Hae Anna.fi-sivustolta

Regressioterapia?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä utelias, 01.10.2006.

1. Valonkantaja Vierailija

Tuossa em. kirjan terapiaa kuvaavissa luvuissa edetään nimenomaan lukemattomien tapauskertomusten avulla aiheesta (=ongelmasta) toiseen, ja näissä kerrotaan, kuinka regressioterapia on ihmisiä auttanut. Tämä oli melko ällistyttävää luettavaa ja sai minut väkisinkin miettimään asioita uudella tavalla.

Btw, tämä kyseinen monissa lääketiet. yliopistoissa professorina työskennellyt psykiatri suhtautui alunperin hyvin skeptisesti kaikkeen "epätieteelliseen", ja hänen tietämyksensä aiheesta sai alkunsa sattumalta, kun hänen potilaansa palasikin hypnoosissa lapsuutensa sijasta elämäänsä n. 4000 vuotta sitten... Tällöin Weiss oli jättänyt hypnoosissa ohjeensa hyvin avoimiksi ja kehottanut potilasta vain palaamaan ongelmansa juurille.

Tämä terapiasuhde sai myöhemmin vielä mielekiintoisempia piirteitä, kun potilas kertoi Weissille eräässä hypnoosissa asioita hänen omaan elämäänsä, jo kuolleisiin sukulaisiinsa(mm. poikaansa) liittyen. Nämä olivat seikkoja, joita potilas ei olisi mitenkään voinut tietää. Ikäänkuin tämän psykiatrin olisi haluttu ymmärtävän jotakin, jotta hän muuttaisi mielensä regressioterapian suhteen, ja alkaisikin käyttää sitä voimavaranaan työssään. Weiss kertoo tuon tapahtuman muuttaneen hänen elämänsä. Hänen käsityksensä psykoterapiasta muuttui, eikä vähiten siksi, että moniongelmainen, jo pitkään hoidettu potilas osoitti nopeita tervehtymisen merkkejä parantuen lopulta kokonaan.

Weissin mukaan monet alansa ammattilaiset pelkäävät tuoda kokemuksiaan menneiden elämien käsittelyyn liittyen julkisuuteen leimautumisen ja maineensa menettämisen pelossa, ja täälläkin näkyviä kommentteja lukiessani en sitä ollenkaan ihmettele.

2. Nyt voisi tietysti kysyä, miten menneiden elämien tietäminen auttaa ihmisiä tässä elämässä. Monet Weissin new age -kirjojen ostajat voivat olla pettyneitä, kun masennus ja mentaaliongelmat eivät helpotakaan. Weissin uusi idea on, että apu tuleekin sitten tulevissa elämissä! Tämä taas tiedetään varmasti, koska Weiss on regression lisäksi onnistunut hypnotisoimaan asiakkaitaan näkemään myös tulevaisuuden.

Vähän hyvä pisnesidea.

3. vierailija007 Vierailija

Mitä väliä sillä kenellekään on jos joku kokee saavansa jostain hoidosta apua? Olipa kyseessä homeopatia, regressio, akupunktio, burana, mikä ihmeen merkitys sillä on kenellekään ulkopuoliselle ihmiselle jos avuntarvitsija kokee saavansa apua? Vilkaisin tuossa Selinin "Ihmeellinen maailma"-kirjaa eli skeptikon sanakirjaa. On mahtanut tälläkin tyypillä olla hulinaa ja huisketta elämässä kun tällaisen kirjan on aikaan saanut. Mielestäni täysin turhake on koko kirja sillä siinähän on vain koottuna eri asioiden selityksiä. Kirjan merkitys muuttuisi aivan muuksi jos Selin olisi itse kokenut/kokeillut epäilemiään asioita/hoitoja tms. Itse olen kokeillut akupunktiota ja homeopatiaa; olen kokenut saaneeni niistä apua joten kysynkin nyt, että kenelle tästä on haittaa? En tietääkseni vaaranna kenenkään terveyttä/elämää/ammattia/kotia tms tekemällä OMAA terveyttäni edistäviä valintoja.

