Raskautumisesta ja menkoista epämääräisiä kysymyksiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kumppari

Uusi jäsen
30.08.2007
2
0
1
Eli moi, olen uusi täällä, enkä nyt tiennyt, mihin tämän kysymyksen lykkäis.. Pinoja näkyy olevan vaikka muille jakaa, mutta en tiedä, mihin kuuluis.

Mutta, meidän vauva syntyi viime joulukuussa ja kovasti odotamme uutta raskautta. Menkat ei ole alkaneet vieläkään. Esikoisen jälkeen kesti 9kk kun alkoivat, nyt on kohta tuo 9kk mennyt, mutta ei vielä ole alkaneet.

Mutta esikoisen jälkeisistä ajoista en muista ollenkaan, että miten menkat sitten alkoi, kun alkoivat. Normaalisti mulla ei oo menkkakipuja paljoakaan. Nyt on pari-kolme viikkoa juilinut ja jomotellut alamahaa siihen malliin, kuin menkkojen aikana yleensä, mutta kipeämmin. Eli jokohan nuo pian alkais.

Ehkäisyä ei ole käytössä ja raskaustestejä oon pari tehnyt ihan vaan varmuuden vuoksi, mutta negaa toistaiseksi.

Mutta, miten teillä on alkanu menkat useiden kuukausin jälkeen? Onko ollu tavallista kipeemmät? Ja onko joku raskautunut jo ennen ku ensimmäisetkään menkat on ehtiny tulla edellisen raskauden jälkeen?

Niin kovasti ootan, että menkat alkais, tietäis sitten että mahdollisesti se oviskin tulee ja voi oikeasti odottaa raskautumista.. :heart:

Ihan uusi kirjoittelija minäkin ja samoja täällä mietiskelen, josko joku osaisi sanoa jotain.

Eli kova on vauvakuume vaikka tuossa tuo 6 kuukautinen tuhisee. Edellisiin kysymyksiin lisäisin vielä tuon imetyksen, eli imetätkö vielä? Ja kuinka paljon? Onko yösyöttöjä? Ja onko kenelläkään alkanut menkat vaikka vielä imettää soseiden lisäksi? Ja onko tultu raskaaksi vaikka vielä imettää/ei ole vielä ekoja menkkoja kuulunut?

Voisin vastata omalta osaltani tohon menkkakysymykseen, että mulla esikoisen jälkeen alkoi menkat muistaakseni noin kuukauden kuluttua siitä kun olin lopettanut imetyksen. Tulivat silloin "normaaleina" ja jatkuivat vanhaan tapaansa suht säännöllisinä.

Eli omalta osaltani ei ilmeisesti toiveita raskautumisesta ennen kuin lopetan imetyksen, enkä nyt ihan pelkästään uuden raskauden toivossa viittis lopettaakaan vielä. Vaikka tosiaan kova olis kuume minulla ja miehelläkin, ja kaikin puolin sopisi että jatko-osa tulisi pian... huoh. Odotellaan ja ihmetellään.

Kiva että joku edes vastasi! Ja samoilla linjoilla siis ollaan! :)

Imetän edelleen, rintamaito on ainut maito mitä tuo meijän vaavi saa. Ja öisinkin syö vielä pari kertaa joka yö. Eli varmaan nämä seikat vaikuttaa siihen, ettei menkat oo vielä alkaneet. Esikoisen jälkeen yösyötöt loppuivat kun vauva oli 5kk vanha, mutta imetystä jatkoin 1-vuotiaaksi asti (oli myös vauvan ainoa maito). Täysimetystä molempien kanssa puoli vuotta. En kyllä minäkään aio imetystä lopettaa vain siksi, että siten ehkä tulis ne menkat nopeammin.

Eli eikai se auta kuin odotella.. Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta tämä odottaminen, kun uusi vauva on ollut tervetullut perheeseemme heti kakkosen syntymän jälkeen, eli noin 9 kuukautta jo. Mutta minkäs teet.. :/

Mulla on alkanut kolmen lapsen syntymän jälkeen menkat tosi nopeesti. Kaksi kertaa ennen jälkitarkastusta ja kerran viikko pari jälkitarkastuksen jälkeen. Vaikka on olleet täysimetyksellä. Ja nyt kuopuksen synnytyksen jälkeen alkoi vasta 7kk synnytyksen jälkeen. Poika oli täysimetyksellä 5kk ja lisäksi vajaa pari kuukautta sai vain öisin rintamaitoa. Kuukautiset alkoi siis vasta sen yöimetyksen loputtua. Ja joka kerta kun kuukautiset on alkanut, on ne heti tullut aika säännöllisesti.
Ekat kuukautiset on ollut aina raskauden jälkeen runsaammat ja kipeemmät. Mutta ne on sitten ajanmyötä tasoittuneet.

Toivottavasti saatte pian plussattua! :heart: