Riehakas ja pureva koira vauvan lähellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

papero

Vieras
Sukulaisilla on todella riehakas koira, joka hyppii kaikkien päälle, puree ja se on hyvin voimakas. Muiden mielestä koiran pitää tottua lapsiin, mutta pitääkö se olla juuri minun vastasyntynyt vauvani? En ole mielestäni ylisuojeleva, jos en halua koiraa lähellekään lastani. Koira on niin nopea, etten ehdi edes itseäni suojella, kun se jo hyppää päälleni repien jalkani ja käteni naarmuille ja jopa verille. En usko, että ennättäisin suojella vauvaakaan. Näen vain kauhukuvia siitä, kun koira hyppää vauvan päälle niin, että vauvalle tulee arpia naamaan tai koira puree lapsen käden muodottomaksi. Nämä kuvitelmat tuntuvat ihan todelliselta. Täytyy vielä loppuun sanoa, että itse pidän koirista, mutta en tästä koirasta.

Miten on, menisittekö itse pienen vauvan kanssa kylään, jossa tällainen koira vapaana?

En menisi, tai ainakin pyytäisin, että pitäisivät koiraa ensin sivussa, kunnes se rauhoittuu ja jos senkin jälkeen vielä vetää kierrokset, niin taas koira jemmaan.
Koulutuksen puutettahan tuo on.

Vähän isompien lasten kanssa menettelisin niin, että laittaisin lasten käsiin namipaloja, niin koira oppisi, että lapset on ihan "jee jee!" juttu, herkkupaloineen. :)

menisin. eihän se koira ikinä muuten opi. pidä vauva kopassa tai kaukalossa pöydällä. koiraa ei saa päästää muutamaan viikkoon vauvan lähelle niin oppii että vauvaan ei kosketa.

Älä mene, jos siltä tuntuu. Mielestäni on typerää sekin, että aletaan toisilta vaatimaan, että laittaa koiransa esim. ulos vierailun ajaksi.

Mutta luulisi kyllä, että jos vastasyntyneen kanssa menet kylään, niin perhe laittaisi koiran automaattisesti sivuun/ käskisi paikan tms. Ja anna koiran haistella niin, että vauva sitterissä.

Itse olen käyny vauvan kanssa vierailulla paikassa, jossa yli-innokas koira, ihan pokkana olen komentanut koiraa itse kun omistaja ei sitä tehnyt. Näin toivon meillä kotonakin tehtävän, jos koirat ovat rasitteeksi, niin niitä voi komentaa.

En menisi, jos oikeasti pelottaisi. Tosin voisin kyllä kertoa tämän syynkin ja kysyä, olisiko mahdollista, että koira pidettäisiin vierailun ajan kiinni. Tuollaisen riehakkaan koiran voisin antaa tutustua vauvaan haistelemalla niin, että koira on kiinni ja ihan fyysisestikin kunnolla hallinnassa. Pääsääntöisesti tykkään kyllä koirista ja itsekin sellaisen omistan, mutta riehuvista ja kurittomista koirista en kyllä tykkää ja todellakin ottaa päähän, jos kyläpaikassa joutuu itse komentamaan isäntäväen koiraa, ettei se esim. revi tai sotke vaatteitani. :F

Mietityttää vaan, että jos koira ei hallitse edes perusjuttuja esim. ettei aikuisia vasten hypitä ja purra, niin miten voi tottua vauvaan? Onhan näitä hienoja tarinoita niistä koirista, jotka suhtautuvat suojelevaisesti lapsiin, mutta vaikea kuvitella tämän koiran kohdalle. Koiran koulutus on vielä kesken, on kauhean voimakastahtoinen ja koulutus on jokapäiväistä taistelua. Muiden mielestä koiran tulisi päästä edes nuuhkaisemaan vauvaa, mutta itse olen sitä mieltä, että hallitsematonta koiraa ei pidä päästää vauvan lähelle. Koira kun ei tottele, vaikka komentaa. Ei ole kai vielä oppinut, että kuka talossa määrää.

En kyllä menisi minäkään, edes yksin. En tiedä mitään niin raivostuttavaa kun kuriton koira, ne hermostuttaa kun ei koskaan tiedä mitä seuraavaksi keksii.. Ja miksi ihmeessä nämä "muut" päättävät että tarvii tottua lapsiin jos ei koira taida olla tottunut edes aikuisiinkaan..

Viimeksi muokattu:
Eipä se koira kerrasta opi kumminkaan enkä vastasyntyneellä opettaisi..Eriasia jos koira ja vauva ovat omia, eikä silloinkaan kyllä koiraa päästetty vauvan luo ennen kun oli rauhoittunut.

Yhteistyössä