Riisuudutko alasti gynellä?

  • Viestiketjun aloittaja Suvillina
  • Ensimmäinen viesti
Minna_85
Alkuperäinen kirjoittaja ihan totta:
siis oletteko ihan tosissanne? riisutte itsenne alasti? miksi?
Jos gyne tutkii joka tapauksessa sekä rinnat että alapään, niin miksei aivan hyvin voi riisuutua alasti, jolloin tutkimuksen voi vieläpä nopeammin suorittaa. Olen ollut gynellä alasti, en tosin joka kerta.
 
tiina-5
Kiva lukea sinultakin taas kommenttia Minna_85 :)
Minäkin olen kerran ollut alasti gynellä ja siinä kävi helposti ylä- ja alapään tutkimiset
ilman vaatteiden kanssa temppuilua.
 
juu ei
Juu se vasta on kivaa, kun sattuu joku nuori jannu lääkäriksi, kun olet menossa esim. gynelle tai raskauden aikasiin tutkimuksiin.... Pää punasena poika tutkii ja ei kehtaa suoraan minua päin katsoa... Itsekin ihan nolona sitten siinä! Kiitos ei, en alasti koskaan menisi.
 
Minna_85
Alkuperäinen kirjoittaja tiina-5:
Kyllä se jäi vain yhteen kertaan...sen jälkeen jäi vuosi väliin ja mieli oli muuttunut...
kaitpa siinä uusia kokemuksia tavoittelin.
Miten gynekologisi suhtautui asiaan, kun riisuuduit ihka-alasti? Yllättyikö hän?

Omalla kohdallani huomasin hänen ehkä vähän yllättyvän, mutta ammattilaisena hän osasi peittää sen aika hyvin. Tästä olisi kiva jutustella lisääkin. :)
 
jaaana
Kyllä minäkin riisun itseni aivan alasti kun menen gynelle.
Ei ne vaatteiden puuttuminen tee tilanteesta yhtään pahempaa kuin tilanne jo on siinä vaiheessa.Kyllä mun mielestäni jalkojen levittäminen tutkimuspöydällä on se kaikista inhottavin hetki ja kun lääkäri viellä usein pyytää peppua reunemmalle ja levittämään jalkoja lisää kyllä se on nolointa mutta kaikki on kestettävä
 
Hems
Mä luulen, että nää alastiriisujat on jotain fantasioivia provoja (tuskin edes naisia, tai ainakaan hetero- ). Ei kukaan ihan oikeasti riisu itseään ilkosilleen missään lääkärissä, ei gynelläkään. Normaali menettelytapa on paljastaa vain tutkittava paikka ja sekin mahdollisimman lyhyeksi aikaa.

"Minna_85" ja "tiina-5" on aika salettiin sama henkilö: "uusia kokemuksia", just joo...
 
Paitis
Lähtiessäni gynelle laitan puseron päälle pitkähkön paitapuseron. Riisun muuten, mutta jätän paitapuseron päälleni "astellessani" pukukopista tutkimuspöydälle. Rintsikatkin pitää tietenkin ottaa pois kun rinnat tutkitaan.
Aina on helpotus kun gynellä käynti on ohi.
 
hetri
Minna 85 ja Tiina on molemmat poikia jotka tirkistelee ja kikattelee täällä naisten juttuja.
Ihan gynen ohjeiden mukaan toimitaan vastaanotolla. Ikinä ennen en ole kuullut että siellä tulisi riisua alasti!!!!!

Eikö tää kirjottelu tästä aiheesta jo riitä??
 
iäkäs elli
Olin juuri eilen 51-vuotiaalla naisgynekologilla, joka tutki normaalin sisätutkimuksen lisäksi rinnat. Ihan ohimennen kysäisin, otanko kaikki kerralla pois ja hän, että joo. Näppärästi kaikki kävi.

Aiemmilla käynneillä en ole edes kysynyt vaan riisunut kaikki pois. Ihan turha kursailla. Gynekologit tekevät työtään ja meidän naisten vartalot sattuvat olemaan heidän työkenttäänsä.
 
mammaliinukka
No minä nyt en todellakaan riisu itseäni kokonaan. Rinnat voi vallan hyvin tutkia vaikka olisi paitakin täällä. Nostaa vaan helmaa tarvittaessa ylös.
Typerää kirjoittelua. Eikö asiaa riitä ???
 
jokainen valitkoon itse
Se on kai jokaisen oma valinta, kuinka paljon kuteita haluaa riisua gynekologin vastaanotolla. Alasti ei varmaan missään olosuhteissa tarvitse riisua, jos ei halua. Enkä voi käsittää sitäkään, että kukaan gynekologi pyytäisi naista riisumaan perustarkastusta varten ihan kokonaan. Eihän sille olisi edes mitään lääketieteellistä perustetta.
 
n.
käydessäni gyne teki ensin alatutkimuksen, mutta käski sen jälkeen ottaa paidankin pois, jotta voi tutkia rinnat mahdollisilta kasvaimilta.

