RELA tipoista kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras

Minulla on vajaa kolme viikkoinen vauva joka on muutaman päivän ajan huuutanut kipeää vatsaansa. Ainakin luulen olevan vatsavaivoja koska parkaisee yhtäkkiä, vetää itseänsä jäykäksi ja saattaa puolituntia huutaa. Näitä kohtauksia tulee muutaman kerran päivässä. Yöt nukkuu hyvin, yhdellä tai kahdella syötöllä.

Tänään annoin rela tippoja ja neiti huutaa edelleen.
Kuinka monta päivää kannattaa kokeilla niitä ja jos huuto jatkuu niin todeta ettei ne auta tai sovi??
Ja kuinka nopeasti ne yleensä vaikuttaa??
Annanko liian herkästi tai aikaisin niitä tippoja?
Pitäisikö odottaa että vauva huutaa kauemmin ja tai yölläkin ja antaa vasta sitten??
Kertokaa kokemuksia.

Meille myös määrättiin pojalle niitä kun oli ihan pieni, niitä pitää käyttää pitempi jakso että auttaa. Me on käytetty niitä melkein vuoden ikäiseksi asti, neuvolassa sanoivat että käytä vain ei niistä mitään haittaa ole.

Täällä käytetään relatippoja lääkärin suosituksesta aina aamuisin ennen syöttöä. Aijon antaa niitä jatkossakin vaikka huuto lakkaisi koska kuten tossa aikasemmin mainittiin ehkäisee korvatulehduksia ym. Sen sijaan lääkäri sanoi että cuplatonia hän ei suosittele. Niin ja äitille kanssa käyttöön relatabletit

Kannattaa muutama päivä kokeilla, eivät heti vaikuta. Mutta eivät välttämättä sovi kaikille, meillä kuopukselle annan niitä säännöllisesti mutta esikoisen vatsa menee niistä ihan kuralle joten hänellä käytän Gefilus-kapseleita. Siis tyhjennän kapselin sisällön ruokaan.

Meille neuvolan täti sanoi myös, ettei rela tipoista juuri ole apua vauvan itkuihin...jos imetät, niin ota itse niitä ja anna vauvalle disflatyliä, meillä ainakin auttoi kuopuksella....esikoisella ei kyllä auttanut noihin itkuihin mikään :(

Yhteistyössä