Hae Anna.fi-sivustolta

Regressioterapia?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä utelias, 01.10.2006.

1. Ei ole ei Vierailija

Ei ole pierua. On vain äänetön tuhna joka lamauttaa ajatuksen ja vie hetkeksi näön. Todistakaa, että tuhna pisti silmään. Kuinka, miten? Se vaan pisti ja onhan se maailman terävin esine. Menee housunkin läpi tekemättä reikää.

Haju kertoo, että pierasit, sitä ei vaan kuulunut eikä näkyny. Onko piereskelijä mielenterveysongelmallinen?

Hyvä pointti edelliseltä. Valitettavasti vaan ei yksinkertaisen pierunkaan esimerkillä ymmärrystä tule sille joka sitä vastaan taistelee ja on päättänyt uskoa vain siihen minkä omat silmät nappaa lennosta. Niin se vaan on, että on niin paljon asioita, joita ei ihmismielellä tajua. Paisti tuon tuhnapierun. :D

2. KAIKEN EPÄILIJÄ Vierailija

Mistä me, te, kaikki tiedämme,-tte, että tämä meidän tämänhetkinen ns. elämä on todellista, vai onko tämäkin jotain ns. kuviteltua, meidän jokaisen ensimmäistä toista, vai mitä "tilaa" me "elämme" yms. siitäkään ei ole kukaan todeksi osoittanut. Mehän voimme vain kuvitella kaiken.

3. timmis Vierailija

Kyllä tämä kuvittelua on. Kun näitä palstojen sanasirkkoja lukee.

4. Hullu varmaan Vierailija

Olen käynyt kerran regressioterapiassa, enkä kokenut oikeastaan mitään. Se mitä terapeutti kysyi keksin omasta päästäni ja kerroinkin sen terapeutille. En kertakaikkiaan saanut, en mitään yhteyttä enempää itseeni kuin toisiinkaan, puhumattakaan entisiin elämiini, joihin olisin halunnut päästä. Mutta ei mitään väkisin. kai. Tällainen kokemus mulla

5. Violettinen Vierailija

Se ettei näe mitään tiettyä elämää on varmaan yleistä. Regressioterapeutit sanookin, että aina ei näe ja joskus palaa vain tämän elämän menneisiin tapahtumiin. Jos väkisin yrittää nähdä jotain, ei ainakaan näe :)
    En ole regressioterapiassa enkä chakraterapiassa nähnyt mitään ja koin tilanteen vähän kiusallisiksi, koska koin, että minun pitää "keksiä" asioita.
    Olin sitten ihan perusenergiahoidossa, jossa ei tarvinnut puhua mitään. Näin itseni amerikkalaisena sotilaana taistelukentällä ja toisessa keskiajalla ristiretkeläisenä. Ratsastimme synkässä maisemassa hevosilla ja meillä oli käsissä kepit, joiden varressa liehui lippu. Amerikkalaisena sotilaana olin pukeutunut maastoasuun ja armeijanvihreään kypärään. Näin tapahtumat kuin olisin katsonut filmiä. (Samankaltainen selkonäky kuin unissa.)
    Mielenkiintoista... en ainakaan heti sulkisi näitä mahdollisuuksina pois, vaikka eihän menneessä eläminen olekaan itsetarkoitus.

6. Kummastus... Vierailija

Sinänsä jännä, ettei kukaan näe itseään orjana tai muuten luuserina. On linnanneitoa, sotilasta, aatelista... mistähän johtuu? :)

7. Ritarijalinnanneito Vierailija

quote]
    Sinänsä jännä, ettei kukaan näe itseään orjana tai muuten luuserina. On linnanneitoa, sotilasta, aatelista... mistähän johtuu? :)[/quote]

Niinpä niin... ;-)

8. muistelet elokuvia Vierailija

Sinänsä mieleniintoista, että hoito 'palautti' mieleesi kliseisintä tv-sarjakuvastoa.

Tuosta pakotetusta kokemisesta: Minäkin olen joskus nuorena kristillisessä herätysliikkeessä. Siinä oli sellainen homma,että porukalla rukoiltiin ja sitten Pyhän hengen piti laskeutua päälle. Enhän minä oikeasti mitään kokenut, mutta tuntui että on pakko sanoa, että juu kyllä Jeesus otti minutkin vastaan. Liityin seurakuntanuoriin, mutta tunsin koko ajan, että fuulaahan tämä on. Sitten riitti, kun piti alkaa suunnittelemaan seuraavien uhrien uskoontulon käsikirjoitusta.

Aika sama meno tuntuu olevan kaikissa lahkoissa.

9. Violettinen Vierailija

Sen verran haluan kommentoida, että en todellakaan olisi otettu sotilastaustasta... mutta tässä elämässä olen aina inhonnut armeijaa ja kirkkoa, että silleen. Onpa eräs meediokin (tunnettu) sanonut minun ristiretkillä kolunneen. No sen näkee sitten, kun on aika, eikä yhtään ennemmin! Totuushan on se, mikä se on, riippumatta siitä, mitä siitä uskomme... voimme vain elää "yhden totuuden" ja luoda 10 muuta... äh... vai miten se nyt menikään?!? Elämä on ihmeellistä :))

10. liput tanaan Vierailija

Niinhän sinä kerroit. Kysymys kuuluukin, miksi kaikki meedioiden ristiretkikuvaukset ovat kuin b-luokan elokuvista tai viihdelukemistoista? On hämmästyttävää, että kukaan ei koskaan ole ollut valemuistoissaan ristiretkellä jalkamiehenä. Heitä nyt kuitenkin oli valtaosa porukasta.

11. Meeeedio Vierailija

Noinhan se menee. Ehkei asiakas maksaisi meediolle kovinkaan mielellään, jos analyysi olisi tyyliin "olit hampaaton hu*ra ja kuolit tuskallisesti tippuriin" - niitäkin kun oli aika paljon. :)

12. Violettinen Vierailija

amerikkalaisia sotilaita on kuollut tuhansia sodissa, joita 1900-luvulla on käyty ja ristiretkiäkin oli useita, matkat oli pitkiä, minkä takia kuljettiin hevosilla, sanottakoon, etten todellakaan arvosta sotilaita/armeijaa enkä kirkkoa ja niitä kauheuksia, mitä se teki, joten en ole edes halunnut olla siellä mukana, joten siksi näkemäni asiat olivat aika kummallisia eivätkä aiheuta minussa mitään ylemmyydentuntoa, että olisin ollut "joku", ihmisten tappaminen / uskonnon varjolla väkipakolla toimiminen on aina väärin, minusta on ihan sama vaikka olisin ollut kenkien kiillottaja tai maajussi

13. Meeedio Vierailija

Minä en ainakaan tulkinnut mitenkään ylemmyydentunnoksi tuota, eihän tuosta mitään syytä sitä edes tuntea olisi. Ole toki sitä mieltä, että olit se, mitä sinulle sanottiin tai mitä näit.

Onko palstalla sattumalta ketään, jolle "meedio" tai joku vastaava olisi sanonut jotain normeista poikkeavaa, kuten juuri jotain alempaa ammattia tai "ikävää ihmistä"? Jotenkin vain tuntuu, että kaikilla on se juuri tuota sotilasta, linnanneitoa, ylimystä, jopa jotain tunnettua hahmoa... :)

14. futuurio Vierailija

Ja Kleopatrana on ollut ainakin parikymmentä. Jo pelkästään täällä kristallipallolla.

15. elämää kokenut Vierailija

Itse olen kokenut muiston menneestä elämästäni. Tämä tapahtui ilman regressioterapiaa. Koen olleeni aikaisemmassa elämässäni mies jonka elämäntaival päättyi oman käden kautta. Suru mitä tunsin tässä elämässä lapsuudesta saakka, oli tavallaan lähtöisin tuosta edellisestä elämästäni miehenä, jonka elämä päätyi tuohon epätoivoiseen tekoon. Nyttemmin olen päässyt yli selittämättömästä surullisuuden tunteesta minkä ajattelen juontavan juurensa edellisestä elämästäni. Siitähän ei voi olla aivan varma, että näin olisi ollut, mutta jostain syvältä alitajunnasta tällainen muisto minulle vaan tuli selkeänä.

16. Violettinen Vierailija

Jos olemme ikuisia sieluja, energiaolentoja tai mitä tahansa sellaisia "yksikköjä", niin miksi se meidän perusitsemme ei voisi palata takaisin toiseen kehoon, koska jostainhan me ollaan tänne tultu. Ei me olla meidän ammatti, saavutukset, työ, koulutus, perhesuhteet tai harrastukset. Me ollaan jotakin muuta, vaikka eletäänkin juuri nyt tätä elämää niiden asioiden kautta... silloin kun meedio kertoi, että olen ollut ristiretkillä, hän ei kuvaillut tapahtua, näin itse regressiossa kyseisen väläyksen kuin valokuvan / filmin. Tunnelma oli kaamea... Sama meedio sanoi myös, että olin nuorena miehenä luostarissa Etelä-Ranskassa... hmm... mistä sitä koskaan tietää, tosin ei meidän tarvitsekaan kaikkea tietää, mutta onhan siinä ajateltavaa..

17. unia romantikoille Vierailija

Oli fiksua muistaa se jos-sana.

Juuri näin. Meedion kannattaa 'nähdä' vain asioita, joista sinulla on jo ennakkokäsitys jonkun filmin perusteella. Esimerkiksi sinä näit ratsut ja liput. Todellisuudessa ristiretket eivät olleet ylvästä ratsastamista vaan joukko pitäkään kestäneitä miehitysoperaatioita. Matkat tehtiin lähinnä laivoilla ja sakki oli enimmäkseen jalkamiehiä. Ei siellä paljon lippuparaateja ollut.

Eikö se enää kliseisempää keksinyt? Olette varmaan kaikki olleet juuri samassa luostarissa. Olisikohan markkinarakoa meediolle, joka näkee asiakkaansa nauriskuopassa Venäjällä, maaorjana Kiinassa tai nälkään kuolevana lapsena ihan missä vaan.

18. Violettinen Vierailija

Pointtini oli se, että en halua sulkea jälleensyntymää pois, vain siksi, ettei sitä voi todistaa. Kaikki tällaiset kokemukset ovat subjektiivisia. En myöskään usko sokeasti meedioihin tai regressioterapeutteihin vaan kyseenalaistan kaiken. Huomattavinta oli se, että näin nämä näyt, olivatpa ne sitten unta, kuvittelua tai mitä tahansa. Olen ihan tavallinen tallaaja, tällaista vain kokenut ja joskus ihmetellyt, että miksi näin on. Ja jos (huom. en väitä omaavani totuutta asiasta) olemme ikuisia (JOS!), niin silloin en yhtään ihmettelisi, että tulemme takaisin. On niin paljon asioita, joita emme voi nähdä... emme näe ajatuksiamme, silti ne ovat... emme näe toisten unia, silti uskomme, että hän näki kertomaansa unta... emme näe kaikkia asioita, pysty mittaamaan koko valtavaa maailmankaikkeutta... jo Einstein totesi, että kaikki on energiaa, se vaan menee erilaiseen olotilaan... mutta onneksi uskonasioista ei tarvitse kiistellä. Jokaisella on oma "Jumalansa" ja on yhtä monta jumalaa kuin on ihmistäkin, sehän on fakta se.

19. siinä faktat Vierailija

Korjataan tätä nyt hieman. Eli faktaa on,että melko monella ihmisellä on jonkunlainen mielikuva yliluonnollisesta olennosta tai olioista.

Ja toinen fakta on, että meediot näkevät hämmästyttävällä todennäköisyydellä asiakkaansa Kleopatrana, ristiretkillä, linnanneitona tai luostareissa.

20. Jos selvittäisit asioita pikkasen enemmän, tietäisit ettei näin ole. Jälleensyntymää on jonkin verran tutkittu myös psykologian näkökulmasta. Ei tietenkään tosiasiana, vaan inhimillisena uskomuksena. Tutkija teki tilastoja regressiontuloksista, ja totesi että prosentuaalisesti ne pitää paikkansa, mitä kauemmaksi historiaan mentiin, vähemmän ihmisiä muisti elämiä, sillä väestöä oli enemmän. Ja toisin kuin kuvittelet, ihmiset muistivat olleensa maanviljelijöitä, kalastajia, sotilaita, talonemäntiä jne.

Itsekin muistan useita elämiäni, mm. yhdessä maaorjana Venäjällä

21. Siis vähemmän, ei enemmän tietenkään.

22. lähde varmaan oli Vierailija

Heitäpä viite, niin katsotaan.

23. Mites olisi Ian Stevensonin työ? Kymmeniä artikkeleita ja kirjoja, ei pitäisi olla liian vaikea löytää. Kyseinen artikkeli ei ollut hänen, mutta kansainvälinen j. of psychologyssa sekin oli, teepä haku jos kiinnostaa. Brian Weiss on tunnetuin nimi alalla nykyään, psykiatri, en tosin ole vielä lukenut hänen teoksiaan. Omakohtainen kokemus kuitenkin voittaa kaikki teokset. Ei pidä luulotella, vaan ottaa selvää.

24. Valonkantaja Vierailija

Minulla on juuri luettavana tuon Weissin kirja Many Lives, Many Masters ja täytyy sanoa, että se on yksi mielenkiintoisimmista vastaani tulleista koskaan. Suosittelen!

Kuten tuossa jo aikaisemmin joku totesikin; miksi tyrmätä jokin hoitomuoto vain siksi, että se vaikuttaisi huuhaalta, jos se joka tapauksessa on auttanut hyvin monia ihmisiä sekä fyysisissä että psyykkisissä ongelmissa? Ei ennakkoluulottomuus ketään satuta, päinvastoin. Tuossa kirjassa on mukana myös itsehoito-osio eli ohjeet, miten tehdä oma rentoutus/hypnoosiäänite, jota en tosin ole vielä testannut, mutta aikeissa on. Tällä tavoin voi tutustua itse oman alitajuntansa opettavaan ja parantavaan voimaan, jos vaikka sopivaa terapeuttia ei meinaa löytyä :)

25. vahinkoa vaan Vierailija

Esimerkiksi siksi, että kyseinen tuote on huuhaata.

Entä jos se todellisuudessa ei ole auttanutkaan ihmisiä? Mitäpä jos Weissin asiakkaiden psyykkiset ongelmat eivät sittenkään ole heidän menneiden elämiensä tapahtumien aiheuttamia ja Weissin tuotteen ostaminen lähinnä vahingoittaa ihmisiä ja estää heitä ratkaisemasta ongelmiaan oikeasti?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri