Rasva neuvoja alapään ihon hoitoon

  • Viestiketjun aloittaja rasvaus neuvoja
  • Ensimmäinen viesti
rasvaus neuvoja
Onko kenelläkään alapään limakalvojen ja ihon hoidossa käytössä physiogelin a.i cream voidetta? Mahtaisikohan helpottaa kuivahkoa joskus hieman kutisevaa ihoa. Väliin ärtyy ihan punoittavaksi ja joskus tulee raavittua. Iho on todella kuiva ja ärtynyt :( Olen jättänyt kokonaan pesuaineiden käytön pois, ettei kuivata liikaa.

Haavaumia itselläni esiintyy myös. Primaariherpeksen jäljiltä ovat tulleet, ennen näitä ei ole ollut. Haavaumat olen saanut pidettyä poissa dexpanthenol rasvauksella ( ratiopharmin bepanthen versio). Onko tuolla voiteella mitenkään kosteuttavaa vaikutusta? Aika paksua tavaraa kun on :/

Apteekkien voideviidakossa olen kahlannut jo useamman kuukauden ja aina pettymys voiteen käytön jälkeen. Lupaavat maat ja taivaat, mutta ihoni on ilmeisesti niin herkkä ettei juuri kestä näitä. Alkavat kutittamaan iholla, tuntuvat epämukavilta, polttavat limakalvoilla tai muuten ärsyttävät. Ja mikä kauheinta rahat menevät aivan hukkaan.

Tässä esimerkkejä:

Normaali bepanthen - Ei puhettakaan, kauhea polttelu
Ceridal lipolotion suihke - Jättää hengittämättömän kalvon iholle, jonka seurauksena aivan järkyttävät oireet. Kaikki kauheasti kehuvat, mutta EI toimi.
Kookosöljy - Aluksi tuntuu oikein miellyttävältä, mutta muutaman tunnin sisällä ärsyttää
Aqualan Oil - Sama homma kuin edellisessä
ACO intiimi suihkuöljy ja ACO intiimivoide - Ei sovellu alkuunkaan
Pirkka vauvaöljy - Ei sovellu, ei hengitä
Valkovaseliini - liian rasvainen

Öljyt ilmeisesti eivät ole vain soveliaita minun iholleni.

Aqualan L-voide - Kipristelee ja polttelee iholla.
Sinkkivoide / Sinkkipasta - Kuivattaa ennestään kuivaa ja ärtynyttä ihoa
Physiogel cream ( ei Anti ich ) - Jotenkin hieman paremmin sopii, limakalvoille en uskaltanut koettaa.
Apteekista ehdottivat aloe vera geeliä, mutta en uskaltanut koettaa.

Auttakaa ihmiset ja kertokaa ihmeessä mikä voide olisi oikeasti hyvä. Kyseessä ei ole hiivatulehdus, tutkittu useilla labrakokeilla. Punajäkälästä tai valkojäkälästä ei ole tehty tutkimuksia. HPV löytyi sattumoisin PAPA-kokeessa, mutta ulkoisia muutoksia ei ole. Kutina ei todellakaan tule emättimen sisältä, vain huulissa ajoittaista.
 
aloeta
Itse ajoittain käytän aleovera geeliä. Tosin en ole sitä apteekista ostanut vaan ihan Dermoshopita tilannut.

Olen saanut avun siitä satunnaiseen kutinaan, joka johtuu kuivuudesta ja ärtyneestä ihosta.
 
Tässä yksi
Onko kenelläkään alapään limakalvojen ja ihon hoidossa käytössä physiogelin a.i cream voidetta? Mahtaisikohan helpottaa kuivahkoa joskus hieman kutisevaa ihoa. Väliin ärtyy ihan punoittavaksi ja joskus tulee raavittua. Iho on todella kuiva ja ärtynyt :( Olen jättänyt kokonaan pesuaineiden käytön pois, ettei kuivata liikaa.


Auttakaa ihmiset ja kertokaa ihmeessä mikä voide olisi oikeasti hyvä. Kyseessä ei ole hiivatulehdus, tutkittu useilla labrakokeilla. Punajäkälästä tai valkojäkälästä ei ole tehty tutkimuksia. HPV löytyi sattumoisin PAPA-kokeessa, mutta ulkoisia muutoksia ei ole. Kutina ei todellakaan tule emättimen sisältä, vain huulissa ajoittaista.
neuvo: kokeile, Vagisanpuikkoja tai Repadinapuikkoja - käytä säännöllisesti, pitäisi auttaa..

JOS tuo ei auta, lääkäriin on mentävä. Ja yksi on tärkeä: jätä Alldays-ph-suojat ja -siteet pois, ne aiheuttaa sanoinkuvaamatonta polttoa alapäähän.
 
Viimeksi muokattu:
Kokemusta asiasta
Jos et vielä ole saanut vaivaan apua, niin kokeile Linola suojaava balsamia ( apteekista). Suojaa hankaukselta. Ja jos käytät pikkuhousunsuojia, siirry Vuokkosiin ( cotton ).
 
Tuulantei
Jos et vielä ole saanut vaivaan apua, niin kokeile Linola suojaava balsamia ( apteekista). Suojaa hankaukselta. Ja jos käytät pikkuhousunsuojia, siirry Vuokkosiin ( cotton ).
Mulla helpotti Vagisan-voide kun lääkekuuri kuivatti paikat. Maksaa vähän alle 20 €. Koska mulla on menkat loppuneet ajat sitten ja ollut toistuvia virtsatietulehduksia, niin olen käyttänyt 2 x viikossa Ovestin emätinpuikkoja tai -voidetta. Voide on vähän siistimpi käyttää. Ja pikkuhousunsuojista pitää luopua; anna alapään tuulettua.
 
Viimeksi muokattu:
rasvoja
En käytä ollenkaan pikkuhousun suojia, joten paikat eivät ainakaan siltä osin pääse hautumaan. Pyrin olemaan mahdollisimman väljissä vaatteissa ja kotona mielellään ilman alushousuja.

Tampponeita käytän kuukautisten aikaan. Kuukautisten aikana olen käyttänyt lactalia ja muutaman päivän senkin jälkeen, ettei ph tasapaino kovin järkyty. Pysyy streptokokki b kurissa jotenkin. Sitä löydetty aina oireiden aikana testeillä. Milloin 3 tai 2 plussalla. Tietääkö kukaan tarkoittaako se samaa kuin bakteerivaginoosi?

Tuota linolaa olen muistaakseni kokeillut, mutta se kun jättää kalvon iholle niin ei hyvä. Oma ihoni ei siitä pitänyt ollenkaan.

Ostin tuota physiogelin anti ich voidetta, se jotensakin pitää ihon hyvänä. Kallistahan tuo on kuin mikä. Olisikohan bepanthenin anti ich kokeilemisen arvoinen? Pakko ilmeisesti vain tunnollisesti rasvata suihkun jälkeen. Parin päivän tauon pidin rasvaamisesta ja tuntui, että iho alkoi haavautua tuon vuoksi :( Karvoja en höylällä ajele, vaan ladyshaverilla. Ei raavi höylä ainakaan ihon pintaa. Aloe vera geelin saatan ottaa seuraavaan kokeiluun. Inhottava tunne, kuin olisi väliin kaktus tuolla alapäässä :(

Ovestin voidetta olen kokeillut ja ainakin limakalvojen kunto sisältä parani todella hyvin nopeassa ajassa. Vagisan voide aiheutti ulkopuolella kihelmöintiä, joten sisälle en uskaltanut sitä laittaa. Repadina puikkoja olen kokeillut yhden laatikon verran.

Voiko noita estrogeeni-pitoisia voiteita käyttää, vaikka ei ole vaihdevuosissa vielä :D Kiitos vinkeistä ja lisää vastaan otetaan :) Tämä on v-mainen vaiva :(
 
Kutka
En käytä ollenkaan pikkuhousun suojia, joten paikat eivät ainakaan siltä osin pääse hautumaan. Pyrin olemaan mahdollisimman väljissä vaatteissa ja kotona mielellään ilman alushousuja.

Tampponeita käytän kuukautisten aikaan. Kuukautisten aikana olen käyttänyt lactalia ja muutaman päivän senkin jälkeen, ettei ph tasapaino kovin järkyty. Pysyy streptokokki b kurissa jotenkin. Sitä löydetty aina oireiden aikana testeillä. Milloin 3 tai 2 plussalla. Tietääkö kukaan tarkoittaako se samaa kuin bakteerivaginoosi?