4. rahat pois Vierailija

Nämä uskomuspalvelujen markkinoijien julkaisemat ihmetarinat antavat hieman virheellisen kuvan hoitojen vakuttavuudesta. Todellisuudessa kenellekään ei ole ollut apua homeopatiasta eikä akupunktiosta, vaikka ihmekokemuksia on ollut kovasti. Mutta ehkä petkutus on oikeutettua silloin, kun huijattu ei hoksaa mitään.

5. Susi-Kustaa Vierailija

Olen kiinnostunut regressio-terapiasta omien kokemusten kautta, ja etsiessäni tietoja jouduin tänne sivuille.Koska sattumaa ei ole, niinpä tälläkin on joku tarkoitus. Kirjoitanpa vastauksen.

Miksi asiat pitää ottaa niin haudanvakavasti? Eikö regressioterapiaa voisi pitää mielenkiintoisena kokemuksena, ja jos tulokset ovat oman mielikuvituksen tuotetta, niin entäs sitten? Jos ihminen on hakeutunut em.hoitoon, niin kai hänellä joku tarve siihen on? Saa ihan luvallisesti leikkiä hetken, ennen paluuta tähän protestanttiseen ankeuteemme... ;)

6. Susi-Kustaa Vierailija

Oletko kokeillut homeopatiaa? Entä akupunktiota? Regressioterapiaa? Miten voit olla noin varma, ettei kukaan tämän planeetan ihmisistä ole saanut mitään apua kyseisistä hoidoista? Ja miten selität sen, että ihmiset yhä uudelleen menevät näihin "hyödyttömiin" hoitoihin. Pidätkö kaikkia näitä tuhansia ja tuhansia ihmisisä itseäsi tyhmempinä? Ja jos, niin millä perusteella?

7. Susi-Kustaa Vierailija

Olen ollut orja. Hyväksikäytetty monissa eri muodoissa. Usein helpommat elämät näyttäytyvät ensin. Kun kasvamme henkisellä polulla, saamme nähdä vaikeampia elämiä. Sitten kun aika on kypsä. Mitään ei näytetä ennenkuin ihminen on valmis siihen.

8. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Milloin olette menettäneet juurenne, hidastakaa, katso ja koe, hiljenny, elämän jokaisessa metrissä, hengitä syvään, hengitä, rentoudu, laske mieli hiljaiseksi, niin sinun suunta eteen tai taakse on läsnä. Sinä näet, tässä juuri ole hyvä. :)

Voima kanssanne.

9. Maallikko Vierailija

Heidän tehtävänä oli myös mahdollisesti opettaa ja näyttää meille muille, kuinka raadollisia lopulta olemme. ottakaapa omalle kohdalle, ennen kuin heitätte sen kiven. pahiksen rooli ei ole mukava, mutta sekin on jonkun tehtävä. jos joku väittää, ettei kykene tappamaan toista ihmistä, kannattaa perehtyä standfordin yliopiston tutkimukseen, joka uusittiin vuonna 1973. Jokaisesta meistä löytyy se kylmävesinen tappaja. Siitä ei siksi huudella, koska tulos oli tyrmäävä. saman todistivat stalin ja hitler paljon aikaisemmin.

10. kiinnostunut Vierailija

Minä olisin todella kiinnostunut regressioterapiasta. Itsetunto-ongelmat ja alemmuuskompleksi ainaisena vaivana. Haluaisin selvittää onko niillä juurensa edellisissä elämissä. Voisiko joku suositella jotakuta hyvää ja luotettavaa regressioterapeuttia?

kiitos :)))

11. MsGreenfeel Vierailija

Ai ei ole muka kukaan väittänyt olevansa Hitler tai Stalin??? Vaikka joku väittää olevansa uudestisyntynyt Jeesus täysin perusteettomasti, ei se tee uudelleensyntymis-ajatuksesta täyttä humpuukia. Hei löytyyhän hulluja niistäkin, jotka ei siihen usko!

