Hae Anna.fi-sivustolta

Rentoutumisen vaikeus

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä vierailija, 31.05.2019.

1. vierailija Vierailija

Kaipaan siis neuvoja miten saisin kehoni rentoutumaan. Edes hetkeksi...

Olen kokenut monenlaista elämässäni, väkivaltaa, seksuaalista hyväksikäyttöä pakottamista, halveksintaa...
    Minulla ei ole ollut koskaan yhteyttä omaan kehooni.

Kehoni on ollut toisten vihanpurkauksien kohde, ihan lapsuudestani asti. Se on ollut kohde seksuaalisille tarpeille, ekan kerran ollessani 12v ikäinen.
    Se on ollut aviomieheni seksuaalisten tarpeiden tyydyttämispaikka.
    Kehoni on ollut rakkaiden pienokaisteni kasvupaikka, sylini ruokailupaikka ja turvapaikka pikkuisilleni.

Nyt alan saamaan yhteyttä omaan kehooni, ja huomaan että minun on kovin vaikea rentoutua.
    Ehkä toisen henkilön kosketus, läsnäolo, tai jokin voisi auttaa, mutta missä tällaista voisi "kokeilla" ...
    Mistä löytää ihminen, jolla olisi ehkä aikaa auttaa...

2. vierailija Vierailija

Tähän löytyy kursseja ja retriittejä, etenkin helsingissä. Googleen vaan haku niin johan löytyy. Mutta osa on aika rankkoja henkisesti. Kuitenkin voin kokemuksesta suositella, mutta en halua mainostaa.
    Enimmäinen askel, on etsiä hiljainen paikka missä kukaan tai mikään ulkopuolinen ei sinua häiritse. Auttaa jos tätä ennen olet hengästynyt ja kehosi on joutunut vähän suorittamaan, jolloin ylimääräinen energia purkautuu.
    Sitten vain istut alas ja hengität hitaasti, keskityt siihen miten pallea laskee ja nousee. Sisään 4sek, ulos 8sek. Tauko 1-2sek.
    Siitä se lähtee

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari