Rattaiden kanssa junaan

Ei vissiin, mun mielestä kun tyttö oli junalla Tampereella mummon kanssa (rattaat mukana) tytöstä eikä rattaista menny mitään maksua. Tyttökin kun alle 3.v.

*korjatkaa jos oon väärässä, en kysyny suoraan mut ei maksusta puhunutkaan vaikka pyysin, et sanoo jos jotain maksoi*

Kyllä meilläkin vaunut on menneet ilmaiseksi. Olemme jopa saaneet ne joskus ottaa invapaikalle vaunuun mukaan, ja joskus ne on olleet siinä tavaravaunussa. Konnari on auttanut junaan ja pois.

Kiitos tiedoista! Lapselle en saa omaa paikkaa, kun itse matkustan opiskelijana, mutta se ei haittaa. Hienosti menemme sylikkäinkin sen mitä toinen malttaa leikkimiseltään istua =) Tuossa meidän vaunussa onkin alakerrassa tila vaunuille/rattaille, mutta hämäs kun siinä kuvassa mitä netistä katsoin oli myös "vaunumyyntipiste" tai jotenkin tuollein...

Itse olen saanut yhtäkertaa lukuunottamatta rattaat siihen invapaikalle ja itselle ja tytölle istumapaikan ihan siihen eteen. Sillain että rattaat on ollut heti meidän edessä. Eikä ole mitään lisämaksuja mennyt.
On ollut tosi kätevää kun on voinut pitää matkalla tarvittavat tavarat rattaissa ja siitä helposti ottaa kun tarvitsee.
Reilun viikon päästä jälleen junalla matkustamme :)

Rattaat tosiaan menee ilmaiseksi, me ollaan saatu vauvan kanssa jopa perhehytti tavallisten paikkalippujen hinnalla kun invapaikkojen kanssa samassa vaunussa ei ollut tilaa.
Toki jos haluaa varmistaa päsevänsä kyytiin kannattaa paikka vaunuille varata, niitä kuitenkin kun on rajoitetusti ( siis jos vaunut tahtoo henkilövaunuun eikä tavaravaunuun).

Mie oon netistä ostanu jo lipun. Vaunuille on paikka alakerrassa, meillä yläkerrassa leikkipaikan vieressä. Nuo menee kyllä todella pieneen tilaan, joten vaikka kaikki vaunupaikat olisivatkin varattuja, kyllä nuo johonkin mahtuvat. Tuo oli muutes hyvä vinkki, ottaa rattaat paikan eteen tavaroita varten =) Tuolla vr:n sivuilla luki, että meidän vaunun kohdalla laituri on korotettu, jolloin sisälle pääsee vaunuja/pyörätuolia työntämällä, joten sen kanssa ei taida tulla ongelmia. Hiukan meinaa jännittää, miten selviän tavaroiden ja lapsen kanssa ensimmäistä kertaa junassa. Tai siis yksin olen matkustellut paljon, mutta lapsen kanssa en vielä koskaan...

Itse olen aina soittamalla varannut lipun ja hakenut sitten Ärrältä. Olen vaan sanonut, että matkustan lapsen ja rattaiden kanssa niin ne on myynyt paikat ihan siitä vaunujen vierestä :)

Itseänikin jännitti ensinmäinen junamatka lapsen kanssa mutta hyvin se meni ja monta matkaa on sen jälkeen tehty :)

Hyvää matkaa! Hienosti se sujuu

Yhteistyössä