Tuota linolaa olen muistaakseni kokeillut, mutta se kun jättää kalvon iholle niin ei hyvä. Oma ihoni ei siitä pitänyt ollenkaan.

Ostin tuota physiogelin anti ich voidetta, se jotensakin pitää ihon hyvänä. Kallistahan tuo on kuin mikä. Olisikohan bepanthenin anti ich kokeilemisen arvoinen? Pakko ilmeisesti vain tunnollisesti rasvata suihkun jälkeen. Parin päivän tauon pidin rasvaamisesta ja tuntui, että iho alkoi haavautua tuon vuoksi :( Karvoja en höylällä ajele, vaan ladyshaverilla. Ei raavi höylä ainakaan ihon pintaa. Aloe vera geelin saatan ottaa seuraavaan kokeiluun. Inhottava tunne, kuin olisi väliin kaktus tuolla alapäässä :(

Ovestin voidetta olen kokeillut ja ainakin limakalvojen kunto sisältä parani todella hyvin nopeassa ajassa. Vagisan voide aiheutti ulkopuolella kihelmöintiä, joten sisälle en uskaltanut sitä laittaa. Repadina puikkoja olen kokeillut yhden laatikon verran.

Voiko noita estrogeeni-pitoisia voiteita käyttää, vaikka ei ole vaihdevuosissa vielä :D Kiitos vinkeistä ja lisää vastaan otetaan :) Tämä on v-mainen vaiva :(
Eikö olisi parempi jättää luonnon suojaksi tarkoittamat karvat ajelematta kokonaan? Ajelu ihan varmasti pahentaa ihon oireilua. Kuiva- ja arka ihoisella ajelu voi ärsyttää peräti pahasti.
Mistä lie saanut lakunsa tuo ajeluvillitys? Alapään karvoitusta ei ole tarkoitettu ajeltavaksi, ainakaan minulle ei koskaan ole moista edes ehdoteltu ja elämää on jo hyvän matkaa takana. Koin aikanaan synnytysten yhteydessä ajeltuna vihoviimeiseksi oloni, alapää kutisi ja kihelmöi, vaikka iho näytti täysin terveeltä.
Limakalvojen kutina johtuu joko kuivumisesta tai tulehduksesta. Kuivumista ja ärsyyntymistä nuorella iällä ei pitäisi olla muutoin kuin tulehdusten yhteydessä tai allergiassa. Jos sitä on, on asiaa gylekologille.
 
Viimeksi muokattu:
Tuulantei
Hei, mulle sanottiin aikoinaan apteekissa että niin kauan kuin menkat ovat säännölliset, ei näitä estrogeenipohjaisia tuotteita pitäisi käyttää. Mulla oli kanssa kutinaa ja kirvelyä; se Ovestinin mainos missä pyöränsatulan ympärille oli kiedottu piikkilankaa osui ja upposi.
 
kaikille ei sovi
Tamponit ovat yleisessä käytössä, mutta en ole kuullut sanottavan, jotta ne eivät sovi kaikille. Oma kokemus niistä on ollut, että tulehdusherkkyys lisääntyi, vaikka taatusti olen aina hoitanut hygieniapuolen hyvin. Samoin pikkuhousun suojien kanssa. Silloin, kun sellainen on tarpeen, ostan Tena-tuotteita, ovat kalliimpia, mutta ihoystävällisiä. On ihan sama, lukeeko paketissa incontinenssisuoja vai pikkuhousunsuoja, kun käyttöpaikka- ja tapa on sama.

Hiivatuhehdus niin limakalvoilla kuin ihossakin kutisee, sen tietää jokainen, jota se on vaivannut. Siihen on rohtonsa myös reseptivapaana, se kannattaa hakea ensimmäisenä, sillä siitä ei ole vahinkoa tarpeettomanakaan.

Pesuaineet myös aiheuttavat ongelmia, alapään pesuun riittää puhdas vesi 2-3 kert/vrk vuodottomina aikoina. Mensujen aikana huuhdotaan tietysti joka veskikäynnillä.

