RFSU raskaustesti?

  • Viestiketjun aloittaja marianne :-)
  • Ensimmäinen viesti
marianne :-)
Onko kukaan tehnyt RFSU raskaustestiä? Niitä saa esim. Citymarketista.

Mietin nimittäin, sitä että jos tulos on negatiivinen, niin pitäisikö siinä näkyä haaleana se kohta, johon plussaviivan pitäisi tulla?

Tein äsken testin ja siinä oli siis todella todella haalea viiva, lähinnä vain erottui se kohta johon viivan pitäisi tulla. En oikein tiedä miten tuohon tulokseen pitäisi suhtautua... Minulla on jo yksi lapsi ja kun häntä odotin, oli ensimmäisessä testissä myös haamutulos. Viikon päästä siitä tuli jo selkeä viiva. Saas nähdä onko kakkonen tulossa näin melkein heti perään... Mainittakoon vielä, että imetän ja syön minipillereitä, mutta olen joskus unohtanut ottaa pillerin.
 
Ees taas
Noi RFSUn testit on huonoja, tulosta ei osaa tulkita, sillä liuskassa oleva valkoinen muovi peittää liuskan niin,ettei tiedä pitääkö viiva tulla sen alle vai viereen. Minullakin tuli heikko viiva, mutta muovin alle. Silmiä kun siristi, tikku oli valkoinen, mutta muovin alla kuitenkin oli selvä vaaleanpunainen viiva. Kun repäisin muovin pois, viiva oli selkeä. Luulin, että tulos olisi positiivinen, mutta epävarmuuden takia juoksin apteekkiin ostamaan vanhan kunnon Clear Bluen. Tulos sillä on sentään helppo tulkita ja se oli negatiivinen. RFSUn testit on rahan hukkaa!
 
mie vaan
Mulla kävi niin, että pakkauksen molemmat testit antoivat haamuviivan, joka tuli hiukan ihmeelliseen paikkaan. Eli viiva oli kyllä punainen (ei siis se valkoinen viivanpaikka vaan), mutta se tuli tuon viivan paikan viereen. Kunnon tikkutesti antoi kuitenkin negatiivisen tuloksen ja nyt vasta 2 kiertoa myöhemmin olen raskaana. Eli kannattaa varmaan hakea apteekista "kunnon" raskaustesti ja varmistaa sillä asian laita. Ja kun kyselin RFSU:lta asiasta sähköpostilla, en ole tähän päivään mennessä saanut minkäänlaista vastinetta heiltä.
 
HML
jaa, mä sain kyllä RFSU:n testillä ihan selkeän viivan. Ja ihan oikealle kohdalle, ei muovien alle. Ja testin tein kun menkat oli päivän myöhässä.
Mulla ei siis mitään valitettavaa, ja hintakin oli kohdallaan verrattuna apteekin testeihin!
 
MM
Mä tein myös tuollaisen RFSU:n testin (ehdin ostaa, ennen kuin kuulin, että on ihan huono...).Sihen tuli haalea viiva ihan oikeaan paikkaan, sen lisäksi siihen testialueen alapuolella olevan valkoisen muoviviivan alapuolelle, paksumpaan kohtaan, tuli heikko viiva, mutta se nyt ainakin on väärä kohta. En kuitenkaan uskalla luottaa tuohon tulokseen yhtään, kun olen nyt useammalta palstalta lukenut, että nuo testit näyttävät plussaa vaikka miehen virtsasta :mad:. Täytyy siis ostaa apteekin testi tänään ja testata uusiksi...
 
Riikka
Itsekin mietin hetken (vähän neuroottisena), mitä se himmeä punainen viiva testitikun "väärässä" kohdassa merkitsee, mutta kyllä käyttöohjeessa osoitetaan aivan selvästi, mihin positiivisen viivan (enemmän tai vähemmän punaisen) pitäisi tulla.

Se "haamuviiva" on jo pakkausta avattaessa valmiina materiaalien rajakohdassa. Siitä ei pidä seuraavalla kerralla hämääntyä. Uskon kyllä, että testi on aivan luotettava, jos sitä vaan osaa tulkita :)
 

Yhteistyössä