun alussa tuli vasta menkat. Huhtikuussa tuli kanssa pienet menkat ja sit jo raskauduinkin.

Kierrukka poistettiin syyskuun alussa. Ehti olla neljä vuotta ja menkkoja ei ollut tuona aikana. Poiston jälkeen kesti kk ennen kuin alkoi ja yhteensä siis kahdet ehti tulla. Tein viime viikolla positiivisen ja ikääkin alkaa olemaan +35. Oli aika yllätys. En jokseenkaan osannut edes odottaa. Tsemppiä!

Yhteistyössä