Hae Anna.fi-sivustolta

reiki kurssin käyneiden kokemuksia???

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä maija, 19.03.2010.

1. maija Vierailija

Hei!
    Oletko käynyt reikikurssin, etänä tai lähiopetuksena?
    Kuinka olet kokenut reikin toimivuuden, vahvana, heikkona vai harjoituksen myötä voimistuneena???
    Miten olet kokenut reikiaktivoinnin jälkeen elämäsi muuttuneen? Oletko käyttänyt reikiä aktiivisesti vai onko se hiipunut elämästäsi taka-alalle?
    Mikä on opettajan avulla tehdyn reiki aktivoinnin merkitys? Eikö reiki voisi toimia ilman mitään kursseja ja aktivointeja tekemättä???
    Mikä vaikuttaa siihen, että toisen tekemä reikihoito kokemus on tehokkaamman tuntuista kuin toisen???
    Onko opettajan roolilla merkitystä siihen kuinka reikiopetuksen opit lähtee toimimaan ???
    Reiki kurssi kiinnostaisi, mutta epäilyttää
    jos suhteellisen arvokkaasta kurssista ei sitten löydä omaa toiminnallisuutta itselleen...
    Kiitos jos koku kommentoi:)

2. maija Vierailija

Maija jatkaa...
    ...niin ja kuinka paljon vaikuttaa reiki aktivoinnin onnistumiseen aktivoinnin saajan oma valmius henkisyyteen, herkkyys saada ja vastanottaa?? Tai mikä yleensä vaikuttaa reikin toimivuuteen???
    Minulla on taustalla vuosia sitten saatuja etäreiki aktivointeja, jotka eivät syystä tai toisesta toimineet ja reikin käyttö jäi elämässäni taka-alalle, valitettavasti. En saanut itselleni mitään sellaista tuntumaa aktivoinnista enkä reikin käytöstä, joka olisi tukenut reikin käytön kehittymistä omalla kohdalla.
    Olen kuitenkin saanut tosi hyvää reikihoitoa/energiahoitoa (kauko- ja lähihoitona) ja uskon sen tehoon täysin, tosin olen myös saanut "vaikuttamattomalta" tuntuvaa reikihoitoa. Uskon myös siihen, että itse hyötyisin reikin käytöstä itselleni, jos vain löytäisin yhteisen sävelen tähän kanavaan...

3. ´Karuna Vierailija

Kyllä oma valmius vastaanottaa se aktivointi oikealla asenteella vaikuttaa todella paljon siihen, mitenkä se tuntuu omassa kehossa, se energioiden työ. Joten ainakin itse olen saanut ja antanutkin todella useitakin erilaisia energia-aktivointeja ja aina ne tuntuivat jotenkin.

Reiki on jokaiselle jo periaatteessa annettukin, jotenka se opettajan tehtävä on olla tukemassa sitä matkaa, millä alkaa se oma tietoisuutensa opetus. Ja sen aktivoinnin tuohon ainakin itseni kautta saa ilmaiseksikin, jos siihen todella sydämessä on kiinnostus. Yhteyttää saa tuolta Sydänten majatalon kautta, joka on myöskin sellaisille keskustelufoorumi, jotka tahtovat tälle tielle matkakumppaneita. Eli se on sellainen tietoisuutemme "jakamiskeskus". :)

4. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Lyhyesti meillä on sisäinen Voimamme joka luo ja rakentaa ja sen Tie on kaikkialla ei missään erityisesti, ei ainakaan mukavuuspaikoissa joita jokainen joka ei ole sitä sisäistänyt siitä mainitsee, antakaamme siis sen virrata runsaasti kaikkialla. :)

5. Kurssin käynyt Vierailija

Niin, kurssi on tullut käytyä, mutta ei se minuun mitenkään vaikuttanut. En sitten tuntenut, en yhtikäs mitään. Minä sain enemmän sellaisen vaikutelman, että kyseessä on jonkinlainen uskon suunta. Tai sitten olin liian vaikeasti sairas. Mutta toisaalta laitoin merkille, että lähes kaikki olivat tulleet kurssille eräänlaisessa henkisessä kriisissä, (avioero meneillää tms. kriisi) ja täällä kursseilla saivat henkilökohtaista hoivaa ja huomiota.
    Itselläni sen sijaan ei ollut ongelmia henkisellä puolella, ei kriiseja, eikä huolia. Joten lähtökohdatkin olivat erilaiset, minulla oli jo turvallisuutta, jota en tarvinnut.

