Hae Anna.fi-sivustolta

Regressioterapia?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä utelias, 01.10.2006.

1. utelias Vierailija

Kertoistko sinä, joka olet käynyt ko. terapiassa, miten ko. hoito kohdallasi onnistui? Vaatiko hoidossa käynti useita kertoja ja mitä tunsit hoidon aikana ja sen jälkeen?

2. mm Vierailija

En suosittele regressioterapiaa. Olen itse opiskellut regressio-ohjaajaksi, mutta tullut uskoon kesken opiskelujen. Itse asiassa koko opiskelujen ajan ihmettelin tätä toimintaa ja sen vaikutusta, kun se tuntui olevan ihan täyttä huuhaata eikä lainkaan sitä mitä hain. Itse nimittäin hain sisäistä rauhaa.

Suurin osa ihmisistä kokee regressioterapioiden ja muiden näiden hoitojen aikana pelkoja yms. erittäin epämiellyttäviä tuntemuksia, jotka eivät ole koskaan heille itselleen sattuneet. Esim. itse sain tietoa, jonka mukaan äitini olisi yrittänyt lapsena ollessani tappaa minua veitsellä, vaikka tällaista ei ole todellisuudessa koskaan elämässäni sattunut. Usein näitä ns. näkyjä yms. väitetään edellisissä elämissä tapahtuneiksi. No, totuus on, että me elämme täällä vain kerran :) Toisen kerran yksi terapeuteista yritti ohjata sessiota siihen suuntaan, että olisin joutunut lapsena seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi, vaikka tällaistakaan asiaa ei ole koskaan lapsuudessani sattunut. Toiminta on siis erittäin kyseenlaista. Lisäksi tulet huomaamaan, että se sitoo sinut näihin hoitoihin ja tulet tarvitsemaan aina vain uusia ja uusia sessioita ja lopulta myös muita terapioita ja kalliita kiviä etkä siitä huolimatta koskaan löydä todellista tasapainoa tai rauhaa. Kaikki rahasi menevät siis terapiaan ja pahoilta hengiltä suojautumiseen mitä typerimmillä tavoilla.

3. Kiinnostunut Vierailija

En vielä itse ole käynyt, mutta kiinnostaisi kovasti mennä.
    Useammalta taholta olen kuullut ystäviltäni erittäin positiivisia kokemuksia. Näiden henkilöiden kokemus oli, että monet nykyisen elämän käsittämättömät pelkotilat olivat hävinneet regressioterapiassa paljastuneen entisen elämän kokemuksen kautta.
    Itse tosin menisin terapeutille, jonka varmuudella tiedän luotettavaksi ja vakaaksi. Ottaisin myös Bachin Rescue remedyä eli aputippoja mukaan, helpottaakseni oloa mahd. kovan kokemuksen jäljiltä.
    Edellisen kirjoittajan kannanottoon lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä kommentoisin seuraavaa: Nämä hirveydessään ja käsittämättömyydessään järkyttävät kokemukset on painettu niin syvälle alitajuntaan, että niitä on sieltä usein aivan täysin mahdoton esiintuoda, vaikka sellainen kauheus olisi ihan todistettavastikin tapahtunut. ( = Omakohtainen kokemus)

4. mm Vierailija

Tarkoitatko, että sinulla on omakohtaista kokemusta lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä?

Minulla ei ole, mutta mummoani oli lapsuudessa käytetty hyväksi. Hän eli aika onnettoman elämän eikä kertonut koskaan kenellekään. Kaksi kertaa naimisissa, mutta toinen avioliitto päättyi eroon, monestankin syystä. Ihan vähän ennen kuolemaansa mummoni tuli uskoon ja sen jälkeen hän kykeni antamaan hyväksikäyttäjälleen anteeksi ja vapuatui tuosta kokemuksestaan kokonaan. Hän kertoi tapahtumasta kuolinvuoteellaan mun äidille, joka oli siis ainut ihminen, joka asiasta koskaan kuuli. Mummo-parka kantoi koko elämänsä ihan turhaan tällaista hirveää häpeää sisällään, vaikka hän olisi voinut jo paljon aikaisemmassa vaiheessa päästä siitä kokonaan eroon antamalla Jumalan eheyttää hänet näistä haavoista kokonaan. Jumala kyllä tietää kaiken, mitä meidän itse kunkin elämässä on tapahtunut, siihen voi luottaa 100 %:lla varmuudella, mutta näihin terapeutteihin sen sijaan ei kannata luottaa ;)

5. Kiinnostunut Vierailija

6. omat kokemukseni Vierailija

Itselläni regressioterapian kautta on noussut paljon sellaisia asioita, jotka on ollut ihanaa käsitellä ja siten vapauttaa. Yleensä ovat olleet menneiden elämien traumoja, jotka on olleet vaan hidasteena tässä elämässä. Regressio on voinut olla todella voimakas kokemus ja joskus pelottavakin, mutta ohjaaja on osannut aina tukea oikealla tavalla, auttaa käsittelemään aihetta. Aiheet ovat menneet siten, että samaa aihetta on tullut käsiteltyä tai sivuttua useamman kerran. Mutta kun tällä "henkisellä tiellä" on, niin on ollut paljon juttuja jotka olen halunnut vapauttaa, ja sen vuoksi ne käsitellä ja kohdata.

Asioiden käsittelytahti on kuitenkin meistä itsestämme kiinni - siitä mihin itse on valmis. Ja moni asia voi olla toistunut aiemmissa elämissä useampaan kertaan, joten regressiossa niitä kuorii ikään kuin kerros kerrokselta. Oma kokemus on, että harvemmin asiaa yhdellä kertaa pystyy kokonaan käsittelemään ja purkamaan. Riippuu asiasta ja ihmisen omasta valmiudesta. Monesti useampi elämä, kokemukset ja tunteet linkittyvät toisiinsa ja kuvio voi olla varsin moniulotteinen. Arvioisin, että jos on jostain syvästä traumasta kyse, niin 5-10 käyntikertaa voi olla realistinen lähtökohta. Voi tarvita enemmänkin, tai sitten menee reilusti lyhyemmässä ajassa. Vaihtelee paljon yksilöittäin. Itselläni kuitenkin joka session jälkeen on ainakin ollut kevyempi olo - tunne, että jotain tarpeetonta on saanut vapautettua. Ja siten tullut ehyemmäksi omaksi itsekseen. Eli vaikka koko asia ei olisikaan käsitelty vielä, niin itse olen saanut jokaisella kerralla selkeää apua.

Minäkin olen opiskellut regressio-ohjaajaksi ja koen, että ohjaaja rooli on lähinnä olla tukemassa siinä matkalla, siinä kokemuksessa joka sillä hetkellä on tärkeää kohdata. Kaikki mitä ohjauksessa nousee, on ohjattavan omasta viisaudesta, sielusta ja alitajunnasta nousevaa. Eihän ole kenenkään edun mukaista edes yrittää minkäänlaista manipulointia, koska auttamassa täällä ollaan. Mulle ainakin itselleni on tärkeintä auttaa parhaalla mahdollisella tavalla. Se on se, miksi ohjauksia teen. Ja pyrin ohjauksissa olemaan aina täysin läsnä, vahvasti yhteydessä omaan intuitiooni ja "ohjaamaan" siitä tilasta käsin.

Erilaisia hoitomuotoja on tosi paljon ja kaikki omalla tavallaan hyviä. Kannattaa antaa oman intuition kertoa mikä sulle on paras nyt. Itse olen käynyt useammissa eri hoidoissa, joista mm. psykologinen vyöhyketerapia auttoi aikoinaan tosi paljon. Sittemmin tuo regressioterapia on vienyt tehokkaasti eteenpäin. Mutta tää on mun kokemus.

7. Amaris Vierailija

On muuten kahdenlaista regressio terapiaa, on kliininen regressio terapia jossa käsitellään juuri niitä traumoja ja tämä voi vaatia useamman session. Mutta on myös ihan tavallista regressio terapiaa uteliaalle joka vain haluaa tietää hiukan edellisistä elämistään. Esimerkiksi usein messuilla tarjotut regressio terapiat ovat juuri sellaisia.
    Itse kävin ihan huvin vuoksi yhdesti testaamassa messuilla.Yksi sessio tähän riittääkin.
    Selvisi että olin ollut Martha Stewart yritti nainen Scotlannissa 1739 ja egyptiläinen pikkupoika Faarao Ramsesin aikaan.

Mene ja tiedä ovatko totta, mutta sen verran tein tutkimusta jälkikäteen että koska myös selvisi regressiossa että Marthan mies oli Robert, ja löysin historiallisen dokumentin netistä joka vahvisti että Martha Stewart ja Robert Stewart asuivat juuri nimeämässäni paikassa, oikeaan aikaan, eli olivat molemnmat elossa 1739.
    En tiedä riittääkö se skeptikoille todisteeksi, mutta minulle riitti.

8. Aurora Vierailija

Kävin Reijo Knaapilalla ja olin kokemaani tyytyväinen.
    En saanut sitä tietoa mitä hain, sain paljon tärkeämpää kokemuksen -elin itse joten kukaan ei minulle sitä kertonut. Kerkesin käydä 2½ elämää lävitse ½ siksi kun tuli pissahätä ja piti lopettaa.
    Opin ymmärtämään miksi elämäni on sitä millaista on, sovitan esim. Kiinassa Rikkaan Roope Ankkamaisen naisen saituri/ ahneus elämää.
    Seuraavassa olin viinaan menevä? merimies. Ja viimeisellä elin tuolla tundralla jäämeren rannalla. Kaikkea näitä olen elänyt tässäkin elämässä. Nuorena kävin ja meinasin muuttaakin tuonne norjaan jäämeren vesisaareen. Viinanmaunkin tunnen -70 luvulta ja köyhänä olen saanut elää, ei ole raha tehnyt pesää. minä uskon oman kokemuksen kautta.
    Kiinalaista taidetta on kotona.

9. juuri nämä kaiken maailman viikonloppukurssin käyneet "regressio-ohjaajat" pilaavaat hyvää asiaa. en luota pätkääkään tällaiseen huuhaa-puoskarointiin!

sen sijaan olen kuullut hyvää kokemusta psykiatrista, joka käyttää regressiota menestyksekkäästi potilaittensa hoidossa; hänellä on käytössään siis paitsi tämä vaihtoehtoinen hoitomuoto, myös kliininen osaaminen psyyken toiminnasta.

on se ihmisen psyykellä leikkiminen sen verran vaarallista aluetta, että en todellakaan menisi kenenkään "terapeutin" käsittelyyn.... ....

10. Aina kurssien päätyttyä tarjonta pompsahtaa kattoon. Jokaisella uudella kurrsitodistuksen saaneella on visio maailmasta.Visio parantaa maailma. Ollaan pilvissä ja jo katsellaan uutta mersua ja taloa. Menne puolisen vuotta tai vähemmän. Moni heistä on palannut ruotuun ja ajtkaa sitä hommaa mitä oli aikaisemmin tehnyt.

11. Danamaria Vierailija

Todennäköisesti olet tämän maininnan Martha Stewartista ja hänen miehestään tiettynä vuotena lukenut / kuullut / nähnyt jossain jo paljon ennen "regressiotasi." Ihmisen aivot ovat ihmeelliset, kaikki asiat taltioituvat sinne tietokoneen tarkkuudella. Tietyissä tilanteissa, vaikkapa hypnoosissa, ne tulevat sitten esille, sopivassa muodossa.

Tästä asiasta on olemassa esim. suomalainen tutkimus. 1970-luvulla Reima Kampman teki mittavia tutkimuksia asiasta. Hän julkaisi tutkimuksensa ainakin kahtena teoksena. Niissä tutkittiin henkilöitä, joilla oli näitä ns. edellisten elämien muistoja. Koehenkilöt vaivutettiin hypnoosiin, ja kaikki heidän kertomuksensa taltioitiin tarkasti.

Sen jälkeen alettiin tutkia, voisiko nämä koehenkilöiden mainitsemat "entiset persoonat" todella olla joskus eläneitä. Tässä tutkimuksessa törmättiin koko ajan epäjohdonmukaisuuksiin ja epätodennäköisyyksiin. Suoranaisia asia- ja ajallisia virheitä oli paljon, mutta myös kummallisuuksia, joihin oli vaikea ottaa kantaa.