Pienen iho-operaation jälkeen käytin tena-suojaa myös haavan suojana, koska se toimi paremmin kuin muut sidostarvikkeet. Liimapuoli vain tyköistuvaan paitaan kiinni.
 
tampoonit pois
ja joillakin on sen takia alapäässä kaikenlaista vaivaa, kun on ruoka-aineallergia tietämättään. Joillakin se esiintyy vain iho-oireina, varsinkin alapäässä.
 
sama täällä
Eikö olisi parempi jättää luonnon suojaksi tarkoittamat karvat ajelematta kokonaan? Ajelu ihan varmasti pahentaa ihon oireilua. Kuiva- ja arka ihoisella ajelu voi ärsyttää peräti pahasti.
Mistä lie saanut lakunsa tuo ajeluvillitys? Alapään karvoitusta ei ole tarkoitettu ajeltavaksi, ainakaan minulle ei koskaan ole moista edes ehdoteltu ja elämää on jo hyvän matkaa takana. Koin aikanaan synnytysten yhteydessä ajeltuna vihoviimeiseksi oloni, alapää kutisi ja kihelmöi, vaikka iho näytti täysin terveeltä.
Limakalvojen kutina johtuu joko kuivumisesta tai tulehduksesta. Kuivumista ja ärsyyntymistä nuorella iällä ei pitäisi olla muutoin kuin tulehdusten yhteydessä tai allergiassa. Jos sitä on, on asiaa gylekologille.

Karvat on mullakin aina ollut ja on vastakin. Ei ole koskaan ollut alaapävaivoja.
 
Viimeksi muokattu:
rasva neuvoja
Hei, mulle sanottiin aikoinaan apteekissa että niin kauan kuin menkat ovat säännölliset, ei näitä estrogeenipohjaisia tuotteita pitäisi käyttää. Mulla oli kanssa kutinaa ja kirvelyä; se Ovestinin mainos missä pyöränsatulan ympärille oli kiedottu piikkilankaa osui ja upposi.

Lääkäri suositteli minulle ovestin voidetta käytettäväksi, vaikkakin olen päälle parikymppinen. Apteekissa eivät ainakaan ole kiinnittäneet huomiota vaikka olen ostanut :D Ei kuulemma ole mitään haittaa, päinvastoin. Tosin terveyskeskuslääkäri oli kyseessä. Heidän tieto taitonsa on mitä on. Gynekologilla olen käynyt ja tuputtavat vain maitohappobakteeri valmisteita. Käytän niitä kuukautisten aikaan, että ei streptokokki villiintyisi aivan täysin.

En oikein osaa sanoa ovatko oireet olleet ovestinin aikaan jotenkin enemmän, mutta nyt en ole sitä kuukauteen käyttänyt ja ehkä on hieman tilanne parempana. Olenkin siirtynyt käyttämään repadina puikkoja. Toinen laatikko menossa. Käytän 2 krt viikossa ja tietenkin kuukautisten aikaan ovat tauolla. Vaikuttaa ihan toimivalta tuotteelta, joskin seuraavana aamuna hieman suttaa valuessa ulos.

Voihan se tietenkin olla että kaikki kutina ja kirvely ovatkin vain kuivumisesta johtuvaa. Itse olen ollut usealla antibioottikuurilla tämän vuoden aikana, joten en pitäisi mitenkään mahdottomana. Hiiva ollut aina negatiivinen. Ainoa tulehdusten aikaan löydetty on streptokokki B.

Minkälaisia oireita muilla on ollut, jos ks. tulehdus on löytynyt?
 
Viimeksi muokattu:
Älä väheksy
Lääkäri suositteli minulle ovestin voidetta käytettäväksi, vaikkakin olen päälle parikymppinen. Apteekissa eivät ainakaan ole kiinnittäneet huomiota vaikka olen ostanut :D Ei kuulemma ole mitään haittaa, päinvastoin. Tosin terveyskeskuslääkäri oli kyseessä. Heidän tieto taitonsa on mitä on. Gynekologilla olen käynyt ja tuputtavat vain maitohappobakteeri valmisteita. Käytän niitä kuukautisten aikaan, että ei streptokokki villiintyisi aivan täysin.

