Riitainen aamu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "näin meillä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"näin meillä"

Vieras
Tämä on taas sitten tätä. Riideltiin miehen kanssa aamulla. Mies kävi muhun käsiksi. Lähti meneen ja laittoi tekstarin, että tappaa itsensä. Nyt ei ole kuulunut miehestä pariin tuntiin. Mies sairastanut masennusta jo muutaman vuoden ja kuvio on mulle jo tuttu. Lääkitys sillä on päällä, mutta nyt on muutama viikko sitten vaihdettu jälleen lääkitystä ja tämä oli niin arvattavissa. :(

Olen niin väsynyt tähän. Olotila vaihtelee kokoajan välinpitämättömyyden, huolestuneisuuden, vihan ja surun välillä. Odottelen tässä sitten mitäköhän tapahtuu seuraavaksi...

Meillä oli samaa tohua 10 vuotta,pelkäsin ja poliisit oli usein kuviossa mukana.yksi kaunis päivä asia oli vain kypsynyt päässäni ja vastasin,että senkus tapat.otin eron ja nyt elämä on ihanaa.eroa itsesi takia.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä kans OLI;22593378:
Meillä oli samaa tohua 10 vuotta,pelkäsin ja poliisit oli usein kuviossa mukana.yksi kaunis päivä asia oli vain kypsynyt päässäni ja vastasin,että senkus tapat.otin eron ja nyt elämä on ihanaa.eroa itsesi takia.

Tiedän tämän. Olen tainnut itse jo sairastua, kun en ole eroajatuksia saanut vietyä loppuun. Ensimmäinen askel olisi saada itseäni niskasta kiinni ja mennä ammattilaisen luokse korjaamaan omaa pääkoppaani. Mikäli siis en nyt sitten ole jo leski...

no käsiksi ei saa käydä, mutta ymmärrän jos sellainen asia tapahtuu ihmiseltä joka on itse aivan pimeässä,ilman valoa tunnelin päässä.

onhan sinulla joku kelle puhua?? se on tärkeää. pystyykö miehesi ollenkaan keskustelemaan asioista? onko hän ollenkaan sinua ajatteleva,edes niin että halaa ja pitää sylissä,pyytääkö anteeksi? jos niin ehkä peli ei ole menetetty.

no sitten sä tiedät että hän voi olla itsetuhoinen,kai soitit heti 112 ? lähettävät partion perään, kai joku etsi hänet? minusta pahinta on se jos kukaan ei huolehdi ihmisestä joka ei itsestään pysty huolehtimaan. tiedän että se on raskasta.

miltä sinusta nyt tuntuu? mikä on tilanne? puhukaa hoitohenkilökunnalle sähköhoidosta, tiedän että se voi tehota vaikka lääkkeet ei tehoaisi. vaatikaa. kauanko masennuskautta on kestänyt? käsitteleekö mies tunteita vai pakeneeko, veikkaan että pakenee.

Päivitystä...

Ei mies sitten tappanut itseään eilen. Päivä ja ilta meni kuten ennenkin näissä tapauksissa. Mies huusi, itki ja raivosi mulle puhelimitse, kaikki oli mun syytäni. Soitin hänen isälleen, että menee tarkistamaan mitä miehelle kuuluu (mies oli meidän vanhassa asunnossa). Olin myös soittaa jo hätäkeskukseen, kun ei pahimpien uhkailujen jälkeen vastannut puhelimeen.

Aamu jatkui myös kuten aina ennenkin. Mies tuli kotiin ja halusi "keskustella" asioista. Käytännössä tämä tarkoitti, että minun pitää myöntää syyllisyyteni virheisiini. Hänen mielestään väkivalta on oire, joka johtuu huonosta parisuhteesta (ja parisuhde on huono tietenkin minun takia, koska pihtaan ja nalkutan). Totesin, että hän on oikeassa sen suhteen, että kummankin täytyy tehdä töitä, eikä asiat ole koskaan vain toisen syy. Väkivalta on kuitenkin vain ja ainoastaan hänestä riippuvainen asia ja vain hän voi siihen puuttua hakemalla kyseiseen asiaan perehtyneistä vertaistukiryhmistä apua.

Lopputulos oli, että koska minä en suostunut hänen ehtoihin ja hän ei suostunut minun ehtoihin, pakkasi mies tavaransa ja lähti. Uhosi lapsille lähtiessä, että hakee yksinhuoltajuutta ja lasten ei tarvitse enää koskaan kärsiä typerästä äidistään.

Mikäli vanhat tavat jatkuvat, alkaa mies jossain vaiheessa katumaan ja madelleen pyytelemään anteeksi. Silloin luvataan taas maat ja taivaat. Tai sitten tällä kertaa on ero todellinen hänen puoleltaan. Itse en jaksa enää uskoa mihinkään, eikä ole paljoa voimiakaan jäljellä. Lasten takia unelmoin edelleen miehen menosta niihin keskusteluryhmiin ja siitä, että agressiivisuus lähtisi hänestä.

Kyllä sulla on nyt itsekin otettava itseäsi niskasta kiinni ja vietävä se ero loppuun asti. Ihan itsesi ja lastesi takia. Mieshän tuossa yrittää sanomisillaan ja tekemisillään sinua pyörittää ja alistaa. Ehkä mieskin heräisi huolehtimaan itsestään kun ero tulisi? Rakasta itseäsi, nainen.

Uusimmat

Yhteistyössä