Remonttia tehneet... pintaremppa 10 000€:lla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
78 neliötä. Pitäisi laittaa koko asuntoon

* laminaattilattiat
* repiä tapetit ja maalata (ihan perusvalkoisella maalilla)
*hioa ja tarvittaessa maalata kaikki asunnon ovet sekä koko sauna. Vai tuleeko uudet ovet halvemmaksi/ huomattavasti helpommaksi?
*keittiöön ainakin uudet kaapinovet + kodinkoneet (jääkaappi, hella/uuni, liesituuletin)

Itse tehdään mahdollisimman paljon. Osaako joku kertoa jotain hintoja mitä itse olette maksaneet esim. laminaateista ja uudesta keittiöstä?

Voitte saada tuolla summalla tai sit ette. Riippuu paljon millaisiin juttuihin ihastutte yms. Laminaattia voi saada esim. 5.90/m2, mutta voitte joutua maksaan siitä myös 49.90e/m2. Huomatkaa myös alusmateriaali.

Kyllähän hiominen halvemmaksi tulee jos noi on kokopuuta ja itse on osaava. Aikaa vie kyllä. Keittiöönkin voi tuhlata älyttömästi, mutta tuolla summalla on mahdollista kyllä toteuttaa suunnitelmat.

Ajatuksissa ihan peruslaminaatti tummana. Alla parkettia ja muovimattoa, voiko laittaa ihan päälle? Kyse rivitalosta. Asennetaan itse.

Ystävä ammatti-ihmisenä tulee tekemään saunan (hioo jne), hänelle vaivasta maksetaan.

Keittiön löysin jo ikeasta, ja asennetaan itse niin paljon kuin mahdollista (lukuunottamatta mahd. putki/sähkötöitä)

[QUOTE="vieras";25147888]Ajatuksissa ihan peruslaminaatti tummana. Alla parkettia ja muovimattoa, voiko laittaa ihan päälle? Kyse rivitalosta. Asennetaan itse.

Ystävä ammatti-ihmisenä tulee tekemään saunan (hioo jne), hänelle vaivasta maksetaan.

Keittiön löysin jo ikeasta, ja asennetaan itse niin paljon kuin mahdollista (lukuunottamatta mahd. putki/sähkötöitä)[/QUOTE]

Miks parketin päälle halpaa peruslaminaattia? Enemmin vanhan parketin hiominen.

Meillä asunto 72m2. Laitettiin laaminaatit, vaihdettiin tapetit, maalattiin kaikki ovet ja listat, uusittiin keittiön tasot + allas sekä ostettiin uusi hella. Rahaa meni n.6000€

[QUOTE="vieras";25147930]Miks parketin päälle halpaa peruslaminaattia? Enemmin vanhan parketin hiominen.[/QUOTE]

Aivan! Sen värisävynkin saa muutettua. Itse en laminaattia enää uuteen kämppään laita.

Voi hyvinkin saada.

Ovista: Ihan perusovi maksaa muistaakseni halvimmillaan 35 e/kpl. Mutta tietty, jos karmit ei käy, niistä tulee vähän lisäkustannuksia (uusien karmien hintaan en muista, vaikka kahteen kertaan nekin on vaihdettu. Ei ne kovin kallita ole kuitenkaan).

[QUOTE="Xxxx";25147955]Aivan! Sen värisävynkin saa muutettua. Itse en laminaattia enää uuteen kämppään laita.[/QUOTE]

Ei kai kukaan nykyään ymmärrä tuota mahdollisuutta. Luonnonpuu piiloon ja kopiseva pahvilattia tilalle.

Juu, taitaa tulla halvemmaksi vuokrata kunnon hiomakone ja hioa vanha parketti, jos vain hiomispintaa on. Laminaatinkin asennus tulee yllättävän kalliiksi. Itse hioisin..

No siis tuota laminaattia ei ole kuin yhdessä huoneessa, muuten muovimattoa. Ja se parketti vaan on hitsin ruma, sellainen vanha neliökuvioinen.

Haluaisin joka huoneeseen yhteneväisen ilmeen, eli sama laminaatti tulee joka huoneeseen, paitsi pikkueteiseen tulee laattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25147995:
Voi hyvinkin saada.

Ovista: Ihan perusovi maksaa muistaakseni halvimmillaan 35 e/kpl. Mutta tietty, jos karmit ei käy, niistä tulee vähän lisäkustannuksia (uusien karmien hintaan en muista, vaikka kahteen kertaan nekin on vaihdettu. Ei ne kovin kallita ole kuitenkaan).

Ihan perusvalkoiset ovet haluttaisiin vanhojen ruskeiden tilalle. Ovia tulisi 4 kpl, eli ehkä helpompi vaihtaa uusiin..

Aika tiukkaa tekee. Paljon riippuu siitä, miten/mitä keittiökaapeille teette. Jos pelkät uudet kaapiovet, niin tulee paljon halvemmaksi kuin koko kaapit. Ja veikkaan että uudet väliovet tulevat kallimmaksi. Meillä meni n 70 remonttiin n 16 000, mutta siinä oli uudet kaapit ja keittiöön.

Yhteistyössä