Hae Anna.fi-sivustolta

RHODOS

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä KAIPUU, 21.03.2005.

1. KAIPUU Vierailija

Tietääkö kukaan onko""Matiaksen baari""enää olemassa?Se oli aikoinaan Finnmatkojen valikoimissa.Siis Villa Rhodos.

2. kysymys Vierailija

Onko Matias Ellin sukulainen?

3. Antti Vierailija

Stamatis piti ainakin vielä viime kesänä Villa Rodos hotellia mutta ei myynyt enää juomia ym. ""baarista"".Suomalaiset matkatoimistot ovat Masan hyljänneet mutta ottamalla pelkän lennon ja varaamalla majoituksen Villa Rodoksesta siellä asuminen onnistuu,viime kesänäkin siellä asui suomalaisia.
    Takavuosina Villa Rodos oli useiden suomalaisten kohtauspaikka ja Masan tuntee vakituiset Rodoksen kävijät ystävällisenä ja suomenkielentaitoisena kaverina.
    Joka reissulla pitää käydä Masaa morjenstamassa ja viedä tuliaisina suomalaista kahvia.Ens kesänä taas.

4. KAIPUU Vierailija

Heinäkuu v.1993.Aamiaistiski, kissa ja juustolautanen.Siinä muistoja Matin baarista.Vieläköhän Matti käy kalastamassa Suomussalmella ja Ämmänsaaressa?Kerrothan Antti terveiset Matille,kun menet sinne Rhodokseen kesällä.Terveiset lähettää silloisen kulmahuoneen asukit,joille Matti kantoi ylimääräisiä aterioita.Huoneen numeroa en kyllä enää muista.

5. Antti Vierailija

Matti ei ole käynyt Suomessa moniin vuosiin.Matin äiti sairasti pitkään ja Matti joutui hoitamaan häntä,sitten sairastui isä.Molemmat ovat nyt kuolleet ja Matti on kovin surullinen jäätyään ""orvoksi"".Joka vuosi hän sanoo lopettavansa hotellin pidon kun ei enää jaksa mutta aina se on kuitenkin keväällä avattu.
    Jos ei kerinnyt sattuneesta syystä aamiaiselle Stamatis tarjoili sen vaikka iltapäivällä jos halusi, myös lukemattomat ilmaiset paukut on Villa Rodoksessa tullut nautittua.
    Olen tuntenut Stamatiksen yli 20 vuotta ja terveiset menee varmasti perille.

6. ??? Vierailija

No eikö Masa ole vieläkään naista löytänyt???
    Yritystä ei ainakaan ennen puuttunut...
    Kiva tietää,että hotelli vielä pystyssä,jospa joskus vielä sinne eksyisi!!!

7. Stella Vierailija

Ei ne suomalaiset matkatoimistot olisi Mattia muuten hyljänny, mutta kun Matin hotelli varustuksineen ei oikein täyttänyt EU:n vaatimia kriteereitä....olisi tehnyt remonttia ajoissa. Olihan Matti kiva jätkä, mutta osasi kyllä käyttää myös vakituisia suomalaisia asujiaan hyväksi....istutti sohvalla vahtimassa hotellia kun itse juoksi ympäri kyliä lottoa tekemässä ym.ym Tosin niitä hyviä muistoja Villa Rodoksesta on myös paljon...esim. kun Matti tarjosi aina ilmaista drinkkiä ja aina se ei maistunut niin piti Matin ruusupuskia sillä ravita. voi niitä aikoja....Myös pari vuotta sitten Matti ilmoitti eräänä iltana, kun häntä poikkesin tervehtimässä että oli kaikkiin huoneisiin jääkaapin laittanut.Hyvä niin.....

8. Antti Vierailija

Ei se varustus tosiaankaan kovin kummonen ollut mutta hyvä fiilis korjasi paljon.Minulla oli tosin kerran huone yksinään ja siinä kolme sänkyä.Naista Matilla ei vielä ole ja kyllä siitä on kiusattukin,alkaa olla jo kiire.
    Matti tosiaan teetti varsinkin vakituisilla naisasiakkaillaan siivous ym. töitä kun ne ei kehdannut kieltäytyä.Aamiaispöytäkin katettiin välillä ""talkoilla"".

9. Miina Vierailija

Kuullostaa kotoisalle.
    Kreikassa olaankin perhekeskeisiä ja on luonnollista kattaa vaikka aamiaispöytää yhdessä.
    Oppimista ,meille syrjäänvetäytyville suomalaisille.

10. Sorry Vierailija

Stimatis on hänen oikea nimensä.

Sydmellinen ja kiltti mies,sanalla sanoen,rakastettava.

Hotelli on pieni,vaatimaton ja vanhanaikainenkin,mutta tosi kodikas.

Suosittelen.

11. KAIPUU Vierailija

12. KAIPUULLE Vierailija

Sorry,Stamatis tietenkin,olin väärässänimen suhteen,mutta kaikki muu pitää paikkansa.

13. Stella Vierailija

Stamatis hyvinkin..... ja aikoinaan tosiaan kodikas ja viihtyisä hotelli. Matti jaksoi heittää huulta ja viihdyttää asiakkaitaan....kunnes taisi väsyä ja kyllästyä suomalaisiin kun palvelu huononi niin kovasti ja mattikin jaksoi enää vain valittaa ja valittaa.....mikään ei tuntunut olevan hyvin kunnes kreikkalaiset ja italialaiset reppumatkalaiset valloittivat villa rodoksen. matti oli onnellinen jälleen ja sai näin suuren osan suomalaisista karkoitettua lopullisesti.....
    tosin koko rodos on vuosien aikana muuttunut ja kilpailu kiristynyt, mutta matin hotelli on niin hyvällä paikalla että pinellä kohennuksella se olisi ollut matille varsinainen rahasampo.mukavia muistoja sieltä on säilynyt.....vaikka kyllä myös ikäviäkin.....rodos on silti hieno paikka!!!

14. matti Vierailija

Onko sellainenkin? onko Matiaksella morsian Leppävaarassa vai missä?

15. Mie Vierailija

Eikös Matti rakentanut hotellia etelä-Rhodokselle. Näin hän ainakin sanoi kauan aikaa sitten, kun olimme siskon kanssa asumassa Matin hotellissa. Siihen aikaan vielä Matin äiti laittoi aamupalan (paremminkin päiväpalan). Matti oli mukava mies. Tulee ikävä, kun lukee hänestä noita juttuja! Olen sen jälkeen, kun asuttiin Matin luona, käynyt n. 10 kertaa Rhodoksella. Tyhmä kun olen, en ole käynyt morjestamassa. Seuraavalla kerralla yes.

Stamatokselle kaikkea hyvää!

16. asiakas Vierailija

Aikamoinen sika tuo matti on ollut.. joutaa mennä. Asiakas maksaa ja vielä aamiaisenkni laittaa.Siellä taisi pyöriä keilitaidottomat jotka eivät hotellilta minnekänä menneet, tyyppi käytti hyväksi.

17. stella Vierailija

siinä olet aivan oikeassa....kielitaidottomat tyypit ne matin hoivissa oli....tai matti paremminkin niiden kaikkien suomalaisten naikkosten hoivissa =) Matti osasi todellakin käyttää hyväkseen....itsekin muistan miten se alkuaikoina ei haitannut mutta kyllä alkoi jossain vaiheessa ottaa päähän kun matti limu tai olut palkalla sai suomalaisista ilmaista työvoimaa.itse rahani veinkin usein kyllä vastapäiseen hotellin baariin, jossa oli miellyttävä kreikkalainen baarimikko.siitähän se matti jaksoi kyllä aina olla kateellinen....se baarimikko kyllä tarjosi ihan muuten vaan usein drinkkiä......ei kyllä ole juurikaan mattia ikävä!!!!!

18. havaitsija Vierailija

Olen kuullut tuosta tyypistä ja sen toilauksista. Rodoslaiset ovat ""pistäneen asian järjestykseen"", siinähän on jo koko kaupungin maine kyseessä! Kuulin ko. henkilöstä juttua Rodoksen lentokentällä, ihmettelin suuresti. Tuollaiseen mestaan en itse ainakaan majoittuisi! Kun eka kertaa menee ja tietämättömänä, pettymys on varmaan melkoinen.

19. KAIPUU Vierailija

Eiköhän joka asiassa ole kaksi puolta.Meillä ei todellakaan ollut moitittavaa Matin käytöksestä eikä palveluista.Todellinen herrasmies.Menkää vaan itseenne syytöksinenne.Sitä saa mitä tilaa ja sillä selvä.

20. kaipuulle Vierailija

Olit sitten varmaan puutteessa ja matti oli ratkaisu. Mutta ajattele nyt mitkä säästöt kun ei tarvi palkata henkilökuntaa... maksavat asiakkaat hoitavat ikävät työt!! En lankeaisi noin halpaan ikinä ja onvaraa maksaa kunnon majapaikasta. Mutta matti sai mitä tilasi! Bravo!

21. kokenut Vierailija

En ollut puutteessa.Mieheni oli mukana.Ei tarvinnut laittaa rikkaa ristiin,eikä kyllä pyydettykään.Rahaa olisi ollut vaikka millaiseen majapaikkaan,mutta lomalla emme tarvitse kuin katon päälle,jossa voi yön viettää.Seurasimme kyllä muita suomalaisia naisia ja heidän käytöstään Mattia kohtaan,joten en ihmettele yhtään jos Mattikin käyttäytyi heitä (teitä) kohtaan samalla mitalla,että se siitä.

22. stella Vierailija

kokemuksen perusteella myös voin sanoa että ihan turhaan moittia nyt suomalaisia naisia...kyllä se stamatis oli täysin juonessa itse mukana kun esimerkiksi niitä naisia huoneeseensa kuskasi.....ei se riemulinnaansa ollut emäntää niistä keski-ikäisistä (eli oman ikäisistään !!!! ) naisista etsimässä vaan oli täysin eri intressit =) Stamatis aina sanoi oman ikäisiään naisiaan yhtä vanhoiksi kun hänen oma äitinsä......nuori ja nätti sen hotellin johtajan vaimon olisi pitänyt olla.niin sille matille jäi sitte vaan luu käteen kun ei aikanaan naista ottanu...siis silloin kun halukkaita vielä olisi ollut!!!! että ihan itse on kaikin puolin soppansa keittänyt.
    eikä sitä paitsi ollut pelkästään myöskään suomalaiset naiset joita matti käytti ilmaisena työvoimana- esim hotellia päivysti kuka milloinkin-kuka sattui olemaan riittävän hyväuskoinen kun matti lähti asioille eli tekemään lottoa =)
    voi matti matti kun tietäisit että sinusta jo lentokentällä asti varoitellaan....no pitäähän sitä nyt yksi kylähullu rodoksen kaupungistakin löytyä.........=)

23. Antti Vierailija

Matista kentällä varotellaan. Uskokoon ken haluaa.

24. reissaaja Vierailija

Aika outoa jos majoituksesta maksanut joutuu töihin hotellissa!! Kieroa ja omituista touhua ja ilmeisesti Rodoksen turistiviranomaiste ovta ottaneet elinkeinoluvan pois ja sillä hyvä. Valittaakin saa...

25. asiakas Vierailija

Minä en ole ainakaan asunut matin paikassa, en edes koko Rodon kaupungissa, enkä tule koskaan asumaan. Joten en ole tilannut, ihmettelen vaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri