Tulen tänne minäkin valitettavasti Jannaliini vain komppaamaan tätä kyselyä.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että meille ei apua ole tuonut ainakaan Gaviscon..pari päivää tuntui toimivan mutta luulen että neiti oli jollekin sen ainesosalle allerginen, joka taas aiheutti lisää refluksia. Muutenkin vaikutus oli kovin lyhytaikainen.
Huoh..nyt käytössä ollut 3 vkoa Nexium 10 mg aamuin illoin..alkuun tuntui sekin tepsivän ja meni jopa pienemmällä annoksella (5mg), mutta viikon jälkeen oireet palasivat rytinällä ja annostuksen noston jälkeen nyt taas sama homma. Tuo nexium on sellainen jauheliuos joka tehdään veteen ja nyt olen alkanut epäillä että siinäkin jokin apuaineista voisi allergisoida ts. aiheuttaa refluksia sen poistamisen sijaan?!!

Kyllä tuntuu toivottomalta.
Kahden viikon päästä ollaan menossa gastroenterologille, joka kuulemma olis erikoistunut suoliallergioihin ja refluksiin. Olen omalta lääkäriltä yrittänyt pyytää Losec Mupsia mutta on tyrmännyt minut täysin vetoamalla Nexiumin olevan täysin sama lääke :/
Mikä teidän tilanne muuten? Imetätkö? Onko allergioita selvitetty vai onko teidän refluksi rakenteellista?! Toivon todella että teille tuo yhdistelmä toisi avun. Tämä vaiva tuntuu olevan suoraan H..vetistä!!
Meillä vauvalla suolioireinen maitoallergia mutta mitä todennäköisimmin tuntuu tyttö olevan allerginen lähes kaikelle!!?? Olin ERITTÄIN tiukalla imetysdieetillä (elin lähestulkoon riisikakuilla) ja oireilu oli silti hirvittävää. Kammottavia tuntikausien kipuitkuja/haponnousuja ja jatkuvaa epätyytyväisyyttä/kitinää/itkuisuutta. Ilmavaivoista puhumattakaan. Kieltäytyi rinnaltakin vaikka oli vasta 2 kk. Nyt siis 3,5 kk ja ravintona menee pelkkä Neocate..se tuntuisi sopivan tosin hirvittävät ilmavaivat mietityttää..liekö nekin osa tätä kamalaa tautia?!! Meidän refluksi mitä ilmeisimmin sekä allergista että rakenteellista kun ei tunnu mikään tehoavan
Toivon tosissaan parempaa onnea teille
Anteeksi näin pitkä selostus joka meni osittain jo kysymäsi vierestä, kai sitä niin kaipaisi ns. vertaistukea