Riitaa rahasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miisa

Vieras
Onko suhteen yksi perusriita rahankäyttö? Itse olen taas vaihteeksi niin turhautunut aviomieheni tapaan käyttää rahaa. Visaa ja kaikkia muita kortteja vingutellaan niin, että suhina käy. Sitten tulee laskujen maksun aika ja muut laskut jäävät taka-alalle, ettei vaan Visa mene pois käytöstä eli sen hoito on ykkösasia. Sitten välillä tehdään jos jonkilaisia ""joustoluottoja"" ja kuukausimenot kasvavat kun niitä yritellään hoitaa ja kierre on valmis. Onko tosiaan niin, ettei kaikkia ole luotu laskemaan yhteen kuukausituloja, vähentämään niistä menoja ja näin saamaan siitä järkeenkäyvän kuukausibudjetin? Koskaan meillä ei ole ollut ongelmaa tulojen määrässä, vaan käytöstä ja tavasta elää on kysymys.

Olenko muuten itse vastuussa hänen omissa nimissään tekemistä joustoluotoista, sillä en ole enää suostunut niihin takajaaksi lähtemään? Avioehtoa ei ole, mutta onko sillä mitään merkitystä kun omaisuutemme on yhteistä ja jos se myytäisin, niin kai omaisuus ja velat puoliksi menisivät? Yritin varata aikaa oikeusaputoimistoon, että saisin jonkun tolkun tähän rahankäyttöön. Pääsenköhän muuten sinne kun en kuitenkaan ole ihan rahaton?

Mua alkoi edellisessä miehessä ärsyttämään hänen holtiton rahankäyttönsä.Tietenkin hänen jättämiseensä vaikuttivat muutkin asiat,mutta tämä oli yksi syy.Ikää hänellä oli 30,vakityö,mutta ei oikeastaan toivettakaan paremmasta.Auto oli vuoden pihassa koska hänellä ei ollut varaa korjata sitä tai ostaa uutta.Rahat menivät mieluummin pleikkaripeleihin ja siideriin ym turhaan.Velkaakin oli ja aina hän valitti kuinka ihmeessä hän tämän ja tämän laskun taas maksaisi.Ei tullut sitten mieleen että vois ne rahat ehkä paremminkin käyttää,hoitaa vaikka asiansa kuntoon eka ennen kuin ostaa taas peliä numeroa 101 jne...Enpä kyllä osaa neuvoa tässä asiassa,ite hermostuin lopulta tämän miehen saamattomuuteen.Nykyisin on mies joka ensin hoitaa pakolliset laskut ym ja sit vasta kattoo mihin voisi rahansa laittaa :)

Noista veloista,

avioliitossakin kumpikin vastaa itse omissa nimissä tekemistään veloista. Jos et kerran ole takaaja, niin et ole vastuussa hänen joustoluotoistaan.

Yhteistyössä