Hei!
Tunnustan tyhmyyteni...En ole koskaan kokannut mitään riisiruokia, kun en itse välitä riisistä. Joten kertokaa nyt mitä riisiä kannattaa lapselle(n.1v) laittaa. Onko eroa, kun on pitkäjyväistä ja ties mitä pikariisiä yms.
meillä maistuvat kaikki, puuro-, täysjyvä-, risotto-, jasmin-, basmati jne. riisit. riisihyllylle vaan ja kokeilemaan. itse en ole koskaan tykännyt perinteisestä pitkästä riisistä, mutta eri lajeja kokeilemalla olen oppinut tykkäämään. henk.koht suosikkini on tuo jasmiiniriisi, jota myös typy syö mielellään.
Jep, kiitokset vastauksista "riisiexperteille" =) Täytyypi kokeilla, tähän asti kun ainut riisiruokani on ollut riisipuuro. Ja lapsi on saanut muiden tekemää ja lisäksi purkkiruuassa riisiä tähän asti, jos nyt joku huolestuu, ettei tämä huono äitiole lapselleen riisiä ollenkaan antanut.
Pöhkö lisäkysymys, kun olette keittäneet riisin (reilu yksivuotiaalle), niin hienonnatteko sitä enää millään? Tai laitatteko sekaan esim perunaa että siitä tulee jotenkin kiinteämpää ruokaa?
Alle vuosikkaalle käytin riisihiutaleita, ja kun alkoi klöntti ruoka kelpaamaan siirryin ihan tavalliseen pitkään riisiin. Puuroriisin jyvät on vähän pienempiä ja pulleampia.
Piti vielä sanoa, että kun meillä oli leipä ja puurolakko meneillään niin keitin riisiksi ohranjyviä ja täydestä meni. Keittoaika niissä vain on tuskallisen pitkä.
Vastaus ap:n kysymykseen nro2: en mössää enää mitenkään, kunhan on tarpeeksi pehmeäksi keitettyä .kuten aiemmin totesin, meidän sihtikurkulle ei kelpaa vielä pitkäjyväinen, vaan pitää olla pehmeämpää.