Rattaista (Brio Happy) ja nettikaupasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apilanmesi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apilanmesi

Vieras
Heippa!

Olen todella noviisi sekä rattaiden että nettiostosten suhteen...
Löysin netistä hienon tarjouksen brion yhdistelmävaunuista. Brio Happyt compact-rungolla, rataskankailla ja erillisellä pehmeällä kopalla. Onko tämä vaihtoehto hyvä, kun pitää lennossa vaihtaa kyytiläistä 2-vuotiaasta pieneen vauvaan? Että sama runko ja asennus toimii molemmilla, vauva vaan kopassa ja isompi ilman? Laitetaanko vauvan kopan päälle vielä jalkapeitto vai miten? Entä sitten uskaltaako tuntemattomaan putiikkiin maksaa etukäteen? Voiko luottaa siihen, että vaunut tosiaan tulevat ja firma on ylipäätään olemassa...?

Omasta kokemuksesta varoittaisin, että älä osta Brio Happyjä compact-rungolla! Todella huonot ovat olleet käytössä. Täällä oli joskus aikaisemmin keskustelua aiheesta ja silloin luettelin kaikki mahdolliset puutteet ja viat, mitä niissä on. Eikä tuo ratasosakaan mikä loistava ole.

Pehmeän kopan saa laitettua rattaisiin ilman mitään muita toimenpiteitä ja yhtä helposti pois. Koppa on melko pieni, meidän tyttö mahtui siihen alle 5 kk. Pehmeässä kopassa on oma kansi, mutta tuulisella pakkassäällä laitoin vielä rattaiden jalkapeitteen. Muulloin en sitä käyttänyt.

Nettikaupasta en osaa sanoa mitään, mutta suosittelen ostamaan eri kärryt.

Vauvattaresta uskaltaa tilata. Itsekin olen tilannyt sieltä vaunut ja aivan kotiovelle saakka tulivat. Vauvat.fi -keskustelupalsta on muuten liikkeen omistajien pitämä. :)

Ymmärtääkseni happyt on muuttuneet niin että vaunukoppa on kokonaan erillinen osa ja ratas osa oma osansa. Helpot nuo on vaihtaa, mutta jos lennosta tarkoittaa esim. kesken kävelylenkin niin se ei niiden kanssa onnistu. Suosittelen ennemminkin teleskooppirunkoa. Meillä on sellainen ilmakumirenkaiden kanssa ja on todella hyvä. Se compactin kasaanmeno ominaisuus ei säästä tilaa montaa senttiä kun vaunukoppa vie kuitenkin aina sen saman pituuden ja kääntyvää aisaa en ole tarvinut kuin pari hassua kertaa (meillä siis vanha malli jossa sekä jousitus että kääntyvä työntöaisa). Sen sijaan jousituksen puuttuminen olisi pitkä miinus. Kyseisestä nettikaupasta ei minulla ole kokemusta, mutta kuulemani mukaan ihan hyvä liike.

Kiitos vastauksista! Kaverilla oli kyseiset yhdistelmät ja tykkäsi kovasti, niinpä uskaltauduin tilaamaan. Hienoa palvelua saatiin! Maanantaina maksoin ja keskiviikkona tuli kärryt kotiovelle asti.

Vauvatar on hyvä kauppa, olen tilannut pari kertaa, kaikki toiminut hyvin. Itse suosin pinempiä rattaita, Brioista ei omakohtaista kokemusta. Hyvä että oli onnistunut ostos.

Alkuperäinen kirjoittaja Apilanmesi:
Ja kyllä mun mielestä noissa jousituskin on.

Ei ole, siis runko ei heijaa pituussuunnassa. Meilläkin on ilokseni Happyt sillä vanhalla Brio Novan rungolla, joissa on heittoaisa ja heijaus. En käsitä, miksi Brio heivasi sen yli laidan tuotannosta. Tosi hyvät rattaat minusta kuitenkin, meillä oli kans ratasosana ja pehmeällä kantokopalla. Siirryttiin n. 5kk kanssa pelkkään ratasosaan =) Nykyisin kantokassi toimii vauvan tarvikekassina mökkiviikonloppuina, heh. Ekaks ajattelin myydä koko kapineen, kun sen käyttöikä oli niin lyhyt, mutta sitten keksin, että sehän toimii myös vaippa- ja vaatekassina. Ja pikkukakkosta odotellessa ei viitsinyt sit kuitenkaan myydä heti...

Yhteistyössä