En oikein osaa sanoa ovatko oireet olleet ovestinin aikaan jotenkin enemmän, mutta nyt en ole sitä kuukauteen käyttänyt ja ehkä on hieman tilanne parempana. Olenkin siirtynyt käyttämään repadina puikkoja. Toinen laatikko menossa. Käytän 2 krt viikossa ja tietenkin kuukautisten aikaan ovat tauolla. Vaikuttaa ihan toimivalta tuotteelta, joskin seuraavana aamuna hieman suttaa valuessa ulos.

Jos sinulla on ollut antibiottiikuureja, ota toki niitä maitohappobakteereja. Antibiootit tappavat myös elimisjöllesi välttämättömiä bakteereja, kuten suolistosta ja koko ruuansulatuskanavasta.
Olen jo vuosia sitten saanut lääkäriltä neuvon ottaa apteekista saatavia maitohappovalmisteita aina antibioottien käytön aikaan, noin 2 tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen. Hyvin toimii eikä ongelmia tule. Antib. jälkeenhän on melkeinpä sääntönä, jotta saa hiivatulehduksen, ainakin minulla ja perheemme jäsenillä. Lääkärin neuvoilla siitä on päästy kokonaan eroon.

Maitohappobakteerit ovat halpa ja yksinkertainen keino välttää mokoma vaiva, joten ota lääkärin neuvot tosissasi.


Voihan se tietenkin olla että kaikki kutina ja kirvely ovatkin vain kuivumisesta johtuvaa. Itse olen ollut usealla antibioottikuurilla tämän vuoden aikana, joten en pitäisi mitenkään mahdottomana. Hiiva ollut aina negatiivinen. Ainoa tulehdusten aikaan löydetty on streptokokki B.

Minkälaisia oireita muilla on ollut, jos ks. tulehdus on löytynyt?
 
Viimeksi muokattu:
Älä väheksy
Tuossa meni sekä lainaamani kirjoituksen tekstit että omani sekaisin.
Tuo tekstin laajentaminen sen aiheutti. Jospa sieltä joukosta kuitenkin saa poimittua olellisen irti.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvo
Parantele ensin haavat kuntoon Bepanthenilla ja Sibicort bakteeri-hiivavoiteella. Kun iho on ehjä käytä jonkin aikaa Physiogelin A.i cream rasvaa aamuin illoin ja suihkun jälkeen. Lievittää tehokkaasti kutinaa ja tulehdusoireita iholla. Takapakkia voi tulla, mutta bepanthen/sibicort korjaavat mahdollisia raapimisesta aiheutuvia haavoja. Älä lannistu.

Physiogel voiteen jälkeen rasvaile Aqualan Oililla säännöllisesti aamuin, illoin ja aina suihkun jälkeen. Terveen ja ehjän ihon pitäisi kestää öljyämistä ja tämä kosteuttaa ja hoitaa tehokkaasti.

Älä missään nimessä käytä Ceridalia tai öljyjä, joissa on Paraffinum liquidum, cyclomethicone, buxus chinensis (jojobaöljy). Nämä jättävät läpäisemättömän kalvon iholle, jolloin se ei pysty hengittämään. Suosi luonnonmukaisia öljyjä, Aqualan on lisäaineeton ja hajusteeton.

Pesussa käytä ainoastaan haaleaa vettä, ei mitään intiimipesuunkaan tarkoitettuja tuotteita.

Itselläni nämä ovat helpottaneet ja olen huomannut, että kirvely ja nipistely johtuivat limakalvojen kuivuudesta. Eli kyseessä ei aina ole tulehdus/hiiva. Ota myös säännölliseen käyttöön Repadina puikot ja Ovestin puikot hoitamaan sisäisiä limakalvoja. Yhdynnässä aina liukuvoidetta.

Näiden pitäisi auttaa pian ja pääset vaivoistasi eroon :)
 
Tuju
Ehkä olisi syytä tarkkailla ruokavaliota kyse voi olla myös allergiasta.
Ihminen ulostaa Motivan mukaan 5-8 kertaa vrk, jos joka kerta pesee ei iho siitä tykkää.
Pesen aamulla ja illalla haalealla vedellä en lotraa ylettömästi pesevä käsi tunteen kun on puhdasta. (Samoin vaihdan silloin puhtaat alushousut.) Kuivaan hyvin kangas pyyhkeellä. Käytän tarvittaessa Ainu sinkkivoidetta 100g = 3 €. (siis vauvojen peppurasva) Tämä käy myös peräpukamien http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00058 hoiteluun viimeiseen pyyhitään tai pesun ja kuivauksen jälkeen taitetulle WC-paperipalalle pieni helmi jolla sen levittää, käsi tuntee koska on hyvin.
Koska vaivasi on noin paha, uskon allergiaa aiheuttajina ruoka- ja lisäaineet.

En käytä siteitä, olen neulonut siteet puuvilla langasta, kun jostain syystä virtsa karkaa (yleensä pieni vilustuminen). Tämä on lapsuuteni peruja side imee 1 dl nestettä ja pesen ihan normaalin pyykin yhteydessä.
Minun alapääni ei kerta kaikkiaan kestä mitään kaupansiteitä.
 
vierailija
Onko kenelläkään alapään limakalvojen ja ihon hoidossa käytössä physiogelin a.i cream voidetta? Mahtaisikohan helpottaa kuivahkoa joskus hieman kutisevaa ihoa. Väliin ärtyy ihan punoittavaksi ja joskus tulee raavittua. Iho on todella kuiva ja ärtynyt :( Olen jättänyt kokonaan pesuaineiden käytön pois, ettei kuivata liikaa.

Haavaumia itselläni esiintyy myös. Primaariherpeksen jäljiltä ovat tulleet, ennen näitä ei ole ollut. Haavaumat olen saanut pidettyä poissa dexpanthenol rasvauksella ( ratiopharmin bepanthen versio). Onko tuolla voiteella mitenkään kosteuttavaa vaikutusta? Aika paksua tavaraa kun on :/

Apteekkien voideviidakossa olen kahlannut jo useamman kuukauden ja aina pettymys voiteen käytön jälkeen. Lupaavat maat ja taivaat, mutta ihoni on ilmeisesti niin herkkä ettei juuri kestä näitä. Alkavat kutittamaan iholla, tuntuvat epämukavilta, polttavat limakalvoilla tai muuten ärsyttävät. Ja mikä kauheinta rahat menevät aivan hukkaan.

Tässä esimerkkejä:

Normaali bepanthen - Ei puhettakaan, kauhea polttelu
Ceridal lipolotion suihke - Jättää hengittämättömän kalvon iholle, jonka seurauksena aivan järkyttävät oireet. Kaikki kauheasti kehuvat, mutta EI toimi.
Kookosöljy - Aluksi tuntuu oikein miellyttävältä, mutta muutaman tunnin sisällä ärsyttää
Aqualan Oil - Sama homma kuin edellisessä
ACO intiimi suihkuöljy ja ACO intiimivoide - Ei sovellu alkuunkaan
Pirkka vauvaöljy - Ei sovellu, ei hengitä
Valkovaseliini - liian rasvainen

Öljyt ilmeisesti eivät ole vain soveliaita minun iholleni.

Aqualan L-voide - Kipristelee ja polttelee iholla.
Sinkkivoide / Sinkkipasta - Kuivattaa ennestään kuivaa ja ärtynyttä ihoa
Physiogel cream ( ei Anti ich ) - Jotenkin hieman paremmin sopii, limakalvoille en uskaltanut koettaa.
Apteekista ehdottivat aloe vera geeliä, mutta en uskaltanut koettaa.

Auttakaa ihmiset ja kertokaa ihmeessä mikä voide olisi oikeasti hyvä. Kyseessä ei ole hiivatulehdus, tutkittu useilla labrakokeilla. Punajäkälästä tai valkojäkälästä ei ole tehty tutkimuksia. HPV löytyi sattumoisin PAPA-kokeessa, mutta ulkoisia muutoksia ei ole. Kutina ei todellakaan tule emättimen sisältä, vain huulissa ajoittaista.
Physiogel on ainut voude, jota siedän, myös alapäähän.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
ja joillakin on sen takia alapäässä kaikenlaista vaivaa, kun on ruoka-aineallergia tietämättään. Joillakin se esiintyy vain iho-oireina, varsinkin alapäässä.
Vanha ketju ,mut lukekaa puna/,valkojäkälästä.Haavaumaa,polttelua,kuivuutta.
Musta väri voi allegisoida..tiukat housut,jatkuva side tms..Yöllä ei pöksyjä ja olkaa kotona pitkässä mekossa ilman alkkareita.
 

Yhteistyössä