Renault Clio 1.4 -02

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja need a new car
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

need a new car

Vieras
Eli loistoautoni Honda HR-V vm. -00 on nyt 350000 km nähnyt ja hyvin palvellut alkaa olla vaihtokunnossa, kun osat alkavat hajoilla.
Ajan aikapaljon matka-ajoa yht. n. 190 km / päivä.
Siitä 25-30 km kaupunkiajoa eli auton pitäisi olla pieni ja näppärä.
Snadi bensankulutuskin olisi aika tärkeää.
Harkinnassa olisi Renault Clio 1.4 vm. -02, vaikkapa tälläinen:
Renault Clio 1.4 16V Confort 5d aj. vain 112 tkm kats.10/11 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

Voiko tälläisellä ajaa matka-ajoa, siis maantiellä?
Kaupungissa taatusti hyvä, mutta miten on matka-ajolla?
Kuinkas menee katsastuksesta?

Meillä oli just pari päivää tuollainen kun oma auto huollossa. Autolla oli ajettu 2000 km eli uus oli. Muuten ehkä ok mutta 80 vauhdissa kierroksia niin paljon että alko miettimään et onko väärä vaihde päällä. Ei ollu. Satasen vauhdissa kierroksia jo reippaasti yli 3000 ja moottori sen kuulonenki.
Ja toinen mikä haittas niin oli jarrut. ei tarvinu kuin hipasta niin meni jo suttina. En tiedä oliko tuo autokohtainen ongelma vai kaikissa sama.
Eli en ostas pitkän matkan ajoon.

normi palstamamma ei uskalla ajaa niin lujaa että koneessa olevat kierrokset isoimmalla vaihteella olisivat haitalliset

jos kone ulvoo muka liikaa niin ei muuta kuin voluumit kaakkoon

normi palstamamma ei uskalla ajaa niin lujaa että koneessa olevat kierrokset isoimmalla vaihteella olisivat haitalliset

jos kone ulvoo muka liikaa niin ei muuta kuin voluumit kaakkoon

Niin no minä kyllä sanoisin, että mulla on keskivertopalstamammaa raskaampi kaasujalka. Kyllä mä kesällä sen 120 ajan 100 alueella, talvella kyllä pysyttelen siinä 90...
Niin ja aikasemmalle vastaajalle: oliko 1.4 koneella? Eiköhän niissä moottoreissakin ole eroja...

Niin no minä kyllä sanoisin, että mulla on keskivertopalstamammaa raskaampi kaasujalka. Kyllä mä kesällä sen 120 ajan 100 alueella, talvella kyllä pysyttelen siinä 90...
Niin ja aikasemmalle vastaajalle: oliko 1.4 koneella? Eiköhän niissä moottoreissakin ole eroja...

no paljon sulla kone kiertää siinä vauhdissa ja mikä auto on kyseessä?

Aloituksessakin se lukee, mutta Honda HR-V vm. 00 ja 1.6 koneellahan toi on ja 100 vauhdissa kiertää sen 2900 rpm (vai miten se merkitään?) ja 120 jonkun 3100... 80 n. 2500...

eihän noi ole vielä paljon mitään kierroksia, bensakoneella paras teho on yleensä luokkaa 5500...6000 ja paras vääntö just tossa kolmen tonnin paikkeilla

siis kierrokset ei mun mielestä ole tässä mikään ongelma

Niin ei varmaan, mutta millaista ääntä ne kierrokset pitävät... Ei kauheassa metelissä ole kiva ajella matka-ajoa...

radio vaan suuremmalle niin koneen ääni peittyy, joskin pikkuautoissa yleensä rengasmelu on suurempi kuin moottorin ääni

ja jos ollaan oikein tarkkoja niin koneen ääni ei riipu suoraan kierroksista, iso kone ääntä samoila kierroksilla enemmän kuin pieni. Ongelma on siinä että pienemmissä autoissa on vaan huonompi äänieristys.

radio vaan suuremmalle niin koneen ääni peittyy, joskin pikkuautoissa yleensä rengasmelu on suurempi kuin moottorin ääni

ja jos ollaan oikein tarkkoja niin koneen ääni ei riipu suoraan kierroksista, iso kone ääntä samoila kierroksilla enemmän kuin pieni. Ongelma on siinä että pienemmissä autoissa on vaan huonompi äänieristys.

Aivan tietenkin; eristyksestähän se johtuu. Enpäs osannut ajatella. Kaippa sitä pitäisi käydä koeajamassa ko. ajopeli. Onko sulla Ruutiukko henk.koht kokemuksia Cliosta?

just clioa en ole ajanut mutta vastaavalla 1000cc pikkupösöllä olen ajanut ja ihan hyvin sillä pääsee sen vähän mitä Suomessa saa ajaa

ohittaminen on tarkkaa puuhaa pienitehoisilla autoilla

just clioa en ole ajanut mutta vastaavalla 1000cc pikkupösöllä olen ajanut ja ihan hyvin sillä pääsee sen vähän mitä Suomessa saa ajaa

ohittaminen on tarkkaa puuhaa pienitehoisilla autoilla

Tiedän, ei tuo HR-V:kään ihan tykki ole, mutta kyllä sillä nyt ohi on päässyt. Mutta onhan tuossa 1.4L koneella olevassa Cliossa sentään 98 hv... Että kaippa niillä jotenkin ohitse pääsee...?

Tiedän, ei tuo HR-V:kään ihan tykki ole, mutta kyllä sillä nyt ohi on päässyt. Mutta onhan tuossa 1.4L koneella olevassa Cliossa sentään 98 hv... Että kaippa niillä jotenkin ohitse pääsee...?

no luulis tuommonen kirppu sadalla hepalla liikkuvan, pitää vaan uskaltaa käyttää niitä kierroksia, sitä varten niitä sieltä rekisteristä lyötyy

Meillä on ollut tommonen Clio joskus (tosin se oli 00 vuosimallia eli kori oli hiukan erinäkönen). Mä rakastuin siihen autoon. Ihanan näppärä kaupungissa ja matka-ajoon riittävä, ja kulutus on pieni. Matka-ajossa ikävintä oli kun kevyenä autona se heilahteli herkästti kovalla tuulella.

no luulis tuommonen kirppu sadalla hepalla liikkuvan, pitää vaan uskaltaa käyttää niitä kierroksia, sitä varten niitä sieltä rekisteristä lyötyy

Nappi lautaan, mummot hautaan... No ei sentään, ei ole ihan sopivaa puhua tälläisiä, vanhustenhuollon sairaanhoitajana ;) . Mutta kiitos vastauksistasi, täytyy käydä "lulla" koeajamassa ja kurmuuttaa oikeen kunnolla :)

Meillä on ollut tommonen Clio joskus (tosin se oli 00 vuosimallia eli kori oli hiukan erinäkönen). Mä rakastuin siihen autoon. Ihanan näppärä kaupungissa ja matka-ajoon riittävä, ja kulutus on pieni. Matka-ajossa ikävintä oli kun kevyenä autona se heilahteli herkästti kovalla tuulella.

ranskalaisissa autoissa on pinnasta pehmeä jousitus ja sekin aiheuttaa vähän enemmän korin heilahteluja kuin vaikkapa saksalaisissa, ei ole lainkaan vaarallista

Kävin tänään koeajamassa vastaava Clioa ja alkaa vaikuttamaan siltä, että kaupat saattaisi syntyä. Eipä se koneen melu kovin suuri ollut ja ihan mukavasti kulki. Ja kaupungissa taittui kyllä näppärästi!

Yhteistyössä