Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Re: 100+

Viestiketju osiossa 'Tsemppikerho' , käynnistäjänä Nunnu\s 21.11. 15:16, 22.11.2005.

1. Heissan tytöt!

Siinähän se viikonloppu meni. Tein joka päivä pienen kävelylenkin. Mitään pidempää en uskalla, kun pelkään että yhtäkkisestä paljosta kävelemisestä vanha jalkavaiva hermostuu.

Ruoan kanssa pysyin kohtuudessa, mutta painossa se ei vielä pahemmin näy. Ostin herkkunälkään rusinoita ja jääkaappiin rasvatonta jogurttia ja sokeritonta luumu-rusinakeittoa välipaloja varten. Onneksi tänä viikonloppuna en ahminut puolta kiloa irtokarkkeja, kolme karkkia riitti koko viikonlopulle.

Mulla tuo kynttiläjuttu ei ihan toimi suklaan korvikkeena... Meillä nimittäin tuo mies on innokas polttelemaan kynttilöitä ja meillä poltetaan niitä ihan muutenkin säännöllisesti. Pitäis keksiä joku toinen korvike!

Nyt lähden syömään kevyttä kinkkukiusausta (250 g kinkkusuikaleita joissa 7% rasvaa, kilo perunasipulisekoitusta ja 2 purkkia Valion 5% ruokakermaa + mausteita) ja sen kanssa porkkanaraastetta. Iltatyöt kutsuvat sen jälkeen. Mitenköhän sitä pysyisi kohtuudessa iltapalan kanssa töiden jälkeen...?

Kevyttä uutta viikkoa kaikille!

2. pipsa Vierailija

Moi kaikille, kävelinpä reippaan lenkin kurssille ja takaisin. Matkaa kertyi yhteensä 9,1 kilometriä. Päivällä söin kiinankaali-raejuustosalaatin lähtiessä ja tauolla Nutrilet patukan, oli karmee nälkä kun tulin kotiin.
    No nälänpä ajoin naapuriin mandariineillä ja yhdellä ruisleipä palalla. tällä on aamuun pärjättävä:)

Voi pojat kun toi pudottaminen olisi yhtä helppoa kun se painon nousukin. tai kun olisi ikuinen talvi ja jäätelöt ei juolahtaisi mieleenkään. vitsi, vitsi

no eipä muuta kun syökää rehuja ja kirjoitelkaa

3. Miss Piggy Vierailija

En ostanut tänään suklaata!!! Oho, onpa loistava juttu. Huomenna pitäisi mennä ostamaan viikonlopun ruuat. Ei taida onnistua se joulusuklaahyllyjen ohitus ihan helposti.
    Ja totta tosiaan, jos vertaa kynttilähyllyjä ja suklaahyllyjä, niin valikoima on yhtä suuri. Siitä tuli mieleen tuo korvike.
    Tosin suklaa maistuu taivaalliselta, kynttilä ei...
    Mitä muuta hyvää on? Makea porkkana, makea kirsikkatomaatti suoraan kasvihuoneelta,, ööööö...

Liikkunut olen ja nyt on jalka tajuttoman kipeä. Ajattelin jo mennä lääkärille sen kanssa. Au.

Miss Piggy, joka tsemittää kaikkia!!! Hop, hop, hop

4. pipsa Vierailija

HOP;HOP täällä ollaan kuulolla.

Missy tässä sulle oiva suklaan korvike,hih kaupan täti neuvoi tänään (kun kyselin missä on Nutrilet patukat) tälläisen tuotteen kun Reformin fiibrex sokerijuurikaskuitua hiutaleina, hän sekoittaa noita hiutaleita piimän sekaan ja sanoi että pitää tosi hyvin nälän.Minä laitoin tänään jugurttiin ja hyvää oli.
    Näytin isännälle ja se pyöritteli päätään ja sanoi että on kun puun lastuja.
    Kokeilkaa ja kuvitelkaa että onpas namia. (ei ole pahaa)

Aamulla jumppaan ja sit iltapäivästä kaupunkiin että huomisen liikunnat on putkessa.

Mites H.lla ja Nunnulla sujuu ja Fatmama huhuu

5. Nunnu Vierailija

Täällä ollaan, löysin tieni Pipsan aloittamalle uudelle ketjulle! :)

Tämän ""ekan"" viikon jälkeen miinusta on noin 1,4 kg, jotka tosin taisivat olla nesteenpoistoa heti ekoina päivinä. Sen jälkeen on nimittäin pysytellyt suht samoissa. Ja lieköhän alkavilla menkoillakin osuutta asiaan... Tiedä häntä.

Odotan kyllä innolla, tuleeko e-pillereiden lopettamisesta iloa tähän laihduttamiseenkin. Viimeiset on nyt napsittu. Lääkäri sanoi, että ilman pillereitä mielihaluja ja -tekoja voi olla vähemmän, ruoka siis ei välttämättä maistu niin hyvin kuin pillereiden kanssa. Se olisikin upea juttu!! E-pillereiden kanssa sitä on kuulemma ikään kuin keinotekoisesti raskaana ja haluaa syöpötellä kaiken aikaa. No, enpä ole raskaana koskaan ollut, joten en voi vertailla.

Mites on muuten sen leivänsyönnin kanssa? Onko se kauhean turmiollista? Ostin alkuviikosta ihanan tumman joululimpun, kun en voinut vastustaa kiusausta. Ajattelin, että se on kuitenkin pienempi paha kuin sortua joihinkin rasvaisiin herkkuihin... Eilen söin neljä siivua sitä limppua (valmiiksi viipaloitua höttöä) ja vielä kaksi näkkäriä. Muuten päivään kuului annos kinkkukiusausta ja maitoa, yksi ykkösviili, pari lasia appelsiinimehua ja yksi lasi Evolus-maitojuomaa. Eikös joku viisas ole sanonut, ettei se leipä lihota, vaan se, mitä siinä päällä on?! No, mulla on ollut leivän päällä yleensä 5% maksapasteijaa, joskus sen tilalla juustoa.

Sää on kyllä tänään masentavan harmaa ja pimeä, märkäkin. Ajattelin tehdä pienen kävelylenkin ja laatia jotain kivaa ja kevyttä (?!) ruoaksi.

Poltelkaahan tytöt kynttilöitä!! ;)

6. pipsa Vierailija

heips tyttäret, täällä savossa onkin maa valkoinen, viime yönä tuli lumi.

Tiedätkö Nunnu että mä olen huomannut ihan selkeesti että jos mä syön paljon leipää niin mulla on sellanen raskas olo, mites sulla. ja aamusta mä jos syön puuron niin mulla on nälkä jo kohta perään.

Torstaina tulikin liikuttua aika paljon, ensin kävin jumpassa ja sit kävelin edestakaisin kaupunkiin niin yhteensä matkaa kertyi 13,1 kilsaa. Aika hyvin vai mitä, tallaiselta raihnaiselta vanhalta muijalta.

Mä huomaan ihan selkeesti että pissa mainaa jumittaa kun nuo lääkkeet meni vahvemmaksi, nyt se saakelin neste kerätyy mun ihoon, ja en haluaisi ruveta syömään mitään luontaistute kapseleitakaan noiden muiden sotkujen sekaan.

Oletteko pysyneet kurissa syömisissä, mäpä ostin eilen kalkkuna-palan ja paistelin sen illalla. Mutta kuitenkin sitten sorruin maistamaan joulutortun samalla, huomasin taas että rasvainen närästää.

Sain muuten sellaisen kalori-taulukon kun siihen lisää jonkun ruoka-aineen niin se laskee itse kalorit, tosi kätevä.
    Meinaan ruveta käyttämään sitä , olisiko 1500kaloriaa mulle liian paljon.

Kirjoitelkaa hyvät immeiset ja nauttikaa joulun tulosta...

7. fatmama Vierailija

Heippasta 100+laiset

Näin viikonloppuisin meinaa aina retkahtaa herkkuihin. Kauppaan ei ainakaan kannata mennä nälkäisenä. Juu ja ne karkkihyllyt, jotka nyt notkuu ihania suklaahoukutuksia.

Paino pysyttelee sitkeästi 80 yläpuolella. Jumpannut olen ja vielä on pystynyt lenkkeilemään, mutta nyt on sen verran lunta jo maassa, että juoksulenkit taitaa vähäksi aikaa jäädä. Huokaus, sillä kun saa ihan hyvän hikisen olon. No pitää keksiä muuta tilalle.

Ruokaa uppoaisi tähän kroppaan ihan pohjattomasti. Johtuukohan se tästä pimeästä ajasta, yritin niitä kynttilöitäkin, mutta...takertuivat kurkkuun ;)

Olipas huono! Pikkujoulutkin tulossa, joten nestekertymiä luvassa. Sitten saa taas tosissaan pomppia jumpassa, tosin nekin loppuvat joulukuun puolivälissä.

Kaikesta huolimatta, ihanaa joulunalus aikaa, ja varokaa niiden kynttilöiden kanssa, niin kauniita kun ne onkin katsella.

t:Fatmama

8. Nunnu Vierailija

Sunnuntaita!

Voi ei Pipsa, älä kiusaa minua joulutortuilla... Olen haaveillut niistä jo muutaman päivän (ovat ehdotonta jouluherkkua), mutta vielä en ole sortunut!

Marraskuun Kauneus ja terveys -lehdessä oli Hanna Partasen laatima 7 päivän tehodieetti. Siinä päivittäinen kalorimäärä on 1300 ja siitä sanottiin, että se ei ole mikään nälkäkuuri. Tuli vain mieleen, kun Pipsa kyseli niistä kaloreista... Voihan tietenkin olla, että pitkäjännitteissä projektissa kaloreita voi ja ehkä pitääkin olla enemmän? En ole noudattanut tuota tehodieettiä, mutta tänään tein sen ohjeella pähkinäistä ananas-broilerikastiketta. Tulipa hyvää eikä tosiaankaan maistunut edes miltään dieettiruoalta!

Mulla ei tule leivästä raskas olo. Leipää puputtaisin vain siitä ilosta, että se pitää nälkää niin hyvin pois. Puuron jälkeen tulee tosiaan heti nälkä... :( Vähensin loppuviikosta leipää johonkin neljään siivuun päivässä ja kyllä piti taas nälässä kärvistellä! No, nälän saa onneksi huijattua sokerittomalla marjakeitolla ja jollakin hedelmällä, mutta kauhea pizzan ja kebabin himo vaivasi kyllä koko ajan! Tosin painokin putosi reippaammin. Eilen piti mussuttaa oikein kunnolla texmex-tyyppistä salaattia (mm. maissilastuja ja juustoa...), mikä näkyi painossa tänä aamuna. No, ei se ole niin justiinsa! Muuten olen herkkujen kanssa pysynyt aisoissa, joten kyllähän sitä jotain saa syödä!?

Ostin eilen taas Vitalinean suklaavanukasta suklaan himoon. On vähän kolottanut tuota suklaahammasta... Kyllä se himo vähän katosi, vaikka ei se vanukas aidolle suklaalle maistukaan. Se on tosi kaakaoista, oikein voimakasta ja jopa vähän väkevää eikä kovin makeaa. Mutta ei sen jälkeen kyllä suklaata enää tehnyt mieli!

Kirjoittelemisiin!

9. pipsa Vierailija

APUAAAAA. APUAAAAA

Millä ihmeellä saan nestettä pois kun en uskalla ruveta syömään noita luontaistutteen nesteenpoisto juttuja noiden lääkkeiden kanssa.