6. ´Karuna Vierailija

Reiki ei ole mitenkään uskonto eikä myöskään fyysinen parannusenergia vaan todellakin se auttaa ihmisiä sisäisissä prosesseissaa, jolloinka ihmisellä alkaa muuttua KOKO elämänsä suunta. Sitä ehkä kutsuisin enemmänkin elämänfilosofiaksi ta itsensä löytämisen kurssiksi kuin paranavan energian kanavoinniksi, jolla saa autettua muita.
    Tokihan josta kusta saattaa sen itsensä tuntemuksen aikana tulla vaikkapa parantaja, jos on itselleen tänne maan päälle sellaisen työn valinnut. Vaan ei tule kaikista. Mutta jokaiselle se joka tapauksessa aloittaa sellaisen elämäntien löytymisen, jonka tarkoitus on tuoda ihmiselle iloa ja onnellisuuttaa, jos on valmis ottamaan sellaisen elämän vastaan. Eli luovuttamaan niistä huolista ja murheista.

7. maija Vierailija

..mutta kyllähän se tukisi omaa kehittymistä ja uskoa siihen, että on oikeilla suunnilla jos jotain konkretiaa/tuntumaa/tietämystä siihen, että tämä on oikein-tää on mun juttuni-haluan kehittyä reikin käyttäjänä ja ihmisenä...saisi vähän jalansijaa yhdelle kasvun askelmalle...
    ...ettei tulisi sellainen keisarin uudet vaatteet ilmiö...olisi jotain, joka auttaisi kehittymisen tiellä...

en tiedä olenko nyt väärässä, kun olen käsittänyt, että reikin käyttöön niin itselle, kuin toisellekin liittyy kokemus/tuntemus, että jotain tapahtuu...oivallus siitä, että tää on oikein, tää on jes-juttu....

...sitä ryhtyy miettimään, että mitäs minussa on vikana, kun tää ei toimi, sisäisen kasvun prosessi ei avaudu, rentoutuminen ei reikin itsekäytössä onnistu jne...

8. ´Karuna Vierailija

No, jos omakohtaisia kokemuksiani tässä sanon niin Reikillä itsekin olen vain aloittanut sen sisäisyyteni etsimisen ja päädyin tuohon yhteyteen sen korkeamman tietoisuuteni kanssa sen jälkeen, kun tähän Karunaankin tutustuin. Eli se on tie, jota itse olen kulkenut ja oman tietoisuuteni löytänyt, joten ehkä on niinkin, ettei enää kaikkien tarvitsekaan kulkea samoja teitä, voidakseen löytää tien sisimpäänsä, koska se polku sinne on toimestamme jo aukaistu.

Mutta se, mikä jää tehtäväksi kyllä jokaiselle persoonalle on se, että se sille uudelle energioiden aloitukselle omassa elämässään "antautuu" ja siihen riittää, kun vain on ja se korkein tietoisuutemme tekee sen kaiken työn puolestanne, josta nyt tässäkin oli kysymys.

9. kurssit käyty Vierailija

Hei

Olen käynyt useammankin reiki kurssin. kokemukset ovat olleet erittäin hyviä. Olo on parantunut huomattavasti, nivel säryt ovat kaikonneet. Reiki koulutusta ei oikeasti voi käydä mitenkään etänä. On tärkeää että tarkistetaan opettajan tausta.

