Repeämät synnytyksessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nelly

Vieras
(Eihän tämä liity vauvanhoitoon, mutta kun ei täällä äidin toipumiselle ole omaa palstaa.)

Miten on, onko niin ettei alapää aivan entiselleen synnytyksen jälkeen palaudu, jos siis repeämiä tullut?!

Oma tilanteeni ihmetyttää näin kolmen viikon jälkeen. Sanottiin ettei repeämät olleet pahat, ja terkkarin mukaan hyvin on lähtenyt paranemaan, mutta kun uskalsin itse paremmin asiaa tutkailla, niin kyllä ihmettelin. Ihan kuin toisesta sisemmästä häpyhuulesta ois pala pois - tuskinpa se siis siitä enää entiselleen tulee. Toivottavasti ei vaikuta seksiin tuonnenpana, eihän sillä muuten haittaa.

Onko joku päätynyt korjausleikkaukseen myöhemmin?

MInkä asteinen repeämä sulle tuli? Kolme viikkoa on hyvin lyhyt aika!! Onko sulla ees jälkivuoto vielä loppunut? Kaipa se itse kullakin alatiesynnyttäjällä hieman muuttuu ulkonäkö ja tuntu enemmän tai vähemmän... Itelle tuli 1.asteen repeämä, 6 tikkiä mut istuin kyllä heti synnytyksen jälkeen normaalisti eli ei ollut paha ja epparia ei siis tehty. Tikitkään eivät parantumisprosessin aikana mitenkään kiristelleet. Itselle oli oma parantuminen yllätys, mulla kun ei iho ole erityisen elastinen ja raskausarpiakin tuli hirmuisesti... Siis mietikkö tuota korjausleikkausta kosmeettisista syistä vai miksi? Annan nyt ajan vaan ihan rauhassa kulua, kyllä ehdit vielä sitä alapäätäsi 'rassailla' loppuelämän ajan.. ;-)

Synnytyksessäni tuli reippaasti repeytymiä (asteesta en tiedä). Tikitkin repeili vielä kotona, istuminen oli hankalaa monta viikkoa, Buranaa kului jne. Mutta nyt on paikat ihan kunnossa, kun vuosi on kulunut!! Mitään paikkailuja tms ei ole tarvinnut. Alapään toiminta tuli ennalleen oikeastaan vasta imetyksen lopettamisen jälkeen. Yhdynnän mukavuutta lisäsi myös kondomin jättäminen välistä pois. Hih!

Täällä myös toinen jolla "pala" pois toisesta sisemmästä häpyhuulesta. Mua lähinnä vaan huvittaa se, poika synyti käsi poskella ja varmaan joku kynsi siihen sen loven teki... :) Siinä kohdassa siis oli tikki, ja luonnollisesti lovi siihen jäi. Muuten toosa on entisen (yhtä ruman :D ) näköinen! Älä huoli, kyllä se alapää vielä muokkaantuu.. Itsellä meni reilu puol vuotta ja imetyksen jälkeen vasta alkoi tuntua entiseltä alapää.. Limakalvot oli aivan kuivat siihen asti. Ja mitä väliä vaikka ei olis entisennäköinen, kunhan pelittää :D Seksi ainakin mulla tuntuu entistä paremmalta!!!

Mulla ei revennyt vaan leikattiin väliliha ja toipuminen kesti pitkään. Vasta 3kk synnytyksestä kokeiltiin seksiä, kun niin kovat pakotukset alapäässä. Oli 7 tikkiä ihon pinnassa ja sisällä lisää. Ulottuivat peräaukon viereen asti. Alapää oli monta viikkoa hurjan näköinen, siis se haava ja aattelin sen jäävän tosi rumaksi. Vaan ajan kanssa palautui lähes ennalleen. Itse näen arven kun tiedän, mutta ei sitä kukaan muu tajuaisi. Eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä sinullakin paikat palautuu lähes ennalleen, anna vain ajan kulua. Vie monta kuukautta, ehkä vuodenkin, että arpi paranee kunnolla lähes näkymättömaksi.
Aluksi saattaa arvessa tuntua kiristystä ja kipua kun aloittaa seksin, mutta kyllä se siitä sitten venyy ja tottuu venymiseen.

III asteen repeämät tuli ja ihan kunnossa on paikat. Siis jäihän se värkki tietty vähän erinäköseks mutta hyvin toimii;D Seksi alkoi luistaa kunnolla vasta 6kk synnytyksestä, nyt aikaa on kulunut yli vuosi ja luistaa paremmin kun koskaan sillon harvoin kun sitä enää makuukammarin puolelle kerkiää.

Repaleita jäi kyllä, ekasta synnytyksestä.
Tikkejä tuli muistaakseni n.40 kpl, välilihaa leikattiin ja pahoja repeytymiä,
osaa niistä ei edes tikattu.
Tästä on jo 8 vuotta, repaleiseltahan toi näyttää...kelpaa kuitenkin mainiosti vielä ukolle, joten ei varmaan korjailla kannattais ;O)

Heippa Nelly!

Mulla on ihan sama juttu, eli toisesta sisemmästä häppäristä on enää vain puolet jäljellä. Olin aivan kummissani kun asia selvisi. Poika syntyi käsi poskella (kuten jollain aikaisemminkin vastanneella). Kaikissa kolmessa synnytyksessäni olen saanut vain pieniä repeämiä, jotka on korjattu muutamalla tikillä.
Eilen uskaltauduin ekan kerran kokeilemaan seksiä ja ei tuntunut kipuja :)

Yhteistyössä