Olen kun täyteen puhallettu ilmapallo.

10. H Vierailija

Hei,

enpä perjantaina huomannut uutta ketjua, kun vilkasin pikaseen näillekin sivuille, tyhmä minä:(

Viikonloppuna tuli taas liikuttua kunnolla. Lauantaina puuhommissa, eli nostin peräkärryyn ja pois siitä isoja puita ja sunnuntaina puolentoista tunnin lenkin tein kävellen. Lautantaina valitettavasti vatsani aloitti ""toimimaan"" liikaa eli kävin pari kertaa vessassa, kun se oli ihan sekaisin. On kuulemma jotain pöpöäkin liikkellä (tuntuu, että aina on). Mutta olo parani kyllä ja pystyin sitten jo eilen ihan hyvin syömään. Leivoimme itse sämpylöitä; mies pyöritti tosi pieniä ja söin kolme niitä vielä eilen illalla, kun katsoin tv:tä. Mullahan on aina sunnuntaisin kauhea nälkä. Suklaata olen joka toinen päivä syönyt Mutta en siis levykaupalla. Viime viikolla söin parit konvehdit töissä ja lauantaina mökillä pari myös. Luin juuri, että Painonvartijoilta on ilmestynyt suklaa kirja ja sen ohjeet ovat tietenkin vähän kevyempiä. Tekis mieli ostaa...

Stepperiä pitäisi tänään käyttää kotona, kun en ehdi oikeen kunnon lenkkiä ulkona tekemäään ja olen yrittänyt nyt joka toinen päivä arkisinkin tehdä jotain. Esim. kaupoissa joululahjojen ja ruuan etsiminen kyllä käy hyvin hyötyliikunnasta. Kävelymittarin meinaan jossain vaiheessa hommata, Intersportilla näytti olevan mua kiinnostava myynnissä.

T:H

11. Nunnu Vierailija

PIPSA:

Auttaisiko ananas tai ananasmehu? Muuta ei kyllä tule mieleen...

Ehkä voit kysyä lääkäriltä/terveydenhoitajalta?

12. Miss Piggy Vierailija

Inkivääriä vaikka raasteena juoman joukossa = inkivääritee. Tosin saa juosta sitten pissalla koko ajan... Vaarini käyttää sitä, kun reumalääkkeet ovat liian voimakkaita keholle. Hän saa aineenvaihduntaa vilkastettua sillä. Siitä vaan inkivääriä ostamaan ja raastamaan. Ei muutn tarvitse rastaa paljoa. MAISTA ensin varovasti kuumassa juomassa ja sitten lisää maun mukaan.

Sain lainaksi sen kuuman suklaahimoisen kirjan: Sokeripommi. Nyt lueskelen sitä aina kun ehdin. Kerron sitten miltä vaikutti.

Meillä on ollut kovasti kiirettä, eikä ole ehtinyt miettimään laihdutuksia, muttei sitä niin kauheasti ole ahmittukaan. Ja kynttilöitä on polteltu paaaaaljon.

Miss Piggy

13. pipsa Vierailija

Kiitti tytöt, ton ananaksen tiesinkin mutta inkivääri oli uutta. Ostan heti kun menen kaupoille.

Siivoilin tänään ja kyllä oli mattojen kantaminen hankalaa, yhden kun sain puisteltua ja kannettua sisään niin piti olla vähän aikaa pitkällään.
    Mopatessa selkä muljahteli tosi ilkeesti mutta sain kuitenkin tehtyä ja paikat kuntoon ennen neljää.
    Siivouksen välillä söin yhden nutrilet patukan ja sitten neljän aikaan salaattia ja kalkkunaa, nam. Ostan myös uuden kalkkunan heti kun menen citymarkettiin.

No tänään tuli sitten hyötyliikuntaa mutta huomenna kävelen kurssille jos pystyn tän päivän jälkeen.

H:lle minua ainakin kannustaa toi kävelymittari, minun on Origo merkkinen ja siinä on radio samassa. Kun olen mäkisesssä maastossa niin mittarin radio pätkii mutta minulla on ihan ruoka-kaupasta ostettu eurolla radio niin se pelittää hyvin menin sitten missä tahansa.
    Siinä näkee, aina ei saa parasta vaikka se maksaisikin enemmän.

Palaillaan ja kerron sitten inkivääri kokeiluista.

14. Makaaperi Vierailija

Makaaperi ilmoittautuu täten palvelukseen ja *häpeää*. Syksy on mennyt ihan hirvittävässä tohinassa... jotenkin olen ""unohtanut"" koko palstan :( Olen pahoillani! Ja tuntuu, että on ollut pientä masennusta ilmassa -> väsymys -> saamattomuus yms. yms. (seli seli). Mutta edelleen sitä täällä tallustellaan. En edes muista koska viimeksi tänne kirjoitin, pitääkin selata kirjoituksia taaksepäin.

Tilanne tällä hetkellä: painan n. 98kg, tuossa luvussa paino on seilaillut jo parisen viikkoa. Eli n. 9 kiloa on kokonaisuudessaan pudonnut. Nyt vaan tuntuu, ettei ole aikaa miettiä syömisiä tai liikkumisia... ja siksipä se paino junnaakin.

Mahtavaa, että te olette täällä :)

terv, makaaperi

15. makaaperi Vierailija

Kävin pikaisesti lukasemassa noita vanhoja kirjoituksia ja voi kamala kun tuli niin paha mieli kun en ole täällä käynyt aikoihin :( *sniff* Huolitteko vielä takaisin....?

16. pipsa Vierailija

Tottahan toki me huolitaan kadonneet lampaat, vielä on paljon eksyneitä :)

Mutta tosissaan ei mullakaan kovin hyvin mene, paino on nousu suunnassa mutta olen varma että se johtuu noista mun lääkkeistä. Kunhan pääsen tammikuussa kipupolille niin yritän jos saan vaihdettua ne tai pyydän ravitsemus terapeutin puheille.
    Mutta kuitenkin mä olen sitä mieltä että syön oikein, olisiko liian suuret annoskoot.

Tänään olin aamusta jumpassa ja kävelin kolmisen kilsaa ja loppupäivän opiskelin atk:ta

Aamusta söin ruisleipä viipaleen juustolla ja join kahvin ennen jumppaa.
    Iltapäivästä nutrilet patukan ja illasta kaksi ruisleipä viipaletta juustolla kahvin kanssa.
    Tiedän että söin liian vähän mutta parempaan en kerennyt.

Poltellaan kynttilöitä ja nautitaan joulun tulosta.

17. makaaperi Vierailija

Kiitos Pipsa! *hali* Sinä se jaksat liikkua ja olla energinen! Niin ihailtavaa. Joku tuolla jo mainitsi, että jos saisi edes hippusen sinun energiastasi, niin pääsisi jo pitkälle...

Eräs kaverini muuten on myös vähän epätoivoinen, kun paino ei meinaa millään tulla alas. Ja lääkäri on myöntänyt, että saattaa johtua lääkkeistä, joiden käytön hän nyt sitten on lopettanut joksikin aikaa. Kaverini on kuitenkin huomattavan ylipainoinen, mutta hän syö terveellisesti ja liikkuu nykyään paljon, mutta paino ei ole pudonnut monessa kuukaudessa kuin muutaman kilon. Se syö varmasti tosi paljon voimia :(

Hyvä olla täällä taas :) Ei muuta kuin kannustetaan toisiamme parhaamme mukaan! Hirvittävän paljon tsemppiä kaikille!

t, makaaperi

18. Nunnu Vierailija

Mukana ollaan ja mukava nähdä, että joukkoon löytyy muitakin eksyneitä lampaita kuin minä! :)

Mulla on tämä viikko mennyt väsymyksen ja jonkinlaisen masennuksen kourissa. Siispä on tullut syötyä lakritsia ja suolapähkinöitä (eli herkkuja, joita kaapeista löytyi). Viime viikosta olen kuitenkin puolisen kiloa miinuksella, joten ei loppujen lopuksi mennyt niin pahasti kuin pelkäsin. Lääkäri itse asiassa sanoikin viimeksi, että puoli kiloa viikossa on sopivan rauhallinen pudotustahti. Mutta kyllä minusta välillä saisi lähteä enemmänkin, ei tätä kituuttamista muuten jaksa!

Nyt pukkaa vähän työstressiä ja kun saan vielä viikonloppuvieraan, niin nähtäväksi jää, kuinka syöpöttelyksi tämä viikonloppu menee. Maanantaina on vielä luvassa kiinalainen ravintola työporukan kanssa, mutta voihan siellä tilata muutakin kuin friteerattua kanaa... ;)

Pitäkää mieli virkeänä ja hyvää viikonloppua!

19. H Vierailija

Hei,

mulla on flunssa tulossa:( Karmee nuha ja vilu. Onneksi on ensi viikko vähän lyhyempi töissä, jos kuntoutuisis siksi. Viikonlopppuna olemme kotona ja siivoamme kunnolla eli siinä hiki lentää, kun lattiat vahaa ym. pitkästä aikaa kunnolla.

Olen myös sortunut makeaan, eilen söin jopa lakritsia, josta en erityisemmin edes pidä ja nyt suklaapatukka käsillä. Illalla teen sitten jotain kunnon ruokaa, kun pääsen kotiin tai pistän miehen tekemään ja yritän nukkua. Mulla on stressiä ollut jo pari kuukautta ja nyt alkaa olla aika paha univaje. Torkun kotimatkat töistä ja eilen torkahdin jo yhdeksän maissa mutta vain vartiksi ja sitten olin puoleen yöhön hereillä, kuten edellisyönkin.

Kiinalaisessa ravintolassa otan muuten myös melkein aina friteerattua kanaa. Onko sulla jotain linkkiä tiedossa missä olis kerrottu mitä annokset sisältävät? Kun noissa paikoissa käyn (yleensä aina samassa) vastaus on jotain tyyliin kasviksia, mutta kun haluaisin vähän tarkemman erittelyn...

T:H

20. Nunnu Vierailija

Ei mullakaan mitään tarkempaa ole tiedossa noista kiinalaisten ravintoloiden annoksista. Se friteerattuhan on kyllä varmasti rasvaisinta (ja ah, niin herkullista), mitä sieltä saa, koska on kuitenkin öljyssä paistettua... Yksi hyvä kastike on ainakin ollut kanaa ja sipulia, vaikka en tiedä, onko sitä joka paikassa. Siinä kanat on ihan tavallisia suikaleita (ei siis frittitaikinaa) ja kastike on suht kirkasta (kevyen näköistä?!) ja siinä on sipulin lisäksi muitakin vihanneksia. Mutta eipä niissä listoissa tosiaan yleensä luetella tarkkaan kaikkia aineksia...

Koitahan H levätä ja parantua!

21. Hannele Vierailija

Täällä olis taas yksi ""kadonnut lammas"" ilmoittautumassa jälleen...

Mitä kaikille kuuluu? Pipsa se jaksaa lenkkeillä: kuule mun aplodit täältä koneen äärestä! Ja Makaaperi: onnea kauheesti! 9 kiloa on hyvä suoritus!!! Ja muillakin tuntuu menevän tosi hyvin: onnea kaikille!!

Mulla menee kaikki tällä hetkellä jotenkin päin p***ä. Otin itse yhteyttä työterv.huoltoon ja pyysin sieltä tukea painonpudotukseeni kun ei itse löydy kuria sitten millään. No, kiloja oli se sama 108 joten mitään uutta ei maan päällä ole. Sain ison nivaskan esitteitä kevyttuotteista ja ruokapäiväkirjan. Labrat vielä odottelee ottajaansa eli saas nyt nähdä kolesterolin ja muiden arvot.

Mutta: mä en ole kehdannut laittaa ihan kaikkia syömisiäni siihen kirjaseen kun hävettää oikein tunnustaa kuinka paljon mä syön epäterveellistä ruokaa. Ja kun olen itsekin terv.alalla niin häpeä on kaksinkertainen. Se hoitaja piti oikein saarnaa, että ei saa syödä ollenkaan suklaata (olen addikti) ja jogurtinkin pitää olla se maustamaton/rasvaton jne. Jotenkin mua hirvittää se hoitaja... Nyt otin Painonvartjoiden keittokirjankin taas esiin ja mietin sen mukaan kokkaamista.

No kaippa se tästä taas iloksi joskus muuttuu..

Miten te liikutte näin talvikeleillä? Käyttekö uimassa tms.?
    Mulla on liikunnankaipuu, mutta en ole kehdannut mennä kuntosalille/uimaan tms. koska jotenkin tunnen itseni tällä hetkellä sen verran paisuneeksi valaaksi.

No, eiköhän tuossa ollut valitusvirttä yhdelle kertaa taas.

Tsemppiä kaikille :)

T: HAnnele

22. Miss Piggy Vierailija

Eksynyt porsas ilmoittautuu. Hep.
    Hannele: olikohan se nyt niin...yritän aina lukea kaikki ja sitten en muista kuka on sanonut mitä, kun näitä ei saa samalla auki. Höh. Suklaahimoon: lue sinäkin tuo Sokeripommikirja, jos se vaikka auttaisi. Kannattaa muidenkin lukea. Aiemmin vinkki tuli tällä 100+palstalla. Kaverini luki sitä tässä vieraillessaan hieman ja kauhisteli omaa elämäänsä. Itse en ole vielä päässyt kirjassa pitkälle. Kaverini oli saanut vieroitusoireita sokerista! Ei saanut unta, hikoili ja pyöri sänkyssä pari päivää. Söi suklaata ja oireet katosivat. Ihmetteli tätä itse, miten suklaa voikaa tuoda kehoon rauhan. Riippuvaisuutta, ehdottomasti. Ainakin itse tunnustan.
    Ostin tänään kauppareissulla yhden YLIMÄÄRÄISEN simpukkasuklaan. Voi ei. Jännää, miten himo voi viedä voiton. Täydellistä riippuvaisuutta.

Liikkuminen on ollut töiden lisäksi erittäin vähäistä, kun jänne tulehtui pahasti jalassa. Vieläkin parantelen sitä. Kamala kipu.

Pipsa: joko kokeilit inkivääriä? En millään muista sitä annostusta, mutta löytyisiköhän netistä ohjeita.

Ai niin. Olenhan minä harrastanut urheilua: kolanut pihaa lumesta jatkuvasti. Aina vaan sataa lisää. Meidän pihaa kolaa noin 1 1/2 tuntia, joten eiköhän siinä ole riittävästi hommaa.

Miss Piggy, joka polttelee kynttilöitä

23. Hannele Vierailija

Iltaa kaikille!

Kiitos Miss Piggylle kirjavinkistä - sen aionkin kaivaa esille kirjakaupasta heti kun ehdin sinne asti!!!

Mulla on se ongelma, että vaikka aamut ja päiväruokailu menee tosi hyvin aamupuuroineen ym. sörsseleineen, niin illalla on pakko saada suklaata naamaan! Muutenkin annoskokoni ovat karmeat, mutta nyt oltuani viikon ruokapv.kirjaa merkkailemassa niin koot ovat kyllä pienentyneet ja fiksuuntuneet jonkin verran.. Keittelin eilenkin painonvartijoiden kesäkurpitsasosekeittoa ja hitto, sehän olikin hyvää! Ja sain vielä hillittyä itseni santsin suhteen :)

Mites muut, pukkaako joulukiireet päälle?

Piggy, tuo 1,5 tunnin kolausurakkahan on mahtava liikuntasuoritus ja riittää kyllä mielestäni hyvin! Kateellisena kerrostaloasukkina voin sanoa, että nauti siitä hyötyliikunnasta täysin siemauksin, mutta varo rasittamasta sitä jalkaasi!

Mä olin tänään kaverin luona saunassa ja uimassa ja uinkin tunnin verran yhtä kyytiä ja nyt kyllä huomaa käsivarsissa ja jaloissa tehneensäkin jotain :)

Mitäs Makaaperille kuuluu? Vieläkö poljet kuntopyörää?

Nyt taidan mennä hammaspesulle kun karkkihammasta kolottaa ja se pesu estää sortumiset :)

Illanjatkoja kaikille!

T: Melkein onnistunut linjassapysyjä - Hannele

24. pipsa Vierailija

Moikka, perjantain jälkeen en ole lenkille kerennyt, mutta jos huomenissa taas kävelis kurssille.

Mites teidän syömiset? Mä varmaan syön liian suuria annoskokoja pitäs varmaan kiinnittää huomiota niihin.

olen yrittänyt kanssa sitä sokeripommia saada kirjastosta mutta se on aina lainassa. Kyllä se joskus tärppää.

Inkivääriä en ole muistanut ostaa vaikka tänäänkin kävin kaupassa. Ette muuten usko kun nukutti hyvin aamusella, heräiltiin vasta kymmenen yli yksitoista, aamulla pitää laittaa kello soimaan etten nuku kurssilts pommiin kun se alkaa jo kahdelta :)

No eipä tänne kummempaa kun että itsenäisyyspäivää odotellaan.

25. Yki Vierailija

Moi kaikille
    Kiva että täällä alkaa olla vipinää, kun 100+ palailee takaisin palstalleen. Maikki on vielä kadoksissa? Vai oletko jo laihtunut olemattomiin?
    Kesäaika tais olla meille kaikille aikalailla koettelemusta kysyvää aikaa, kilojemme kanssa.
    Paino on pysynyt kiikunkaaakun koko ajan samassa. Tästä lähtien loppu talven saan vain itseäni moittia, jos paino ei lähde tippumaan, sillä ei ole tiedossani mitään normaalista poikkeavaa, joka veis ajan itseltäni. Muun touhun keskeltä ei näytä riittävän voimia taistella kiloja vastaan. Nyt on vaan toivottava, että intoa tulisi lisää liikkumisen, ja tahtoa taistella kuviteltua nälkää vastaan.
    Itse olen ainakin huomannut sen, jos on sortunut useammin syömään kaikenlaista ""kielettyä"",niin siitä on sitten paljon vaikeampi taas palata takaisin ruotuun. Esim. tarkoitus oli tehdä kahvikakkuja juhlia varten joihin laitoin suklaamuruja, niin ne suklaat tahtoi hävitä suuhuni ennen kuin ennätin kaakun valmistaa, aivan kuin himo olis yltynyt kun tiesi ettei saisi syödä liikaa makeaa. Yleensä muuten erittäin harvoin ostan suklaata syötäväksi.
    Minun heikkouteni on varmaan jatkuva mussuttelu (kuviteltu nälkä) ja liian vähän liikkuminen. Täytyis olla sellainen kaveri joka aina potkais persuksiin, että nyt mennään eikä meinata.
    Mistä se oikein Pipsa energiaa itseensä ammentaa?
    Mansikat on myös sellaiset jotka pistää nesteet liikkeelle.Mansikka aikaan kun niitä tulee syötyä reilummin, niin saan yölläkin juosta vessassa monta kertaa.
    Muistetaanhan pitää itsestämme huolta ja nautitaan joulun odotuksesta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri