Rehellisesti: onko jompi kumpi vanhemmistasi sinulle tärkeämpi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytär, äiti itsekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytär, äiti itsekin

Vieras
Minulle on isä tärkeämpi. Vanhempani erosivat ollessani 10-vuotias, asuin sen jälkeen äidillä tavaten isää säännöllisesti. Äiti on yhä vieläkin erittäin katkera isälleni, ja puhui minulle päivittäin isästä pahaa. Tämä sai minut ennen kaikkea vihaiseksi äidilleni.
Isän kanssa suhteeni on myös tasavertaisempi, äitini edelleenkin määräilee ja pyrkii kontrolloimaan.

Mun vanhemmat ovat edelleen yhdessä. Joskus lapsuudessa ja nuoruudessa toinen oli ehkä läheisempi (äiti), kun tuli sellaisia asioita joita hän ymmärsi paremmin. Mutta nyt aikuisena, molemmat yhtä tärkeitä ja läheisiä.

Rehellisesti? On, äiti. Vaikka ei hänkään mitenkään erityisen läheinen ole. Läheisempi on miehen äiti. Isäni kanssa meni sukset ristiin joskus teini-iässä, eikä hänestä ole sen jälkeen kuulunut yrityksistä huolimatta, joten olen sit pyyhkinyt koko ihmisen mielestäni.

Kumpikaan ei ole minulle tärkeä. Koko lapsuuteni heittelivät minua ympäriinsä kuin jotain tahdotonta säkkiä ja kaatoivat oman stressinsä ja ahdistuksensa minun niskaani. Muutin 19 -vuotiaana pois kotoa, enkä sen jälkeen ole odottanut saavani heiltä yhtään mitään. Vihoissa emme ole, pintapuolisesti kaikki on hyvin. Käyn äidin luona pari kertaa vuodessa ja jopa nautin vierailuista, mutta ei, en odota saavani rakkautta ja olen sinut sen asian kanssa. Minulla on nyt oma perhe.

Isi.

Ollut mulle aina sellanen voima ja jykevä peruskallio.Vaikka meillä olikin välit poikki jonkin aikaa jokunen vuosi sitten,niin silti.Äiti on heikompi,alistuvampi..

Yhteistyössä