Yksi koehenkilä oli opiskelijatyttö, joka lauloi jonkun erittäin vanhan laulunpätkän muinaiskielellä, jota ei enää missään käytetä. Tätä tutkittiin erityisen paljon, ja lopulta löytyi selitys. Ko. opiskelijan eräässä oppikirjassa oli juuri tämä musiikkikappaleen osuus valokuvattuna esimerkkinä vanhasta muinaiskielestä, nuotit mukana. Opiskelijan oli tarvinnut siis vain vilkaista tuo sivu, ja se taltioitui hänen aivoihinsa tullen sieltä esille tilanteessa, jossa haettiin alitajuntaan piirtyneitä muinaiseen aikaan liittyviä asioita.

Tämän tietysti vielä voi jokainen halutessaan kiistää, mutta koehenkilöinä oli myös sellaisia ihmisiä, joiden "muistot" oli tarkistettavissa. Esim. mies, joka väitti olleensa tietynnimisessä laivassa merimiehenä 1800-luvulla, tietyn nimisenä, ja kertoili myös suvustaan ja muusta elämästään. Kävi ilmi, ettei sen nimistä laivaa ole koskaan alusrekistereissä ollut (kyse oli Suomen kauppalaivastoon kuuluvasta laivasta), ei sen nimisiä ihmisiä eikä muutenkaan mikän vastannut todellisuutta. Eli asiat olivat piirtyneet hänen aivoihinsa fiktiivisistä lähteistä.

Oli nainen, joka väitti olleensa pikkutyttö sodan aikana, asuneensa tietyssä osoitteessa ja kuolleensa Helsingin pommituksessa. Tämän pystyi jo erittäin helposti tarkistamaan. Sellaista osoitetta ei Helsingissä ollut ikinä ollutkaan, eikä Helsingissä sen paremmin kuin koko Suomessakaan kuollut pommituksissa sellaista pikkutyttöä.

Kampman ei löytänyt näissä tutkimuksissaan ainuttakaan todistetta, joka viittaisi sielunvaellukseen. Hän päätyi tunnettuun teoriaansa sivupersoonista.

12. Muuan mimmi Vierailija

Samoilla linjoilla ollaan
    Olen aikoinani nähnyt jonkun dokumentin aiheesta, jossa oli juuri tuo opiskelijatyttö. Joten muistan sen.
    Itselle tuli myös tuosta Amariksen kertomasta mieleen se, että miten sitä juuri heistä (Marthasta ja miehestään) on juttua netissä. Ei edes minusta löydy mitään tietoa netistä (googletettu on) :)
    Meillä on muistissa omituisia asioita joita olemme nähneet ja kuulleet ja joita emme tiedä muistavamme. Joskus unissa tämän huomaa, kun alitajunta järjestelee tiedostoja.
    Näin myös tv:ssä kerran kun erästä hypnotisoitiin ja hän kertoi edellisestä elämästään. Hypnotisoija tosin sanoi, että ei se ollut "oikeata tietoa" vaan tämän ihmisen kuvitelmien, kiinnostuksen ym. tulos.
    En silti itse ole heittänyt jälleensyntymis -ajatusta romukoppaan. Ja vaikka olisikin kiva tietää, en oikein tiedä oikeaa ja luotettavaa tapaa saada sitä selville.

13. Huu haa Vierailija

Ihan huvittaa, kuinka mitättömiin juttuihin ihmiset uskovat. Joku kävi humpuukihypnologilla ja sai tietää olleensa Martha Stewart. Ja kun netistä semmoinen löytyi, niin asia on selvä kuin mikä.

Ihmiset uskoo mihin tahansa, kun haluavat uskoa.

Järjen käyttö sen sijaan on täysin kiellettyä. Maailmassa on ollut kuulemma vaikka kuinka monta uudestisyntynyttä Jeesustakin, moni ihminen on väittänyt olleensa Aleksanteri Suuri tai Kleopatra.

Mutta kas kummaa, koskaan kukaan ei ole sanonut olleensa Hitler tai Josif Stalin. Miksiköhän?

On psykiatreillakin joskus hauskaa, vai mitä?

14. Aurora Borealis Vierailija

Siksi että Hitler Stalin Idi amin ja moni muu on "uudelleenkuolutuksessa" He palaavat tänne tai muualle kosmokseen sitten kun ymmärtävät tekojensa seuraukset katuvat ja alkavat oppia nöyryyttä.
    He ovat ikävä kyllä siellä hämärän rajamailla. Enkä perustele tätä enempää.
    ÖITÄ.

15. Höpö höpö Vierailija

Sitten kun katuvat ja oppivat nöyryyttä? - Ai missä he katuvat ja oppivat nöyryyttä? Millä lailla sitä opettelevat, sitä nöyryyttä?

Siellä hämärän rajamailla? Kävitkö sinä siellä katsomassa, että siellähän he ovat?

Et perustele, no etpä tietenkään.

Mikä hemmetin uudelleenkoulutus? Maailma on täynnä pahuutta, miksikäs näitä ihmisiä ei ole koulutettu hyvyyteen jossain hämärän rajamailla? Ihmisiä on elänyt täällä miljoonia vuosia, joka saamarin nuppi on siinä tapauksessa elänyt täällä monia satoja tai tuhansia kertoja, miksikäs he eivät ole mitään siinä koulutuksessaan oppineet, vaan pahuus vain jatkuu? Ei tuo teidän omatekoinen teorianne oikein tunnu uskottavalta.

Eiköhän olisi parasta itse opetella sitä nöyryyttä tässä ainutkertaisessa elämässä, ja tunnustaa, että tästä asiasta ei ole, ei sitten harmaata aavistustakaan. Kaikki on pelkkää spekulointia ja mielikuvituksen tuotetta. KUKAAN meistä ei tiedä, mitä itse asiassa kuolemamme jälkeen meille tapahtuu. Vai tapahtuuko yhtään mitään. Siis KUKAAN EI SITÄ TIEDÄ. Sen asian tietäminen on silkka, sula mahdottomuus.

Sen, joka uskoo syvästi Jumalaan ja Hänen lupaukseensa ikuisesta elämästä, on oltava tässä asiassa vielä varovaisempi. Kaikki ihmisen itsensä kuvittelemat ja luomat teoriat ovat vääriä, koska Jumala on sanonut olevansa salattu Jumala, ja Hänen suuri salaisuutensa paljastuu, kun Hänen itse katsomansa aika on täysi. Kuvitteletteko syövänne hedelmiä hyvän ja pahan tiedon puusta? Luuletteko olevanne viisaita? Luuletteko todella tietävänne, mikä on ihmisen elämän tarkoitus ja miten suuri Luoja on maailmankaikkeuden ja ihmisen elämän täällä järjestänyt?

Jättäkää tämmöiset spekuloinnit, koska jossain vaiheessa teidän on joka tapauksessa sanottava edellisen kirjoittajan tapaa, että enempää en perustele. Ei tietenkään, koska järki ei riitä.

16. Aurora Borealis Vierailija

1. Heille näytetään tekojensa seuraukset, jotkut joutuvat kokemaan miltä tuntuu olla vainottu, kiusattu, kidutettu. Kaikki on yksilöllistä. Ei ole mitään yhtä ja samaa kaavaa......
    2. Olen saanut aikoinaan käydä hämärän rajamailla jota myös epätietoisuuden tilaksi sanotaan. Auttamassa työtoveriani kohti tiedon valoa.
    3.Yritän opetella kurinalaisuutta, vaikka tämä elämä olisikin ainutkertainen tämä ei ole ainoa elämä.
    'Tuolla toisella puolen missä on oikea kotimme. Ja saamme / joudumme kehityksen pyörässä vierailemaan täällä telluksella.
    4.Kautta maailman sivu on pollut jumalia jotka ovat tulleet ylhäältä, auttaneet ihmiskuntaa, palaneet ylös ja luvanneet tulla jonakin päivänä takaisin. En puutu raamatun kirjoituksiin enkä jumalalisiin asioihin. Uskon korkeimpaan voimaan joka on minuakin autanut.Yritän uskoa hyvyyteen, vaikka lipsunkin.
    5. On aivan eri asia uskoa kuin tietää.

17. Höpö höpö Vierailija

Autoit työtoveriasi kohti tiedon valoa? Miten? Minkä "tiedon" valoa? Mikä tietoviisas sinä oikein olet ja mistä tiedosta sinä oikein puhut?

Kun kirjoitat, että kautta maailman sivu on ollut jumalia, jotka ovat tulleet ylhäältä jne., niin mistä tällainen käsitys sinulla on peräisin? Mihin lähteeseen tuo perustuu?

No, kivahan se on kehitellä kaikenlaisia kuvitelmia. Kaikki on vääriä, mutta onhan niitä mukava mielessään pyöritellä. Totta, uskominen on aivan eri asia kuin tietäminen.

18. x-rays Vierailija

Muista tämä. Totuutesi voi olla yhtä hyvin harhaa.

19. Amnest Vierailija

Eikä vain voi olla, vaan on. Ihmisparka kun ei tyydy siihen, että ei tiedä jotain asiaa. Siksi siitä on kehiteltävä mielikuvituksessa vaikka mitä. Elämä on jatkuvaa eksytystä, Raamatussakin varoitetaan vääristä profeetoista, mutta eikö mitä, kaikkeen ollaan valmiit uskomaan. Eikös se nöyrtyminen olis sitä, että suostuu tunnustamaan tietonsa vähäisyyden. Mut ei, täälläkin kaikenmaailman omatekoiset tietäjäeukot ja -ukkelit esittää omatekoisia teorioitaan kuin kiveenhakattuina totuuksina. Älkää ottako niitä tosissaan, ihmisen aivot on täynnä tavaraa ja joillakin ne vaan tuppaa menemään enemmän tai vähemmän epäjärjestykseen. Varsinkin kun oikein tietosesti niitä hämmentää.

20. Aurora Borealis Vierailija

En ole koskaan kirjoittanut olevani täydellinen.
    Olen nuo kokenjut ja huomaan että vcaikka kuinka selkeästi yritän kirjoittaa, ette HALUA ymmärtää.
    Epätietoisuudentilöa on paikka jossa on ne jotka eivät tiedä olevansa kuolleuita tai halua olla kuolleita.
    Heidän puolestaan on hyvä rukoilla, pyytää heille auttajaa johdattamaan heidät valoon siihen tietoon että ovat siellä ja voivat kehittää itseää.Nämä on minun totuuksiani jotka tiedän. Kuten sekin jota ette halua hyväksyä.
    _ Olen nähnyt hätäni hetkellä Jeesuksen avoimin silmin._
    Ja eikös hän ole syntisten ja eksyneiden auttaja.
    Olisi teidänkin hyvä lukea välillä vuorisaarnaa.
    ~~~~ Elämä jatkuu elämän jälkeen tuolla jossain. Jotkut ovat saaneet luvan tulla kertomaan. Jotkut pyytämään apua.
    Minulla on yhteys heihion ja heillä minuun.Ja jotta ette taas käsittäisi väärin mainitsen että hyvään hekimaailmaan-

21. Amnest Vierailija

Et kirjoita selkeästi, siksi et ole uskottava. Sinunkaltaisia löpisijöitä on niin paljon, eikä kukaan ikinä ole pystynyt todistamaan mitään, puhetta vaan riittää. Joillakin heittää isopyörä pahasti, jotkut haluaa olla ja esittää jotain erityistä, kuka mitäkin. Kertomastasi puuttuu olennaiset yksityiskohdat eikä sillä ole mitään todistusvoimaa, ei mitään, mistä ottaa kiinni. Kaikki tähän asti tapaamani henkilöt, joilla on tällaisia juttuja päässään, ovat mielenterveyspotilaita. Henkimaailman olemassaoloa en epäile, enkä sitä, että olet nähnyt Jeesuksen. Mutta unohda nuo höpötykset hämärän rajamaista ja tiedon valoista sun muista, silkkaa mielikuvituksen tuotetta.

22. Raivotar Vierailija

Mitä tästä kaikesta opimme? Emme yhtään mitään. Niinkun emme ennenkään, emme eilen, emmekä tänään. Nöyryys on todellakin hyvä säilyttää. Nöyryys on sitä, ettei kuvittelekaan elämästä jotain ymmärtävänsä. Elämä on liian käsittämätön. Ihminen, joka luulee elämästä jotain tietävänsä, hän on fanaatikko. Kellään ei ole oikeata tietoa. Ihmisellä on elämän arvoituksen äärellä niin suuri hätä ja pelko, että yrittää oman päänsä järjestykseen saattamiseksi milloin milläkin jäsentää tätä arvoitusta itselleen. Jollekin vastaus on Jeesus, toiselle Allah, tai regressioterapia tms jne jne. Vaikuttaisi siltä että suurin osa ihmisistä haluaa uskoa itsensä ulkopuolella olevaan suurempaan voimaan. Mutta eikö loppupeleissä tärkeintä olekin juuri se päänsä järjestykseen saaminen. Eiköhän jokainen haluaisi rauhan sisälleen. En kyllä tiedä miten sellainen saavutetaan eikä taida kukaan muukaan oikeesti tietää.

23. Miksi hyökkäätte niin ankarasti jos joku kertoo kokeneensa tai nähneensä ns. yliluonnollisia ? On hyvin vaikea kertoa selkeästi ja perustellusti koska kyseessä on henkilökohtainen kokemus jota on vaikea selittää toiselle, varsinkaan sellaiselle joka ei edes halua uskoa mitään.. Vai oletteko kateellisia niille, jotka tietävät enemmän ja uskaltavat sen kertoa? mm. Amnest ja höpö höpö

24. idisz Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Miksi ihmeessä nostit tämän ketjun ylös? Täynnää pilkkaa, ivaa ja vihaa! Itse olen auroran kanssa täysin samaa mieltä. Itse kokeneena...Regressioterapiassa olen käynyt monta kertaa, eikä siinä ole mitään pahaa. Olkoon jälleensyntymä totta tai ei, jos tiedoista, jotka nousee terapian avulla on hyötyä, niin eikö se ole vain hyvä asia?
    Jos Amnest ja höpö höpö(jolle nimi sopii varsin hyvin)lukisivat muutakin kuin rakkausromaaneja saattaisivat vaikka löytää yhtä ja toista mielenkiintoista, jota miettiä! Jos NLP-tekniikka ja hypnoosi ovat hyväksyttyjä niin miksei regressioterapia?
    Ei se ole pelkkää "ravaamista" entisissä elämissä, vaan siellä tavataan oma voimaeläin, enkelit ja oppaat. Ja kurssilla saa valtavasti ihania ystäviä.
    Yksi kysymys vielä teille;miksi joku syntyy rikkaaseen perheeseen terveenä ja toinen taas köyhiin oloihin vaikka kädettömänä? Uskotteko, että Jumala vain antaa tämän tapahtua? Mikä mielestänne on karma? Me ollaan tultu tänne maapallolle oppimaan, joskus onnistumme ja joskus epäonnistumme. Toiset ovat kilttejä koko elämänsä ja toiset tappavat ja murhaavat omia perheenjäseniään. Onko tämä teistä täysin yhdentekevää? Meillä kaikilla on sama oikeus ja karmamme on kannettava elämästä toiseen, jotta kierto loppuu ja pääsemme, mitä te kutsutte taivaaksi, eli kotiin, rajan taakse. Kai te sentään olette kuulleet out of body experiencestä? Tai valotunnelista?
    Menkää hyvät ihmiset ja ottakaa selvää, älkääkä haukkuko toista, joka on vaan eri mieltä kanssanne!

25. Todista sinä sitten, että ei ole mitään kuoleman jälkeen. Esitä joku näkyvä, uskottava tapaus.
    Miksi pitäisi aina löytyä toisinpäin todistettavaa?

Tuosta kirjoituksestasi huokuu hirvittävä pelko, pelko siihen, että joutuukin kuoleman jälkeen siihen raamatun esittämään helvettiin. Helvettiin, jota ei todellisuudessa ole muualla, kun maan päällä.
    Ja mikä sinä olet määrittelemään ihmiset mieleltään sairaiksi. Kunhan ei olisi oma lehmä ojassa.
    Ihminen helposti leimaa kaiken mielenterveysongelmiksi, mitä ei pysty ymmärtämään. Ehkä ole vasta nuori sielu, joka opettelee ihmisten tavoiila elämään täällä.

Karkea vertaus; voihan ihminen päästää äänettömän pierunkin, eikä siitäkään voi ottaa kiinni, joten ei ole pierua olemassa :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri