Rescue Remedy: Kellään kokemusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Hankin tuon, kun mulla on joitakin sosiaalisia pelkoja, esim kaupassakäynti on välillä vaikeaa.
Koetteko, että tuosta on teille ollut apua?

Olen tänään sitä nyt sitten käyttänyt ja kielelle tulee sama maku, kuin Golden Capin omenasiideristä. EI kauhean kiva tunne tule ja kieltäkin kirvelee.
Käytänköhän tätä jotenkin väärin, kun mulla ei ainakaan auta, tai ainakin tuntuu, ettei tuo vaikuta.

Toimii mutta hyvin hienovaraisesti. Onko sulla huolia, stressiä, nukutko riittävästi? Itsellä oli joskus sama homma kun sulla nyt. Aloitin kunnon B-vitamiini kuurin. B-vitamiinit on hermosto vitamiineja ja niiden kanssa c-vitamiinia. C-vitamiini tehostaa B- vitamiinin imeytymistä. Sitten E-epaa ja karnosiinia. Pimeänä vuoden aikana myös kunnon D-vitamiinia kannattaa ottaa.D-vitamiinia voi ottaa huoletta jopa 100mikrogrammaa päivässä. Jos unensaanti huonoa niin siihen auttaa melatoniini.

Parasta on kuitenkin kysyä itseltään: pidänkö itsestäni riittävän hyvää huolta? Syönkö hyvin ja säännöllisesti? Teenkö niitä asioita joista nautin ja pidän? Onko elämä balanssissa?

Noi paniikit ja ahdistukset alkaa yleensä oireilee kun on kunnolla ressiä ja keho kuluttaa enemmän vitamiineja ja ravintoaineita kun ehtii ressipäissään syömään. Myös rasvapihi ruokavalio aiheuttaa paniikkia ja ahdistusta. Aivot ovat rasvaa ja tarvitsevat hyviä rasvahappoja toimiakseen. Kalaöljyä, pähkinöitä ja sen semmoista.

Kukkatipat ovat oivalisä, mutta silloin kun tilanne on noin akuutti ja vakava, niin ei ole aikaa odotella että alkaisivat kunnolla tehoamaan.

Näillä minä pääsin paniikeista ja ahdistuksista. Itselläni paniikki aktivoituu jos unohdan hoitaa itseäni. Toisin sanoen en nuku riittävästi, ei tule syötyä kunnon ruokaa ja tietyt vitamiinit on aina käytössä.

Toiset ihmiset kuluttaa vitamiineja kuin bensa pihi toyota ja jotkut kuluttavat vitamiineja kuin jenkkiletukka. Ressi lisää aina vitamiinien tarvetta.

Tsemppiä sinulle :)

Vastaus tulee myöhään, mutta ei kyllä mitään vaikutusta kyseisellä valmisteella. Itselläni oli pastilleja.
Tuli kuitenkin syötyä loppuun, ihan hyvän makuisia kuitenkin.
Pelkkää rahastusta. :D

Itse ostin pari päivää sitten Lifestä suihkeena. Itse jännitän jonkin verran sosiaalisia tilanteita (uusien ihmisten tapaamista, lääkärikäyntejä yms.) Varsinkin juuri ennen kuukautisia jännittäminen lisääntyy ja keskittymiskyky sinkoilee asiasta toiseen enkä pysty kunnolla keskittymään (liittynee myös hormoneihin).Kesällä sain jopa elämäni ensimmäisen pienen paniikkikohtauksen ajaessani moottoritiellä myös, mutta selviydyin siitä kunnialla. Olen aina ollut hiukan jännittäjä vaikka sosiaalinen olenkin, on jännittäminen ja hermoilu on aina jollain tavalla kuulunut kuvioihin, mutta en aikaisemmin ole käyttänyt mitään lääkevalmisteita. Esiintymistilanteissa jos joudun puhumaan niin suuta kuivaa ja saatan myös punastella joskus.Nyt sitten ostin pari päivää sitten tuota suihketta, kun tiedossa oli pari tapaamista uusien ihmisten kanssa ja uskon että ainakin itselle on jo nyt ollut apua.
Suihkeen ottamisen jälkeen meni noin 15-30 min. kun tuntui että mieli jotenkin tasaantui ja pahemmalta jännittämiseltä "taittui kärki". Itse tilanteessa en sitten jännittänytkään enää yhtään :) Aion kyllä itse jatkaa käyttöä, olipa lumetta tai ei. Huomioitavaa on, että itse reagoin melkein kaikkiin lääkeaineisiin aika voimakkaasti eikä minulla ole mitään säännöllistä lääkitystä ollut koskaan käytössä. Eli toimiiko nuo kukkatipat "puhtaassa kehossa" paremmin?En tiedä sitten josko sellaisella ihmisellä jolla on käytössään jo muita lääkkeitä tämä toimii-voi olla että ei.

Yhteistyössä