Ratkaiskaa meidän ongelma, pieneen asuntoon 3 sänkyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkdd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkdd

Vieras
Kaksio kyseessä, minä nukun olohuoneessa ja lapsilla (2kpl) on oma huone, jossa tällä hetkellä 2 jatkettavaa sänkyä. Ne vievät kuitenkin niin paljon tilaa, ettei sinne mahdu oikein mitään muuta. Kerrossänkyä en uskalla ottaa, kun toinen putoaa aika usein sängystään. Toinen jatkettava sänky mahtuisi siellä pelkästään olemaan, mutta missä nukkuisi pienempi 5v??

Sikäli huono huone vielä, että yksi seinä on pyhitetty kaapeille, toinen seinä ikkunaseinä, kolmas on ihan sellainen, että sänky mahtuu siihen ja neljäs seinä on avoinna melkein kokonaan keittiöön, eli siinä on 2krt niin iso oviaukko mitä normaalisti.

Sänkyjä ei siis saa oikein mihinkään järkevästi, nyt ne ovat ikkunaseinällä peräkkäin, mutta toinen sänky peittää puolet tuosta isosta oviaukosta joka on todella ruman näköistä keittiöön

auttakaas nyt, te jotka saitte sepustuksesta jotain selvää :D

Oisko aivan kauheeta, jos 5v nukkuis patjalla lattialla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Entä jos sinä menet siihen huoneeseen ja lapset olkkariin?

ja missäs olkkari sit olisi? tai lasten leikkipaikka?

Lapset menee kuitenkin jo klo 8 nukkumaan, joten eivät voi olkkarissa olla silloin jos katson telkkaria tms

hankalaksi menee

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
sängyn alle vuodevaatelaatikko, joka vedetään yöksi sängyksi

+tietty tavan iso sänky..
ja alle vaik
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=412012&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10008&compartmentId=10070&categoryId=10491

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Matalaa kerrossänkyä tai parvea olisin ehdottanut hyvillä laidoilla.
Ei ole täällä tippunut.
Ja jatsettava siis parven alle.

Tai sitten tuo vuodelaatikko.Päiväkodeissakin niitä on.

mutta putoaako hän normaalista sängystä koskaan? Tuo liikkuu niin paljon unissaan, että putoaa usein ihan tuosta jatkettavastakin :/

ikää lapsilla 8v ja 5v, joten ei varmaan hirmu kauan viihdytä enää kerrossängyssäkään... hankalaa on asua pienessä asunnossa, ajateltiin muuttaa vasta kun kuopus menee kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole täällä tippunut.

mutta putoaako hän normaalista sängystä koskaan? Tuo liikkuu niin paljon unissaan, että putoaa usein ihan tuosta jatkettavastakin :/

ikää lapsilla 8v ja 5v, joten ei varmaan hirmu kauan viihdytä enää kerrossängyssäkään... hankalaa on asua pienessä asunnossa, ajateltiin muuttaa vasta kun kuopus menee kouluun.

meillä on kerrossänky ylhäällä 5v alhaalla 7v ja laatikossa 3v vaik sillä oliski oma huone.. mut haluaa nukkua samassa.. kukaan ei oo koskaan pudonnu mistään, vanhin meni yläsänkyyn 3,5v

Alkuperäinen kirjoittaja pl:
Olisko mitenkään mahdollista että olkkarista tulisi lasten makuu- ja leikkihuone ja makkarista olkkari? Jossa sinä nukkuisit.

Ei ole mahdollista, olohuone on asunnon isoin huone, makkari on pikkukoppi johon ei mahtuisi olkkarin kamppeita sekä mun sänkyäni

tuo anttilan aluslaatikko ois hyvä, mutta jatkettavassa sängyssä on keskijalka, johon se tyssää. Mahtaisikohan edes kestää nukkumista?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole täällä tippunut.

Meillä on tuon tapainen ja mies teki alasänkyynkin kunnon laidan.Ei ole tippunut 5v eikä 3.5v.

7066_c_22701.jpg

No arvaa tekiskö mieli vaihtaa? Lapsen koulu on kuitenkin tuossa ihan naapurissa, joten sen takia en ole vaihtamassa ihan vähään aikaan. Ei tästä läheltä vapaudu kovinkaan usein asuntoja, ihan keskustassa asutaan.

Hyvin me mahdutaan, kun ratkaistaan tämä ongelma vain.. Onhan noilla tuolla vähäsen leikkimistilaa ja tulevat usein olkkariin leikkimään, eli ei sinänsä ole ongelma, mutta minunkin olisi kiva joskus katsoa telkkaria, ilman lasten turtlesleikkejä tuossa vieressä ;)

Lisäksi meillä on tosi pieni kylppäri, sinne ei mahdu mitään korisysteemiä johon laittaa shampoot (kaappi on onneksi) eikä siellä mahdu kuivattamaan pyykkejä, ne on pakko tuoda olkkariin kuivaamaan

Mun mielstä ainut ratkaisu on kärsiä hetki tilanpuutteesta, sitten kun (mielestäsi) tarpeeksi isoja niin parvet huoneeseen. Meillä kyllä laitettiin just tilanpuutteen takia parvisängyt (180cm korkeat) kahdelle ekalle kun esikko meni kouluun ja piti saada kirjoituspöytäkin ahtaaseen huoneeseen.. Kohta siirtyy sitten kuopuskin samaan huoneeseen kun tarvitaan huone väliaikaisesti vauvalle. Myöhemmin toki jakavat kolmosen kanssa huoneen. Ja meillä siis 74 neliötä ja kuudes perheenjäsen tulossa :D

Ihan hyvin voi toinen lapsi nukkua lattialla patjalla. Mie annoin meidän kaksion olohuoneen lapsen huoneeksi, sillä on niin jumalattomasti tota kamaa ja tämä makkari on ihan yhtä surkeen kuuloinen kuin teidänkin makkari.

Meillä on tommonen, käy tuolina ja sitten kun miehen tytär tulee on hällekin sänky eikä tartte lattialla nukkua.
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70120565

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä on tommonen, käy tuolina ja sitten kun miehen tytär tulee on hällekin sänky eikä tartte lattialla nukkua.

Täähän näyttää hyvältä. Eikä varmaan kestä kauaa avata jos aina päivän ajaksi laittaa tuoliksi?

Alkuperäinen kirjoittaja pl:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Täähän näyttää hyvältä. Eikä varmaan kestä kauaa avata jos aina päivän ajaksi laittaa tuoliksi?

Ei kestä, toi laatikko on sen verran iso et sinne mahtuu peitto + tyyny ja ohkanen petarikin vielä. Mä oon tosi tyytyväinen tohon ostokseen =)

Nyt on ongelma ratkaistu :D

Kuten joku jo ehdottikin (ja minkä tyrmäsin täysin) vaihdetaan olkkarin ja makkarin paikkaa, lapset tulevat siis olkkariin (minun sänkyni jää myös sinne) ja makkarista tulee uusi olkkari (keittiön vieressä, joten luonnollisempaakin, että se on olkkari)

Ihan yhtä iso tila jää olkkarille makkarissa mitä se nyt on :) eikä ole minun sänkyä siellä sitten. Toki se näyttää selvästi makkarilta kaikkine kaappeineen, mutta eipä tuo haittaa

Ajattelin asiaa ensin vain niin, että lapsille tulisi aivan liian iso huone, mutta eihän tuo olekkaan kun minun sänkyni jää sinne myös. Lisäplussa vielä se, että nukutaan kaikki samassa huoneessa

Yhteistyössä