Mulle on ainakin aivan yks ja sama riisunko eka housut ja sitten paidan, vai kaikki heti alkuunsa. olihan se vähän hassua kesken kaiken siinä tutkimuspöydällä ruveta vääntyilemään ja kääntyilemään repien rintsikoita auki. Mieluummin olisin melkeen alussa ottanut paidankin pois.

tekeekö se gynestä erikoisen, jos hän ajattelee että on käytännöllisempää ottaa ensin vaatteet pois ja tehdä sitten tutkimus, kuin tehdä ensin alatutkimus ja ruveta sitten riisumaan loppuvaatteita?
Gynet ovat lääkäreitä ja tekee työtään.
itse en ymmärrä onko väliä, tutkivatko he ensin alapään ja sitten yläpään vai kaikki käytännöllisesti putkeen ilman mitään vaatteidenvaihtohössötyksiä.
Ja jos jollekin väliä on, niin luulisi että saa suunsa avatuksi "tunnen oloni epämukavaksi, voinko mahdollisesti pitää yläosan vielä päälläni?"
Olet gynellä asiakas ja gyne on lääkäri.
Työtavat ovat erilaisia, jopa gyneillä.




 
Vesimies -70
En oo ikinä riisunu kun alapään, eikä oo muuta käsketty. Rintojenkin tutkiminen sujuu, vaikka paita on päällä ja rintiskat voi sitte aukaista. Ei poiskaan tarvi ottaa.
 
visitor**
Itse kävin juuri ensimmäistä kertaa gynellä. Lääkäri oli vanhempi naishenkilö. Pyysi ottamaan housut ja tein työtäkäskettyä ja hyppäsin "pöydälle". Kun ala tutkimus oli tehty, lääkäri pyysi ottamaan paidan pois rintojen tutkimista varten. Itse en ensikertalaisena tiennyt että rinnatkin tutkitaan ja oli melko tiukka paita päällä. Siinä sitten pöydällä ähersin itseni alastomaksi, lääkärin odottaessa vieressä. Mitenkään erityisen häpeilevää ja aristelevaa sorttia en ole, mutta en kyllä tuntenut oloani mukavaksi kyseisessä tilanteessa :/
 
visitor**
Itse kävin juuri ensimmäistä kertaa gynellä. Lääkäri oli vanhempi naishenkilö. Pyysi ottamaan housut ja tein työtäkäskettyä ja hyppäsin "pöydälle". Kun ala tutkimus oli tehty, lääkäri pyysi ottamaan paidan pois rintojen tutkimista varten. Itse en ensikertalaisena tiennyt että rinnatkin tutkitaan ja oli melko tiukka paita päällä. Siinä sitten pöydällä ähersin itseni alastomaksi, lääkärin odottaessa vieressä. Mitenkään erityisen häpeilevää ja aristelevaa sorttia en ole, mutta en kyllä tuntenut oloani mukavaksi kyseisessä tilanteessa :/
 
tigge
On tarpeetonta riisua itsensä kokonaan alasti alatutkimusta varten. Ensin tehdään se, sitten puetaan housut ja riisutaan paita rintojen tutkimista varten. On tarpeetonta hankkia kauhukokemusta gynekologilla käynnistä. Ja se ajan säästäminen - ei se niin kauaa vie, vaikka pukee ja riisuu vaatteita. Olette maksavia asiakkaita, teilllä on oikeus tuntea olonne hyväksi ja arvokkaaksi kaikenlaisten tutkimusten aikana.
 
aina
Kyllä riisun jokakerta itseni täysin alasti gynellä

Olen mies jos naislääkäri sanoo että riisudu otan kaikki pois vaikka ei tarkoittanut kaikkia. On kiva olla vieraan naisen edessä alasti kun rupeaa vähän seisoo. Tulee tutkittua välillä ihan kunnolla paikat varmuuden vuoksi, ja pitää mennä vielä jälkitarkakstukseen kunnon tutkinukseen. Ei haittaa vaikka tutkiikin pitempään.
 
