Relaatio 315

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lamp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:eek:

olitpa nopea :D meikä tarvis pääsanoista lähteviäkin vielä

naurettavan ihmisen uni 13+7 (on vastasanat kaikki) lajityyppi, sana löytyy wikin luokka: kirjallisuuden käsitteet

vieras rouva 11 (on vastasana) liittyy aviorikoksen tekemiseen, sana löytyy wikin luokka: seksuaalisuhteet

riivaajat 8 oikealle (ei vastasanaa)
Viimeinen on siihen romaaniin perustuva ranskalainen elokuva :)

Olette hyviä, minulta puuttuu vieläkin ihan ensimmäisestä ruudusta
Fjodor Dostojevski
Pääsanasta 12 ja 14 ja 12+6
Onko nuo ihan joitain satunnaisia sanoja sieltä wikistä vai onko niissä jokin merkityskin?

Kiitokset ellille huikean hienosta rellusta! Todella selkeä ja looginen ja sopivan kinkkinenkin :D LISÄÄÄÄÄ!!!

Kiva että kelpasi, yritin tehdä sellaisen jollaisia itsekin tykkään ratkoa - ei liian itsestäänselvä mutta kuitenkin suurimmaksi osaksi helppo ja jouhevasti etenevä, ja että ensinäkemältä vaikeat paikat ratkeaisivat suht kivuttomasti vastasanojen avulla. Kivaa näitä on laatiakin, joten ei tämä varmaan viimeiseksi jää, kun vaan aikaa löytyy :)

• Tykkää
Reactions: lamp
Hyvä kun jotkut tykkäävät, minulle tämä on liian vaikea joten jää kyllä tekemättä. On niin outoja sanoja löydetty ettei minun taidoillani tätä kyllä selvitetä.

Pirullisen relaation on laatija saanut aikaan.

No ei tässä kyllä vielä ainakaan ole tullut vastaan yhtään sellaista kohtaa jossa eteneminen olisi helppoa ja jouhevaa :) Eikä vastasanoista ole apuja kun niihin ei mistään pääse. :)

No ei tässä kyllä vielä ainakaan ole tullut vastaan yhtään sellaista kohtaa jossa eteneminen olisi helppoa ja jouhevaa :) Eikä vastasanoista ole apuja kun niihin ei mistään pääse. :)

Tunnistan kyllä itsekin tämän tunteen, joskus oma ajatuksenjuoksu ei kohtaa tekijän kanssa yhtään ja sitä vaan ihmettelee, miten joku on pystynyt ratkomaan koko relaation muutamassa tunnissa kun itse on samassa ajassa saanut ehkä viisi sanaa :D Helppous on siis kovin subjektiivista, olet oikeassa :)

Tunnistan kyllä itsekin tämän tunteen, joskus oma ajatuksenjuoksu ei kohtaa tekijän kanssa yhtään ja sitä vaan ihmettelee, miten joku on pystynyt ratkomaan koko relaation muutamassa tunnissa kun itse on samassa ajassa saanut ehkä viisi sanaa :D Helppous on siis kovin subjektiivista, olet oikeassa :)
Joo, ei millään pahalla, mutta melkoista taapertamista tämä on. Vaan mikäs kiire tässä, valmiissa maailmassa.

On mulla vielä kesken Relaatio 274 kun ei millään meinaa löytää sanoja, mutta ehkä se hitaasti valmistuu sekin. Hankala vain kun ei enää siellä vinkkaajia ole ;)

Täälläkin vielä kiitokset lampulle, joka kävi vinkkaamassa loput sanat Relaatio 274 -ketjuun. Nyt voi keskittyä tähän, vaikka hitaasti etenee. Mahtaako tässä mennä yhtä monta kuukautta kuin tuossa meni :)

No täällähän on oltu tosi reippaita, minä vähän jälkijunassa nyt..
hakusessa vielä seuraavat kinkkiset..

1.1 Vanhan...
vasen alakulma 5+2+5

1.2 Narri..
oikea keski reuna 5+4 ja jatko 6+8
ja vasen alaviisko 8+15

1.3 Naur..
ylä keski 9+8

2.1 Idiootti
vasen yläkulma 5+5 ja väliviivallinen 11

3.1 Riivaajat
vasen yläkulma 15 ja siitä vähän oikealle 4

Löytyisiköhän näihin apuja.. ?

No täällähän on oltu tosi reippaita, minä vähän jälkijunassa nyt..
hakusessa vielä seuraavat kinkkiset..

1.1 Vanhan...
vasen alakulma 5+2+5 vastasanan yhtyeen kappale, on myös Heikki Kuulan levyttämä ja Arskan kuuluisa lausahdus Terminaattorissa :)

1.2 Narri..
oikea keski reuna 5+4 kirjailija (Omerta) ja jatko 6+8 saat edeltä
ja vasen alaviisko 8+15 jos tarkoitit sitä MM:n jatkoa niin venäläinen koulu

1.3 Naur..
ylä keski 9+8 Empedokles

2.1 Idiootti
vasen yläkulma 5+5 animaatiosarja, löytyy wikin luokka: Kuvitteelliset siat ja väliviivallinen 11 kappale, lopun saat edellisestä

3.1 Riivaajat
vasen yläkulma 15 ja siitä vähän oikealle 4

Löytyisiköhän näihin apuja.. ?
Vimeisessä jätä sen 4 alapuolisesta 5 eka kirjain pois niin saat erään yhtyeen jäsenen ja sitä kautta selviää myös se 15 :)

No johan on kinkkinen mutta mukava rellu! Nelisenkymmentä sanaa vielä puuttuu enkä kyllä ilman apuja tätä saa valmiiksi, listaa pukkaa :D

narri:
he 12 rajasana alhaalla

uni:
il 9
na 10

idiootti:
li 5
me 11 10
li 6
pa 5 rajasana alhaalla

tässä nyt muutama puute, lisää laitan kun nämä sais selviteltyä :giggle::rolleyes:

Muita ei ole.

Olisko sulla
Dostojevski
Neit 8
UK 10
Kivi 10

Jos sais edes yhden ruudun valmiiksi. Muissa on liikaa kysyttävää, kun en näytä oikein keksivän.
voi ei valitettavasti ole, juuri tuo ruutu on eniten auki, mulla ei ole tuota kivi-sanaakaan vielä :(

muoks ja just kun pääsin kirjoittamasta niin sittenpä keksin, se UK on jyrkkäsävyinen moite kirjallinen sellainen siitä varmaan saat nuo muutkin :)

No johan on kinkkinen mutta mukava rellu! Nelisenkymmentä sanaa vielä puuttuu enkä kyllä ilman apuja tätä saa valmiiksi, listaa pukkaa :D

narri:
he 12 rajasana alhaalla taruolento

uni:
il 9 intiasta lähtöisin oleva liikuntamuoto perään molempiin
na 10

idiootti:
li 5
me 11 10
li 6
pa 5 rajasana alhaalla

tässä nyt muutama puute, lisää laitan kun nämä sais selviteltyä :giggle::rolleyes:

muihin olitkin jo saanut vinkin

Täräytän nyt sitten loputkin puutteet, jospa edes joihinkin saisin apua :rolleyes:

idiootti:
AK 9

dostojevski:
ki-ne 2 5 8 7
ne 8 8
ku 11
MP-AK-CU 10
MP-AK 8 7
ki 7

riivaajat:
pääsanasta ylävasemmalle 7
ka 15