reilu 1-vuotiaan kanssa matkustaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ollaan lähdössä kreetalle ja eipä ole ennen tullut matkustettua lentokoneessa näin pienen kanssa.
miten sielä sujuu vaipan vaihto jos on tullut iso hätä?
ja miten maidon kanssa kreetalla. uskaltaako juottaa paikalista maitoa? miten vaipat. onko siellä ihan hyviä vaippoja jos sattuu ottamaan liian vähän mukaan?

Ne lentsikan vessathan on ihan mahottoman ahtaita. Mut siinä wc:n vieressähän on sellanen väljempi tila jossa lentoemännät aina istuu nousujen ja laskujen ajan, siinä ainakin lattialla mahtuu vaihtamaan vaipan jos ei muualla. Ottaa vaikka niitä kertakäyttöalusia mukaan. Kreetasta en osaa sanoa kun en siellä ole ollut koskaan :)

Mukavaa reissua!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne lentsikan vessathan on ihan mahottoman ahtaita. Mut siinä wc:n vieressähän on sellanen väljempi tila jossa lentoemännät aina istuu nousujen ja laskujen ajan, siinä ainakin lattialla mahtuu vaihtamaan vaipan jos ei muualla. Ottaa vaikka niitä kertakäyttöalusia mukaan. Kreetasta en osaa sanoa kun en siellä ole ollut koskaan :)

Mukavaa reissua!

kiitos :)
vielä tämä vaippa ja maitohomma mietityttää. onhan sitä tullut ulkomailla käytyä monesti mut eipä ole kaupoissa tullut katottua vaippoja kun ei ole ennen matkustanut näin pienen kanssa ;)

Olen ollut siellä itse 2 vuotiaan tyttöni kanssa & vaipat ovat hyviä , jos lentokoneessa tulee iso hätä niin vauva vessaan ja vaippojen vaihto ... Maito siellä on vähän erikoista niin minun lapsellani tuli massu kuralle :ashamed: Niin siellä harvoissa kaupoissa on hyvää maitoa mutta lähi kaupasta kyllä sitä maitoo löytyy, ei tressiä

Meillä on ollu aina riittävästi vaippoja mukana. Kun ne jää matkalle niin on sit kivasti tilaa laukussa tulaisille. Maitopuoli on hoitunut niin että mukana on varalta ollut maito- ja kaakaojauhetta ja jos ei muuten ole reisussa maito kelvannut niin sit maitojauhemaitoon kaakaota sekaan. Myös puurohiutaleita (sellaisia joihin keitetään vain vesi ja sekoitetaan) ollaan pakattu matkaan jos on ollu keittomahdollisuus tai edes vedenkeitin käytettävissä. On sitten ainakin jotain mikä maistuu. Ja onhan noita pilttipurkkejakin raahattu ympäri maailmaa matkassa. :) Hyvää reissua!

Kreetalla oltu aikoinaan 6kk kanssa. Vaippoja löytyy, kalliita ovat esim. Pamperssit. Mutta paikallisia vaippoja löytyy ainakin isoista marketeista, niin ne on halvempia kyllä. Maitoa löytyy joka lähtöön kaupasta ja meillä ei ollut mitään ongelmaa senkään kanssa. Vähän oudon väristä oli jotkut..
Lentokoneessa on sellanen taso pöntön päällä, jonka saa siis siihen käännettyä. On siinä seinällä kiinni. Hyvin saa vaihdettua.

Hyvää matkaa!

löysin hakusanalla kreeta vauva ja vaipat monta hyvää keskustelua aiheesta. Meillä matka espanjaan oli koneessa tuon ikäisen kanssa siksi rasittava, että lapsi tottunut nukkuun päiväunet rauhassa. Ei siis suostunut koneessa rauhottumaan unille, tsiisus mikä reissu. Ei kävelly viel itse.. Suostui olemaan vain minun sylissä ja kokoajan pyrki ylös ja heilui. Kivat 5 tuntia.. Toivottavasti teillä menee paremmin!

Itse reissu muuten oli kyllä tosi mukava, Espanjassahan löytyy vaippoja, maitoa ym iha kuten Suomestakin, niin siinä suhteessa helppoa. Lapsenvahti vain olisi saanut olla mukana, olisi ollut enemmän lomaa meille vanhemmillekin, jos joku olisi välillä katsonut lapsen perään ja oltas saatu vaikka käydä rauhassa syömässä..

Kerran on oltu etelässä kun poika oli 1v3kk ja huomasin että mitään ylimäärästä ei kannata raahata mukana. Taaperon kanssa sitä kertyy muutenkin. Vaippoja oli just sen verran että riitti kunnes päästiin markettiin ja maidot jne lapsi söi paikallisina. Hotelli oli huoneistohotelli ja sielä tehtiin paikallispuuroja ja ravintoloissa söi meidän annoksista. Pesin nyrkkipyykkiä joten vaatevarastoakaan ei olli koko reissun ajaksi.

Meillä tyttö oli vähän reilun vuoden kun oltiin kreetalla. Ota lentokoneeseen mukaan puhdistusliinoja koska pyllyn peseminen tuskin vessassa onnistuu. Siellä oli ihan hyviä vaippoja. Muistelen vaan että olivat teippivaippoja suurin osa eikä siis housuvaippoja. Varmaan niitäkin löytyy. Maito on toki eri makuista kun Suomessa joten kovin vähän sitä meidän tyttöseen upposi. Paikallinen puuro teki ilmaa mahaan. Mutta huonosti nuo syö muuallakin ulkomailla kun kaikki on niin eri makuista. Loppujen lopuksi oli oikein mukava reissu. Paikalliset ovat erittäin lapsirakkaita ja antavat paljon huomiota lapsille joka tuntui mukavalta.

Yhteistyössä