riita lapsen nimestä.. kumpikaan ei anna tippaakaan periksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suklaasydän"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suklaasydän"

Vieras
olen jo kauan ollut ihastunut nimeen MEENA, mutta miehen mielestä se on liian outo eikä sovi sukunimeen ja blaa blaa blaa.. myöskään muut ehdottamani nimet: Minni, Neeta ja Adena eivät kelpaa . ja itse taas en pidä lainkaan miehen ehdottamista, puhkikulutetuista kasarinimistä Johanna ja Anni ..
olen yrittänyt ehdottaa tuota Johannaa toiseksi nimeksi, mutta kun ei ! :(
että mitä tässä nyt pitäisi tehdä, jättää lapsi nimeämättä ?

Nimiä vaan lisää ja kun molemmille sopiva sattuu kohdalle niin se on siinä. Kyllä nimiä maailmassa riittää. Ja ainahan voi jättää nimeämisen maistraatin porukalle, jos ei itse pääse sopuun. Käsittääkseni sieltä kyllä aletaan siinä 4kk kieppeillä jo vähän hätyyttelemään..

Meillä on ollu helppoa löytää tytöille (2kpl) nimet ja olis ollu tälle kolmosellekin, mutta niin vaan tulla tupsahti poika. Ei meinattu löytää yhtään nimea, mikä kävis molemmille, mutta lopulta se löyty aika helposti sit kuitenkin. Sopikaa vaikka, ettei kummankaan nyt ehdottamia nimiä vaan aloitatte etsinnän alusta.

Manna? Neemi? Minna?

Ja Anni on aika iätön nimi eikä sillä ole mitään tekemistä kasarsin kanssa. Anni Johanna voisi olla kompromissi, jos olette sellaisesta kuulleet?

Kyetä kompromisseihin tai etsiä jokin molempia miellyttävä nimi. Ymmärrän miestäsi ja ymmärrän sinua; omat suosikkisi ovat aika väkinäisiä, miehen taas tosiaan liian puhkikuluneita omaan korvaani.

No sitten lisää nimiä kehään. Kyllä niistä joku sitten lopulta alkaa kuulostaa molemmista hyvältä. Ei se helpolla väännöllä ole meilläkään lapset nimiään saaneet :)

Meena kuulostaa kuukautisilta, siis menkat, moonikset tms. Joten en ihmettele yhtään ettei mies lämpene. Anni ja Johanna on kyllä 90 luvun nimiä... Tai Johanna on ajaton, aina käytössä muttei koskaan top nimi.