Rasvaprosentin mittaus pihdeillä?? Tietääkö joku jotain sivustoa jossa helposti selitetty miten tehdään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Löysin jotain englanninkielisiä jossa vatsasta, reiden päältä jne otetaan mitat, mutta ei pepusta ollenkaan. Mun tapauksessa siellä on se kaikki rasva :D tai reisien sivussa, mutta noiden ohjeiden mukaan mitataan reiden päältä :O

Onko joku käyttänyt pihtejä? Mulle ei sillä prosentilla ole niin suurta merkitystä, mutta oishan sekin kiva katsoa.

Ajattelin tuota vehjettä lähinnä sitä varten, että voin vaikka sieltä peffasta mitata ja huomata eron kun läskiä lähtee

Juu, ei mitata takapuolesta :) Linkistä avautuvasta opparista s. 26-27 näät mittauspaikat.
http://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/34138/Kemppainen_Laura.pdf?sequence=1

Oon käyttäny pihtejä, kun koulussa kliinisen fysiologian kurssilla mittailin kurssikaverin rasvaprosenttia :) Opiskelen sairaanhoitajaksi. En usko, että yksityishenkilö saa hommattua pihtejä mistään, niitä on varmaan vaan ammattilaisten, esim. fysioterapeuttien, terkkarien ja lääkärien käytössä.

5€:lla ei yleensä saa luotettavaa rasvaprosenttimittausta. Pitää olla bioimpedanssi-kehonkoostumusmittari, jossa seistään alustalla ja pidetään käsissä "ottimia" - tällöin sähkö virtaa koko kehon läpi ja saa luotettavan tuloksen. Mittauksia järjestetään joskus kuntokeskuksissa, hinta yleensä 20-30€.

Mutta eihän tuollatavalla saa koko kehosta prosenttia?? Mulla ei esim vatsassa ole rasvaa ja sieltä pitäis myös mitata. höh

Siinäpä on sitten sellanen monimutkanen laskukaava, jolla se rasvaprosentti lasketaan niitten kaikkien neljän paikan kolmen eri mittaustuloksen keskiarvoista. Sekin on tietysti sitten vaan noin-tulos, kun eri ihmisten mittaustavat hieman vaihtelee jne. Tarkimman tuloksen saa tosiaan sillä kehonkoostumusmittauksella, niin kuin toinen kommentoija mainitsikin.

Vaakamittarit ei todellakaan pidä paikkaansa. Omronit varsinkaan. Omilla aivoilla voi varmasti ajatella; Jos kehossasi on enemmän vettä tänään, kuin huomenna, mitä luulet "prosentin" kertovan. Omaseurannassa värkki on lähinnä suuntaa antava, meneekö alas vai ylös?
Jos haluat lähimpänä totuutta olevan mittaustuloksen, mene lähimmälle salille. Mittaavat ihan pihdeillä. Käyt samalla mittaajalla haluamasi jakson niin saat kokonaiskuvaa tilanteestasi.

Yleensä mitataan neljästä pisteestä, on myös tapa joka suositumpi naisilla, seitsemästä pisteestä.
Voit myös ostaa pihdit itsellesi, löytyy Wrangen sivuilta, Fastilta jne.. Huutonetistä varmaan nopeiten. Mutta hyvä olisi olla kaveri mittaamassa, mittaus aina samalla tavalla, kolmen eri tuloksen keskiarvo. Pakkauksessa yleensä ohjeet. Antaa suuntaan reenauksestasi.

Että se siitä "vain ammattilaisilla"

Yhteistyössä