Rasvapatti vai mikä?

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Minulla on molemmissa käsivarsissa patteja jotka ovat kasvaneet viimeisen 3-4 vuoden aikana. Oikeassa kädessä patti on käsivarren sisäsyrjässä ja vasemmassa kädessä on kaksi pattia käsivarren päällä/ulkosyrjällä. Patit ovat kyynerpäästä ja ranteesta katsoen käsivarren keskivaiheilla.

Ne ovat pehmeitä ja liikkuvia. Aluksi luulin että ne olisivat rustottumia mutta ne tuskin liikkuisivat siinä tapauksessa. Rustotttumat kai kasvavat kiinni luihin? Patit eivät ole kipeitä. Ne ovat kasvaneet ja näkyvät selkeästi ihon läpi.

Olen yrittänyt googlettaa mutta mitään tietoa en ole onnistunut löytämään. Kysyin pateista lääkäriltä muutama vuosi sitten mutta mitään vastausta ei oikein tullut. Kysymys lähinnä ohitettiin. Silloin patteja oli vain yksi ja se oli vain herneen kokoinen. Nyt patit ovat isohkon kirsikan kokoluokkaa.

onko kellään aavistusta että mitä nämä voisivat olla?

No sen verran tästä, että mulla on toisessa olkavarressa patti ihon alla. On ihan selkeästi patti ja liikkuu jonkun verran, mutta ei näy ihon päälle.
Mulla ollut reilun vuoden ja olkapää on välillä kipeäkin.
Näytin lääkärille ja sanoi, että vaaraton patti kyseessä, joko rasvapatti tai "en muista minkä niminen" (siis minä en muista).
Naisille nuo rasvapatit tulee yleensä just käsvarsiin.
Ja se miksi käsivarsi on välillä kipeäkin, johtuu tod.näkösesti siitä, että patti sattuu painamaan hermoja.
Ei leikata, jollei kasva liikaa ja häiritsevästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Mulla oli vähän vastaava kaulassa monta vuotta. Se oli välillä isompi ja välillä pienempi. Nyt se otettiin vähän aikaa sitten pois ja paljastui ateroomaksi.

Oliko ihan nopea leikkaus paikallispuudutuksella tms.? Miksi leikattiin? Pyysitkö vai suositteliko lääkäri poistoa?

Oli joo. Kesti about vartin se poisto. Ihan muissa yhteyksissä lekuri huomasi sen ja ehdotti, josko poistettaisiin. Sano, että kantsii leikata ettei tulehdu sun muuta. Voisi tulla muuten isompi operaatio. Ja onhan se kaula nyt esteettisempikin ilman sitä pattia. :)