Viimeksi muokattu:
totuuksia
Vapaaehtoista koko gynekologille meno on ja olisipa mielenkiintoista nähdä, minkä verran musliminaiset ottavat vaatteita pois päältään ja suostuuko aviomies tai muu miesseuralainen edes päästämään naisen yksin vastaanottohuoneeseen varsinkin, jos lääkäri on mies.
Muslimit tietävät miesten ja naisten EROT eivätkä tietääkseni ainakaan muslimimaissa päästä sinisilmäisesti naisiaan yksin lääkäriin. Todella fiksua mielestäni. Mies on MIES lääkärinäkin ja miehissä on paljon enemmän tirkistelijöitä kuin naisissa ja muutenkin kaikkia ahdistelijoita. Ja on fakta, että mies on paljon visuaalisempi kuin nainen ja kiihottuu herkemmin sen perusteella mitä näkee. Mieshän ajatteleekin seksiä monien tutkimusten mukaan kolme kertaa useammin kuin nainen päivässä jne.

Tilastollisia faktoja. En todellakaan ymmärrä, miksi naiset menevät yksin MIESlääkärin vastaanotolle.

Aiemman keskustelijan kommentti jenkkien yksityisyyden arvostamisesta oli hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
ulkosuom.
Joo jenkeissähän aina laitetaan se tutkimusnuttu päälle eli koskaan et ole kyllä täysin alasti - tää on ihan sääntö heillä. Samaten, kun mieslääkäri tutkii naisen rintoja tai alapäätä, läsnä on aina naispuolinen sairaanhoitaja (ainakin mulla oli, eli lekuri huikkasi viereiseen huoneeseen, että tules vähäks aikaa), koska sairaala ei halua joutua maksamaan miljoonaa dollaria korvauksia seksuaalinen häirintä -syytteistä. Kuten tästäkin ketjusta huomaa, joskus näitä kuvitelmia nousee ihan ilman mitään aihetta päästään seonneiden potilaiden päässä. Siksi tuplavarmistus.
 
totuuksia
Joo jenkeissähän aina laitetaan se tutkimusnuttu päälle eli koskaan et ole kyllä täysin alasti - tää on ihan sääntö heillä. Samaten, kun mieslääkäri tutkii naisen rintoja tai alapäätä, läsnä on aina naispuolinen sairaanhoitaja (ainakin mulla oli, eli lekuri huikkasi viereiseen huoneeseen, että tules vähäks aikaa), koska sairaala ei halua joutua maksamaan miljoonaa dollaria korvauksia seksuaalinen häirintä -syytteistä. Kuten tästäkin ketjusta huomaa, joskus näitä kuvitelmia nousee ihan ilman mitään aihetta päästään seonneiden potilaiden päässä. Siksi tuplavarmistus.
Joo, toi on ihan fiksua. Tosin kyllä niitä ahdistelija-lääkäreitäkin on olemassa. Ei se kuvittelua ole. On aivan kohtuutonta riisuutua kokonaan ja on aivan kohtuutonta, että jos joku menee vaikkapa silmävian takia lääkäriin, niin tutkitaan alapää jne. Jos potilas kokee tulleensa kohdelluksi epäasiallisella tavalla, niin tuskinpa se tunne useimmissa tapauksissa ihan tyhjästä nousee. Miehet ovat visuaalisempia ja on totuus ikävä kyllä, että lääkärikunnassa on sellaisiakin miehiä, jotka hakevat työstään seksuaalista tyydytystä. Esim. se nänninimemiskohu, jossa tuli ilmi, että kyseinen nuori nainen ei todellakaan ollut ainut ko. 60 v. mieslääkärin uhri. Ja kyseinen mies itse myönsi tehneensä niin mutta eipä oikeus tuominnut. Jatkaa työtään?
 
Viimeksi muokattu:
Oma lääkäri
Mulla on komee gyne. Menin viimeksi geishakuulat pimpsassa sinne, ajeltuna posliiniksi. Tiesin,että se tykkää siitä ja sehän tuli ihan villiksi. Pakkohan siinä oli kiksauttaa kun sillä seisoi housussa kuin ykkönen. Astelin ilkoalasti pöydälle, ne kuulat unohtui ja langat roikotti ulkona. Sehän heti niistä vetelemään, että meillä täällä taas on. Yleensä käyn aina kerran kuussa tarkistuksilla et pysyn terveenä. Käyn muuten hammaslääkärissäkin alasti. Riisuudun veskissä ja menen tuolille ilman rihman kiertämää. Kaiken varalta jos tarttee jotain muita toimenpiteitä. Samoin silmälääkärissä olin viikko sitten Eevan asussa. Kyllä se kuuluu asiaan mennä aina lääkäriin alasti. Eihän koskaan tiedä vaikka lääkäri itse tarvitsisi hoitoa..
 

Yhteistyössä