12. tahtoo tietää Vierailija

Hei,
    onko jollain kokemusta magneettikoruista. Miten ja millälailla ne ovat auttaneet? Olin eilen kutsuilla, ostin korvakorut ja rannekkeen, nyt odottelen innokkaana, että saan ne kokeiluun. Onko näistä ollut jo juttua, kun en kovin pitkälle jaksa selata ja kone hidastelee?

13. hupps ja anteeksi Vierailija

Tämä meni ihan väärään paikkaan, innoissani meinasin aloittaa uuden ketjun, mutta laitoin vahingossa tähän. Ignoroikaa!

14. Tiesitkö että kristinusko ja useimmat maailman suuret uskonnot hyväksyivät jälleensyntymisen ennen paavi Konstantinuksen 500-luvulla tekemiä muutoksia

15. Kertoo kuka? Vierailija

Taitaa olla urbaanilegenda vai onko sinulla antaa lähdetieto? Kuka luotettava uskontotieteilijä tms on kertonut näin ja missä teoksessa tai linkissä?

16. urpaanilegenda Vierailija

500-luvulla ei ollut Konstantinus-nimisiä paaveja.

Urbaanilegendan taustalla on erään 1970-luvulla vaikuttaneen teosofin väite, että kirkkoisä Origenes olisi opettanut 200-luvulla jälleensyntymää, mutta että asiaa koskevat kirjoitukset olisi tuhottu. Väitteen tueksi ei ole esitetty lähteitä, joten kyseessä on arvailu. Origenes tunsi tällaisen käsityksen olemassaolon kreikkalaisessa filosofiassa mutta kiisti sen pätevyyden.

Ilmeisesti postaaja on mielessään sotkenut tämän taustan siihen tietoon, että Origeneella oli ajatus, että sielut ovat olemassa ennen ihmisen syntymää, mutta se on eri asia kuin jälleensyntymä. Tämäkään ei ollut yleinen kristillinen näkemys.

Sielujen olemassaolo-oppi ennen syntymää on kumottu 500-luvulla. On väitetty, että tämä olisi tapahtunut Konstantinopolin kirkolliskokouksessa, mutta siitäkään ei ole mainintaa kokouksen pöytäkirjoissa. Olisikohan postaaja mielessään sotkenut tämänkin ja muistissaan vaihtanut paikkakunnan nimen vielä paavin nimeksi?

Kirjoittaja varmaan mielellään tarkentaa, voisiko hänen postauksensa perehtyä tällaiseen sarjaan erehdyksiä ja epätarkkuuksia.

En tiedä, mihin "useimpiin suuriin uskontoihin ennen 500-lukua" kirjoittaja viittaa.

17. Kertoo kuka? Vierailija

Kiitos urpaanilegendalle hienosta taustoituksesta. Toivottavasti keskutelu jatkuu ja tulee lähteitä tuohon aiempaan, jos niitä on.

18. arjak Vierailija

Kuule, sinä "tietäväinen", minä olen spontaanisti muistanut olleni tummaihoinen orja.
    Ja olen ollut myös kidutuksen kohteena.
    Enkä ole ollut vielä varsinaisessa regressioterapiassa.
    Yhdellä kertaa tuttuni ohjasi minut entisiin elämiin(ja huom. hän ei kertonut mulle näitä,
    vaan tämä yksi muisto tuli minun muististani).

19. Kirkosta eronnut Vierailija

Hienoa. Olen vuosikymmeniä odottanut että joku asiaa tunteva selittäisi miihin tämä legendaksi osoittautunut "tieto" jälleensyntymisen poistamisesta on voinut perustua. Kiitos urpaanilegendalle valistuksesta.
    Harmi ettei tätä ole kirkon piiristä ahkerammin kerrottu. Itsekin sain vain kertaalleen aggressiivista (turhautunutta?) huutoa ja toisella kerralla halveksivaa tuhahtelua tyhmistä (?) kysymyksistäni kun kysyin kahdelta eri kirkonmieheltä onko sellainen poisto voinut olla mahdollinen. Jos olisin ehtinyt olisin kysynyt myös mihin väärinkäsitys mahdollisesti voisi perustua mutta "keskustelut jäivät kummankin osalta sitten siihen.

20. Kirkosta eronnut Vierailija

Väite että ihmiset muistaisivat vain ns. "hienoja" menneisyyksiä on eräs urpaanilegenda myös :)
    Minäkin muistan spontaanisti (kenenkään auttamatta) ihan tavallisia edellisiä elämiä jos rankatkin elämät katsotaan tavallisiksi, eikä ole tullut mieleenikän että pitäisi olla jotain erikosta.

En muista linnanneito tai soilaselämää mutta mitä erkoista heissä on? Miksi pitää olla luuseri jos on elänyt orjana? Omituisia määrittelyjä ;)

21. Kaikki Kukat Vierailija

Miksi olet noin kauhean negatiivinen ja hyökkäävä? Miksi jonkun toisen maailmankatsomus on sinulta pois? Miksi pakotat väkisin näkemystäsi muille? Sinulla ei ole täällä sen korkeampaa tietoa asioista kuin meillä muillakaan. Joten annathan muille rauhan nähdä maailma kuten itse sydämessään oikeaksi tuntevat.
    En ala kanssasi riitelemään noista yksityiskohdista, mutta näen myös maailman juuri kuten Aurora Borealis kirjoitti. Eivätkä muut ihmiset ole velvollisia todistamaan sinulle mitään.

Toivon sinulle rakkautta ja rauhaa.

22. Haukut ihmisiä mielisairaiksi ja löpisijöiksi, kun he eivät näe maailmaa juuri samalla tavalla kuin sinä?
    Osoitat tällä vihamielisyydellä vain oman keskenkasvuisuutesi, et mitään muuta.

23. Taika-Jim C.Ht. Vierailija

No niin. Nyt on taas poppamiehiä, sadetanssijoita ja puoskareita liikkeellä. Ensinnäkin minkäänlaisessa transsitilassa tapahtuva regressio on äärimmäisen vaarallista. Alitajunta siirtää traumaattisia kokemuksia ja tunteita automaattisesti sivuun, pois aktiivisesta muistista itsesuojelullisena toimenpiteenä joka mahdollistaa varsin normaalin toimimisen jopa erittäin traumatisoivien tapahtumien jälkeen. Tilat missä tietoista ajattelua ohitetaan ja aletaan kaivamaan alitajuntaa vaativat todella asiantuntevaa otetta ja käytännössä kukaan alan kliininen ammattilainen, Tieteellinen Hypnoosi ry.:n jäsenistö mukaanlukien, ei suostu minkäänlaisesta asiakkaan pyynnöstä sitä tekemään. Suomessa on alle kymmenen kansainvälisen tasoista, alan lääketietellisen tutkinnon suorittanutta hypnoterapeuttia joten suosittelen olemaan hyvin, hyvin varovainen tämän asian suhteen. Ihan oman hyvinvoinnin kannalta.

Tietoisessa tilassa tapahtuva regressio taas... no, tietysti jos joku välttämättä haluaa maksaa mielikuvitusleikeistä niin se on itse kunkin oma asia, eikä siitä lompakon keventymistä lukuunottamatta ole mitään erityistä haittaa. Jos tuntuu että saa siitä hyötyä tai huvia niin mikä ettei, turhempiinkin asioihin voi rahansa tuhlata.

24. vierailija Vierailija

Se että et usko asiaan ei tee siitä olematonta jos haet sisäistä rauhaa löydät sen itsestäsi et muiden kautta voi matkustaa itseesi.
    Ja totuuksia on yhtä monta kuin on tietoisia mieliä.
    Ja viistasta miestä lainatakseni "valhe voi olla totuus mutta totuus ei voi olla valhe"
    Arvostan mielipidettäsi ja uskomuksiasi
    Mutta moni muu uskoo toisin ,että elämme useamman elämän.
    Odotan innolla että selviän valheista ja löydän oikean totuuden.
    Kukaan muu ei määritä totuuttani kuin minä itse.
    Sama pätee kaikkiin muihinkin.

25. Huuuhaata Vierailija

Ei hyvää päivää on taas mielenterveys asiakkaita joukko koolle.
    Edellisissä elämissä jne.

• En tykkää En tykkää x 1
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus