Reductil kuuri alkoi tänään ja samalla muuton terveellisempään elämään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poNtus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poNtus

Vieras
Hei vaan kaikille!

Täällä alkoi Reductil kuurin ensimmäinen päivä.
3kk kuuri olisi kyseessä.

Henkisesti olen täysillä mukana, ihan erilailla kuin ennen "laihiksen aloittamisessa".

Johtuisko siitä että nyt käyn viikon välein sairaanhoitajan luona punnituksessa ja puhumassa tunteista yms :)
Aina ennen kun olen aloittanut dietin on se loppunut hyvin lyhyeen.

Perjantaina 15.2.2008 paino oli hurjat 151.8 ja pituutta 172cm ( olen nainen ) .
Nolotti todella paljon punnitus mutta onneksi sairaanhoitaja oli kannustava ja positiivinen.
Ei haukkunut eikä sanonut pahasti vaan sanoi että yhdessä me saadaan tsempattua sut terveelliseen elämään plus pudottamaan painoa. Vaikkakin kaikki lähtee vain ja ainoastaan minusta. Jos huijaan syömisiä, huijaan vain itseäni.
Viikonloppu meni kevyesti syömällä ja otin yhden saunalonkeron lauantaina.

Mies lupasi palkita jokaisesta etapista minua jollain mitä itse haluan. Olen jo sanonut jos ja kun paino putoaa tämän 3kk aikana hyvin niin palkinnoksi haluan saada toisen 3kk kuurin. Ja mies suostui. Minun terveydestä tässä on kyse.

Seuraava sh-käynti on vasta 29päivä perjantaina eli silloin kuuria on takana 12päivää.

Koirakin on ihan ventti iltaisin kun olen vienyt sitä ( ja itseäni ) lenkille 3-4*päivässä. 30min kerralla. Eli 1,5h-2h. ( normaalisti / ennen n30min päivässä )

Aamupalana AINA
yksi rasvaton jogurtti ja ruisleipä 1tl mini lättaa ja siivu juustoa ja kurkkua plus pieni kuppi kahvia tilkalla maitoa.

Päiväruoka

1,5-2dl ruokaa, 200-250g kasviksia plus kurkkua plus toisinaan raejuustoa plus ruisleipä ja mini lättaa 1tl ja siivu juustoa. Juomana vissy tai vesi.

Iltaruoka

1,5-2dl ruokaa ja samoin 200-250g kasviksia plus kurkkua ja ruisleipä tl mini lättaa ja siivulla juustoa. juomana vissy tai vesi.

Iltapala

Hedelmiä 200g?
Ja jos nälkä on niin yksi ruisleipä juustolla mutta ei enää lisäksi hedelmiä.

Välipaloja en syö koska se olisi liikaa.
vettä tai vissyä tulee juotua 1,5l päivässä.

Mitähän vielä pitäisi muuttaa tai lisätä?
Saankohan tälläisellä ruokavaliolla painon putoamaan?

Ja tärkeä juttu mikä on niin en syö valmisruokia, en lisää suolaa mihinkään ruokaan, enkä käytä mitään kermaa tai juustoa ruoanlaitossa.
Lauantaisin joko pieni pussi karkkia tai yksi saunalonkero.

Mulla on menossa kanssa laihis 1400kcal päivässä ja 4-5kertaa viikossa noin tunnin lenkki. Ekalla viikolla lähti 1.2kg tsemppiä sullekin. Vähennä ruuista kaloreita ja syö mieluummin myös välipalat. Tasainen energiansaanti helpottaa oloa eikä tarvitse "kärsiä" ihan mieletöntä nälkää.

Hieno juttu! :flower:

Mites tuo Reductil auttaa nyt tuossa sivussa kun muutenkin on sulla tosi tiukka kuuri? Poistaako se lisää sitä rasvaa vai auttaako pitämään näläntunnetta jotenkin hallinnassa?

Mitä se maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Mites tuo Reductil auttaa nyt tuossa sivussa kun muutenkin on sulla tosi tiukka kuuri? Poistaako se lisää sitä rasvaa vai auttaako pitämään näläntunnetta jotenkin hallinnassa?

Mitä se maksaa?

Ylläpitää aineenvaihduntaa eli ei mene säästöliekille, samalla "hävittää" näläntunteen eli ei tee mieli napostella. Janottaa kyllä kun suu kuivuu! Muistelen että 1 kk kuuri oli noin 50 eur. Tsemppiä aapeelle!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulla on menossa kanssa laihis 1400kcal päivässä ja 4-5kertaa viikossa noin tunnin lenkki. Ekalla viikolla lähti 1.2kg tsemppiä sullekin. Vähennä ruuista kaloreita ja syö mieluummin myös välipalat. Tasainen energiansaanti helpottaa oloa eikä tarvitse "kärsiä" ihan mieletöntä nälkää.

Tsemppiä matkaan sullekin, hienosti ainakin alkanut! Siinäpä se onkin että kun ei ole sitä näläntunnetta koskaan ollut. Olen ennen syönyt milloin mitäkin, missä vaan. Napostelut pahimpia kun niitä ei mukamas huomaa. Nyt kirjaan kaiken ruokapäiväkirjaan ja myös liikuntapäiväkirjaa pidän.

Mitä se maksaa?

Jep, niinkuin Takana kertoi niin auttaa elimistöä ettei mene säästöliekille ja hillitsee makeanhimoa. Tää 3kk kuuri maksoi 169,98 ihan tarkalleen ottaen.
Kiitos kukista! :)

Ja mitä tohon tiukkaan kuuriin tulee niin tässäkin on jopa liikaa mulle siis tässä päivänsaannissa. Esim nyt söin 1,5h sitten päiväruoan.

Italianpataa 1,5dl, kasviksia 250g ( parsa,kukka,porkkana ) ja ruisleipä 1tl minilättaa ja siivujuustoa plus 4 kurkkuviipaletta ja kevyt olo juomaa n2dl.

aamulla söin klo 8.30 rasvattoman jogurtin mansikka-greippi ja sitten ruisleivän samoilla päällisillä kuin aina. Ja tuntuu että mä halkean kohta.

Sitä kun on opettanut itsensä ettei aamupalaa ja päiväruokaa tarvi syödä jos on yksin :/ niin näin käy kun pyrkii säännölliseen ruokavalioon.

Iltaruoka on sitten 16aikaan kun mies tulee töistä. Silloin broilersuikaleet ja tumma makaroni tai riisi plus taas 250g kasviksia. mutta ei leipää.

Jospa tää tästä lähtis etenemään.
Jännä nähdä silloin 29päivä että onko paino pudonnut.

Mulla meinaan tuli 40kiloa 3vuodessa... :o :/

Alkuperäinen kirjoittaja poNtus:

Mitä se maksaa?

Jep, niinkuin Takana kertoi niin auttaa elimistöä ettei mene säästöliekille ja hillitsee makeanhimoa. Tää 3kk kuuri maksoi 169,98 ihan tarkalleen ottaen.

Ja mitä tohon tiukkaan kuuriin tulee niin tässäkin on jopa liikaa mulle siis tässä päivänsaannissa. Esim nyt söin 1,5h sitten päiväruoan.

Italianpataa 1,5dl, kasviksia 250g ( parsa,kukka,porkkana ) ja ruisleipä 1tl minilättaa ja siivujuustoa plus 4 kurkkuviipaletta ja kevyt olo juomaa n2dl.

aamulla söin klo 8.30 rasvattoman jogurtin mansikka-greippi ja sitten ruisleivän samoilla päällisillä kuin aina. Ja tuntuu että mä halkean kohta.

Sitä kun on opettanut itsensä ettei aamupalaa ja päiväruokaa tarvi syödä jos on yksin :/ niin näin käy kun pyrkii säännölliseen ruokavalioon.

Iltaruoka on sitten 16aikaan kun mies tulee töistä. Silloin broilersuikaleet ja tumma makaroni tai riisi plus taas 250g kasviksia. mutta ei leipää.

Voi apua, sä syöt tosi tiukasti! Eiköhän sitä tulosta synny, ole huoleti!

Mä olen ollut Painonvartijoilla, enemmän tai vähemmän nyt vuoden (tai siis aina jonkun aikaa laihduttanut ja sitten taas pari kuuta en...) ja painoa on pudonnut n. 15 kg ja syönyt olen kyllä välillä ihan entiseen malliin.

BMI mullakin on kova ja mietinkin tässä, jos pyytäisi kanssa kokeiltavaksi tuota sun troppiasi, jos se vaikka auttaisi.

Mitä se maksaa?

Voi apua, sä syöt tosi tiukasti! Eiköhän sitä tulosta synny, ole huoleti!

Mä olen ollut Painonvartijoilla, enemmän tai vähemmän nyt vuoden (tai siis aina jonkun aikaa laihduttanut ja sitten taas pari kuuta en...) ja painoa on pudonnut n. 15 kg ja syönyt olen kyllä välillä ihan entiseen malliin.

BMI mullakin on kova ja mietinkin tässä, jos pyytäisi kanssa kokeiltavaksi tuota sun troppiasi, jos se vaikka auttaisi.

Ymmärsinkö oikein että toi on reseptitavaraa.

terveyskeskuslääkärillä kävin ja hän suositteli Reductil kuuria ja uusia elämäntapoja ruoan suhteen. Mutta tosiaan tää ruokamäärä mitä nyt syön on omasta mielestä aivan liikaa. Mä oon ähky puhku koko päivän. Vaikka olen tosiaan PIENENTÄNYT annoksia ja jättänyt pullat ja herkut.. Kaippa tää olo tästä kevenee..? :)

Takana Miten se kuuri sulla toimi ja kauanko söit?

Maksa,rr ja hb tarkistettu ennen aloittamista. Ja tosiaan eka käynti 2viikkoa aloituksesta ja siitä lähtien kerran viikossa tk:n sairaanhoitajalla punnituksessa.

Olihan se aikamoinen askel punnittaa itsensä tk:ssa mutta tulihan tehntyä ja tiedostettua itsekin mikä on todellisuudessa.

Itsekin mietin painonvartijoita, mutta tää on silti halvempaa. Vaikkakin tuo maksoi sen 170?. Mutta kun nuo sh:n luona käymiset on ilmaisia aina ja kaikille. Ja sattui hyvä tuuri että sh on tosi kannustava ei lannistaja niinkuin lääkäri oli.

Tänään kun kävin vaan kaupassa ja olin siellä n10min niin hiki pukkas, eka ajattelin että hiostava ilma mutta sitten tajusin että reductil varmaan alkoi vaikuttamaan jo. :)

Mutta hienosti on siis alkanut, ei tee mieli edes napostella. Aion todellakin näyttää kaikille että musta on tähän projektiin! =)

jos joku haluaa niin mun kanssa voi höpöttää sähköpostitse anonyymisti osoitteeseen :

naapurin_nti@suomi24.fi

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
mitä puntari näytti eilen? :)

Kivan kun kysyit, puntari näytti iloisesti 3,4kilon pudotuksen ekalta viikolta.
Eikä tosiaan tunnu että olisin jäänyt jostain paitsi. 148,4 näytti vaaka siis ja seuraavaksi menen vasta 17.3 sh:n luo.

Aika rientää nopeaan ja kevät tekee tuloaan.
Ruoka maistuu edelleen mutta pienissä annoksissa ja kasviksia paljon mukana.
Onneksi tämä ei ole mikään laihdutustapa tai joku ihmedietti koska se olisi jo loppunut ennen kuin pääsi alkamaan :)

Kiitos yhteydenotoista sähköpostiin. Vastauksia olen tänään kirjoitellut :)

Tsemppiä kaikille!

terveyskeskuslääkärillä kävin ja hän suositteli Reductil kuuria ja uusia elämäntapoja ruoan suhteen. Mutta tosiaan tää ruokamäärä mitä nyt syön on omasta mielestä aivan liikaa. Mä oon ähky puhku koko päivän. Vaikka olen tosiaan PIENENTÄNYT annoksia ja jättänyt pullat ja herkut.. Kaippa tää olo tästä kevenee..? :)

Tänään kun kävin vaan kaupassa ja olin siellä n10min niin hiki pukkas, eka ajattelin että hiostava ilma mutta sitten tajusin että reductil varmaan alkoi vaikuttamaan jo. :)

Mutta hienosti on siis alkanut, ei tee mieli edes napostella. Aion todellakin näyttää kaikille että musta on tähän projektiin! =)

Sorry, en huomannut aiemmin :( Mulla toimi hyvin, söin 4 kk ja arvot pysyi kohdillaan. Tuo yllärihikoilu on tuttua, samoin just se muuten-vaan-naposteluhalun poissaolo!

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Takana:

Sorry, en huomannut aiemmin :( Mulla toimi hyvin, söin 4 kk ja arvot pysyi kohdillaan. Tuo yllärihikoilu on tuttua, samoin just se muuten-vaan-naposteluhalun poissaolo!

Tsemppiä!

Paljonko sait painoa tiputettua tuon 4kk aikana?

löysin tämmösen linkin

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/57232.shtml

eli tätä määrätään vaan niille joilla on ravitsemuksesta johtuva lihavuus ja painoindeksi (BMI) 30 kg/m2 tai suurempi, tai niille joilla on ravitsemuksesta johtuvaa liikapainoa ja joiden painoindeksi on 27 kg/m2 tai suurempi, kun mukana on muita lihavuuteen liittyviä riskitekijöitä kuten tyypin 2 diabetes tai dyslipidemia.

höh... eli mä en varmaan saisi tuota... ei mulla ole kuin 10kg ylimäärästä, mutta kun se ei lähe vaikka mitä tekis.

Yhteistyössä