Riidelläänkö teillä jouluisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rähinän vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rähinän vaimo

Vieras
Kuka aloittaa? Liikaa tehtävää ja stressiä?

Oon ihan itkun partaalla. Mies istuu illat sohvalla tai tietokoneella, minä hoidan lapset 4 ja 5s mahassa. Siivoan ja koristelen. Ja teen ruoat. Ilmapiiri on kireä ja vituttaa. Äksyilen toisinaan miehelle ja sulkeutuu aina silloin jonnekin istumaan. Tänä jouluna yritti viedä roskia pihalle, hitto sitäkään osaa kun meinaa viedä vajaita pusseja pois. Jättää ihan kaiken mun niskoille ja ennustan, että tämäkin helvetin joulu menee hiljaisessa pöydässä, lautaset saavat uudet vitutuksen naarmut pintaan ja lasten mentyä nukkumaan räjähtää tunteet pintaan. Samaa rataa menee myös kevätvapaat ja syysloma. Mies kyllä tekee paljon töitä arkena, mutta kun on kotona nii nvoisi kyllä auttaa. Pelottaa ajatella mitä tästä tulee kun reilun 3 vuoden päästä hakeudun kouluun ja sitten töihin. Nyt istun koneella enkä puhu tuolle yrjölle, pilasi taas yhden päivän. Tekisi niin paljon mieli pientä lasillista hyvää punkkua :/

no mulla ei ole omaa perhettä ei ees sitä miestä enää mutta menen vanhemmille ja siellä joka joulu vanhemmat saa riidan aikaan jostain...ja tätä se on ollu aina.Oikeesti ei ees kiinnostais mennä ihan vaan sen takia...ja joka kerta mä sanon asiasta mutta joka vuosi sama juttu.
Mua jotenkin ärsyttää et mä olen aina se joka kuunnella sitä koska minä siellä jouluisin olen toisin kun mun veli,no sillä on oma perhe mut silti.Mun piti olla tänä jouluna muualla mut ero tuli ja ei auta muu kuin mennä vanhemmille...yksinkään nyt haluis olla et kaks yhtä pahaa vaihtoehtoa.
Siksi ootinkin jo omaa perhettä ja omaa joulua mutta meni siihenkin mahdollisuudet kun miehestä tuli yllättäen ex.

Sama juttu kuin vanhemmillani: muuten riidellään kyllä, mutta jouluna ei. En suostu jouluna riitelemään.

Sinuna antaisin miehen tehdä omalla tavalla. Mikä on pahinta, mikä voi seurata siitä, että mies vie roskapusseja vajaina ulos? Kuluu muutama pussi enemmän. Mitä ne maksavat? Maksaisitko sen verran joulutunnelmasta?

Ja siis tiedän ettei tuo yhdellä roskien viemisellä tasoitu, tuota vaan siis voi soveltaa muihinkin töihin, joita mies ei tee sinun standardiesi mukaan.

Ei riidellä, kun ei riidellä pahemmin muutenkaan. Mies auttaa joulusiivouksessa, mikä meillä tarkoittaa ihan normaalia siivousta. En ala mitenkään isommin siivoamaan, tulee se joulu muutenkin.

Vanhemmat riiteli aina jouluna, kun äiti näännytti itsensä työn paljouteen, eikä kellään ollut sitten kivaa. Sellaiseen mä en rupea.

Ei riidellä..

Mä koitan pitää julun mahdollisimman stressittömänä,koska mun lapsuuden joulut ei ollu mieluisia,kun äiti oli kiukkuinen ja kärttyinen ja se tarttui isään..jne.
Joulun pitäsi olla rauhallinen perhejuhla.. :)

Sinä pidät yksin valtaa kotona? Jos ei ole sinulla itsellekään helppoa niin ei ole miehelläsikään, olet yliväsynyt ja ylikontrolloit jopa roskat voi siis viedä väärin ulos.

Lasten ei ole kiva viettää joulua kireässä tunnelmassa.

Yhteistyössä