Tarkista ainakin kuinka kauan hän on käynyt reiki koulutuksiaan. Opettaja koulutusta tulisi käydä ainakin yli vuoden. Opettajan ns sukupuu kuuluisi AINA alkaa reikin kehittäjästä Usuista. Kurssinkertaaminen on uudestaan on ilmaista. Reiki on japanista tuleva itsensä kehittämisen muoto, siispä mitä lähempänä alkuperäistä Usuin japanilaista (japanissa Usui Reiki Ryoho) reikiä ollaan sen selkeämpää, aidompaa ja toimivampaa opetus on.

Suomessa on tosiasiassa aika vähän reikiopettajia jotka todella hallitsevat Usuin reiki kaikki hoitotavat ja harjoitukset. Niille jotka täällä sanovat ettei tuntunut miltään , sanoisin että olikohan opetajanne koulutuksessa kaikki kohdallaan??

10. ´Karuna Vierailija

Sanoisin tuohon, että todellakaan ei tarkoitukseni ollut kieltää kenenkään omia kokemuksia siitä, että Reiki on parantajanakin hyvä vaan tarkoitukseni oli selventää juuri se puoli, että pitää sisäisyytensä ensin eheyttää, JOKA sitten parantaa ihmistä myöskin fyysisenä yksikkönä. Mutta sen selittäminen usein on ymmärretty väärin ja sen takia on parempi, ettei anneta ihmisille turhia odotuksia, jos eivät ensin ymmärrä tätä.

Mitä tulle näihin hoitoihin sinällään niin useinhan on käsityksenä ollut juuri tuo, että pitää osata "oikeita" hoitotapoja ennen kuin tapahtuu mitään. Ja kuitenkin jo Reikin alkeiskursseilla se sanotaan, että se ON oma-aloitteinen energia eli älykäs ja se ITSE tietää, mitenkä se kunkin parantaa. Ja mihinkä ensimmäisenä menee, kun sitä toisille annetaan. Eli tuossa on se suurin ristiriita täällä Suomessa, mitä opettajat opettaa ja sen takia se ei toimi, kuten pitää.
    Sitä liian helposti aletaan OMILLA toimillaan manipuloimaan eli erilaisilla käsiasennoilla ja tekniikoilla, vaikkei mitään niitä tarvita silloin, kun antaa sen energioiden työn tehdä sitä omaa työtään sellaisella tavalla kuinka se Jumaluutemme sen tehdä haluaa. Eli ego on silloin AINA töissä, kun pitää niitä tekniikoitamme tai käsiasentojamme oivaltaa. :)

Alkeiskursseilla sekin jo opetuksena oli, ettei tarvita mitään erikoisia käsiasentojakaan vaan riittää, että antautuu sen Reikin energian kanavaksi ja se Jumaluutemme tekee sen hoitamisen sellaisella tavalla, mitenkä kukin vastaanottaja sen tahtoo vastaan ottaa. Eli TÄMÄKIN on ehkä tuosta yllä olevasta kirjoituksesta unohtunut. Eli me emme anna kellekään mitään. Me olemme joko kanavana sille korkeimmalle energioidemme työlle tai olemme sen vstaanottajina vasuullisia siitä, mitä vstaan otamme. Tai otammeko mitään!

Mutta ennen kuin kenestäkään tulee näin puhdas kanava sille energioidemme työlle niin todellakin se OMA kanava pitää puhdistaa. Ja sitä työtä ainakin itse kutsuisin siksi itsetuntemuksen tieksi, jolla se Reikin teoriakin pitää totuudeksi aina ensin todistaa ennen kuin ryhtyy parantamaan ketään.
    Omalla kohdallani tämä vaihe on kestänyt liki kymmenen vuotta ja vasta nyt alan olemaan siinä pisteessä, että olen sille energialla sellainen kanava, että sillä myöskin parannetaan. Eli tehdään PYSYVIÄ parannuksia myöskin tuleviin elämiin ja jolla sitä ihmisten rotuakin "korjataan". Eli tuetaan sllaisia parannuksia ihmisille, ettei niitä koskaan enää tänne maan päälle synny uudestaan.

11. No ei sitten Vierailija

No eipä se sitten tietty mitään vaikutakkaan, jos ihminen on jo valmiiksi onnelline ja huoleton, tasapainoinen. Ei minuunkaan vaikuttanut reikittäjän antaman hoito. Hän itse kyllä vakuutteli, miten minussa tapahtui sitä ja tätä, vaan en minä mitään sellaista aistinut. Ja mitä energiaan tulee, sitä on vaikka toisille jakaa, aivan liikaakin.

12. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    15
    Vika ei todellakaan ole sinussa, vaan Reikin perusteessa, eli plasebo-ilmiössä. Eri plasebot vaikuttavat eri ihmisissä eri lailla, tai ei millään lailla, eikä siinä ole mitään hävettävää tai väärää, jos sinuun joku plasebo ei vaikuta.

13. ´Karuna Vierailija

Sanoo ihminen, joka ei näemmä tiedä Reikistä sitten yhtikäs mitään. Mitään uutta tuollaisissa jutuissa ei ole, mutta ihmetyttää yhä, että joku viitisii vaivautua puhumaan sellaista soopaa, jossa ei ole päätä eikä häntää. :) Eli ihan plaseboa tuollaiset jutut.

14. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    15
    Kuka sitten Reikistä muka jotain tietää? Kaikki tieto, mitä Reikistä on, ei ole tietoa, vaan luuloa. Minun luuloni Reikistä perustuu ihan tieteellisiin tutkimuksiin, mihin sinun luulosi perustuvat?

15. lumisade* Vierailija

Karuna, healing-kurssin eli energiahoitokurssin ja tutustunut reiki 1:een. En sitten tiedä kuinka oikein koulutettu Reikiopettaja oli asiaan mutta otteita opeteltiin ja kertoi usuin tarinan.
    Ei tämä kirjoitukseni mitenkään tärkeä ole mutta tuli vain mieleeni sanoa että tuo kuvauksesi jonka lainasin sinulta, niin se vaikuttaisi healingilta. Tosin tietysti korkein on kaikissa sama mutta menetelmänä tarkoitan, vaikuttaisi samalta.
    Ainakin sen kurssin mukaan minkä itse kävin.

16. lumisade* Vierailija

Mietiskelen tässä...En tiedä sanottiinko siinä minun käymässäni reikikurssissa ettei käsiasentoja tarvita, koska tulin mukaan vasta toiselle tunnille. Opetus perustui kuitenkin tarkkoihin käsiasentoihin kaikkina lopputunteina.
    Mutta kun usuin tarina kerrottiin tuli minullekin mieleen, että energia tuntui reikissäkin sen mukaan älykkäältä ja hoiti usuin itsenäisesti ja ilman käsiasentoja.
    Minulle reikikurssi jäi vieraaksi enkä tuntenut mitään myöskään sen aikana. Mutta olen kuullut että joillekin se on ollut yhtä vaikuttava kuin minulle ennen reikiä käymäni healingkurssi.

Luulen että jos ihmisellä on yhtäänkään taipumusta olla ylpeä tms. niin ilman käsiasentojakin voi tuntea että itse on se parantaja. Tai vaikka vain rukoilisi toisen puolesta. Tai tekisi sen healingin jossa vain kanavoi energiaa nopeasti jollekulle. Mutta toki voi olla helpompi muistaa mistä voima lähtee mitä vähemmän on rekvisiittaa...vai mitenköhän lie...en sittenkään ole varma. voihan olla että kiusaus ylpeyteen voi tulla jo pelkästään siitä kun tulee tietoiseksi siitä että toimii kanavana. Monihan voi toimia sellaisena tajuamatta että tekee niin jolloin ylpeys ei pääse siihen väliin. Tai ego siis. Eli oikeastaan kun tässä pohdin niin jos aikoo päästä työskentelemään korkeimman kanavana ilman egoa mutta tietoisena niin se ylpeys ja omavoimaisuus täytyy käydä kai (melkein?) jokaisen tavalla tai toisella läpi että siitä pääsee...ties vaikka olisi yksi viimeisiä suuria "lohikäärmeitä" eli kiusauksia joita täällä on voitettava :)

17. kätevä Vierailija

En ole käynyt reikikurssia, mutta kyllä healingkurssin. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, et parantaa voi ilman käsiasentojakin ja symboleja. Välillä kyllä vähän naurattaa reikin ja sen harjoittajien totisuus ja tärkeys just noiden käsiasentojen ja symbolien suhteen. Pääsisivät paljon helpommallakin ilman niitä. Mutta ehkä jotkut vielä tarvii tuollaista, kun muuten ei kai uskota tai luoteta taitoihinsa parantajina ja siten ei kykene. Ei uskota siis omiin taitoihin asiassa vaan nojaudutaan rekvisiittaan.
    Tuossakin olen samoilla jäljillä mitä mietit egosta jne...

Mikä on nykyisin Karunan mielipide noista käsiasennoista ja symboleiden käytöstä?

18. ´Karuna Vierailija

Itse en juurikaan ole niitä kellekään opettanut enää vuosiin, sillä tiedän parantumisen olevan aivan jostain muusta kiinni kuin niistä. :) Totta on, että mielemme aluksi ehkä tarvitsee sellaisia konkreettiselta tuntuvia metodeja ennen kuin se on harjaantunut ymmärtämään totuutemme siitä, mitenkä emme tee itse mitään vaan olemme todellakin vain se kanava. Ja SEN oppimiseen näyttääkin menevän toisilla reikiläisillä ja muidenkin energioiden harjoittajien elämässä vuosia, koska uhraavat niin paljon aikaa vain tekniikoihin ja unohtavat ne aivan perusasiat. Eli sen, että Reiki tarkoittaa Rei=Jumala tai korkein äly ja Ki=energiamme, joka on lähtöisin Jumaluudeltame, jotenka se todellakin tietää ITSE, mitä kellekin tekee eikä se ihminen sitä mitenkään miksikään oman mielensä mukaiseksi voi muuttaa.

Ja se sitten, jos ihmiset ohjailevat jotain käsillään jne on todellakin sen kunkin persoonallisen bioenergian muuttelua paikoistamme toiseen tässä ihmiskehossa, jotenka siten koskaan ei saa aikaiseksi täydellisesti pysyviä muutoksia. Mutta jotkut siihenkin uskovat ja ihmettelvät sitten aikojen kuluttua, kun ne sairaudet puhkevat esiin muualta kuin siitä, minkä silloin se tai tuo "parantaja" paransi. :) Eli ymmärtääkseen sairauksia, pitää tuntea ensin itsensä persoonalliset teot sekä mieli ja alitajunta, mitenkä ne tukevat elämistämme maan päällä sellaisella bioenergioiden tavalla, jonka tarkoitus todellakin on jokaiselta tulevaisuudessa muuttua. Ja siihen auttaa se Reiki.

19. lumisade* Vierailija

Hmmm....mikä kenellekin on helpompaa. Tarkoitukseni ei ollut nauraa reikiläisille - en edes näe syytä siihen...?
    Pohdin lähinnä egon ja ylpeyden suhdetta menetelmiin ja tulin tulokseen että se taitaa nousta menetelmässä kuin menetelmässä jos on noustakseen. Oletko todella aito ?

20. kätevälle Vierailija

tuo kysymys aitoudestasi tuli siitä kun kirjoitat reikiläisistä/tavastaan tavalla jota ei olisi pidetty meidän kurssillamme sopivana asenteena...

lumisade

21. kätevä Vierailija

Varmaan sitten epäaito....mutta olen kohdannut niin montaa reikinharjoittajaa, jotka totisina toimittavat asiaansa niiden symbolejen kanssa. jos niistä huomauttaa tai ihmettelee niiden tarkoitusta, niin useat ovat melkeinpä suuttuneet. Niin totista puuhaa on heidän mielestään. Siis vähän huvittaa, että niin tosissaan otetaan ja suututaan, kun syytä moiseen kyselee ja kyseenalaistaa moisen tarkoituksen. Puolestani saa toimia kukin tavallaan. Huvittuminen on mielestäni eri asia kuin pilkkaaminen. Et sinäkään varmasti kaikkea omastasi poikkeavaa maailmanmenoa ihan huvittumatta katsele. Onko se sitten huono asenne.....

22. kätevä Vierailija

Ok, ajattelinkin että suhtaudut niihn nykyisin noin.
    Muustakin samaa mieltä, paitsi että sinä sanot Reiki ja minä käytän energiasta toista nimeä. :)

23. ´Karuna Vierailija

Suomessa, kuten muuallakin maailmassa, on erilaisia koulukuntia tämän Reikinkin opettamisessa eli sekin jakautui usemamman opettajan toimesta, koska eivät kyenneet tukemaan vain yhtä tapaa tänne maailmaan. Se on ihmisen perusluonteessa, että aina pitää olla jotain erikoista, että erottuu joukosta ja siksi monet tahtoivat lisäillä jotain omiaan siihen perus-Reikiin. Vaikka mitään niin helppoa ja yksinkertaista ei koskaan ole aikaisemmin henkiseksi tieksi opetettu kuin se Reiki on, koska siinä EI tarvitse meditoida eikä tehdä mitään asketismiin viittaavaakaan vaan ihmisen on tarvinnut ainoastaan ANTAUTUA sen vientiin ja siinä se koko komeudessaan on. Mutta ei ollut itsellenikään aikoinaan helppoa sitä tajuta ja siksi sain tämän kanavoinninkin lahjan, että pysyin edes tämän kohdalla "ruodussa", hyvä mielikutus kun itsellänikin on. :)

Pyhä yksinkertaisuus on aina ollut itselläni ohjenuorana jo siitä asti, kun lupauduin tällaisiin tehtäviin Luojamme teoin. Ja olen todennut, että se on ollut rehellisin tekoni aikoihin, kun en lisännyt itse siihen aikoinani mitään sellaista, mitä siinä todellisuudessakaan ei ole. Eli Reiki ON ja pysyy aloituksena siihen itsetuntemukseemme, jota se Karuna jatkaa, kun kunkin aika siihen vaiheeseen tulee. Ja niin se on.

24. ´Karuna Vierailija

Kaikki tuollainen on ymmärryksestä kiinni eli mitenkä opetusta on selitetty ja mitenkä sen tekoja ymmärretty. Mutta onhan totta sekin, että kovinkaan monet opettajatkaan eivät tästä Reikistä ymmärrä kuin sen yhden puolen ja sen takia keskittyvät niihin käsiasentoihin. Jos tietäisivät totuden, jättäisivät ne kaikki väliin ja antautuisivat sen energiavirran vietäväksi, joka siitä silloin todellisuudessa tulee. Sillä se tie oikeastiki vie "taivaisiin" eikä paluuta sieltä koskaan enää tänne maan päälle sellaisena ole kuinka täältä sinne lähdettiin. Eli muutos on silloin aloitettu ja lisää sillä Karunalla sitä tulee.

25. lumisade* Vierailija

vielä pohdiskelen hetken vaikka olen käynyt reikiurssista vain sen yhden eikä silloin tuntunut missään mitään. Tosin taustalla oli jo se healingurssi niin saattoi johtua siitä.

Mutta tuosta healingista niin siinähän kuitenkin käytetään käsiä, vaikkakin niin ettei itse (ainakaan minun koulutukseni mukaan) määrätä mihin energia menee eikä ole asentoja eikä kosketa kohteeseen. Pikana kun kanavoi niin ei tarvita edellämainittujakaan tosin, mutta oma ajatus kuitenkin.

Mutta sittenhän on vielä käytännössä sitä samaa itsestään tapahtuvaa energian tulemista muillakin kuin Usuilla, eli ilman välittäjää.

Että olen usein ihmetellyt miksi koko välittäjää täytyy olla kun henki voi toimia suoraankin, ilman ihimistä siinä välissä.

Onko jollakulla ajatusta tästä tai kerrottu jotain koulutuksessa ?

No juuri tuli mieleen erinäisiä vaihoehtoja kun sain tuon kirjoitettua mutta laitan nyt kuitenkin tämän tähän..

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri