Riittääkö alle 100 neliötä 4-henkiselle perheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ensiasuntoa ollaan ostamassa, lapsia on 1 ja toinen tulossa...Ollaan katsottu 80-90 neliön asuntoja, nykyinen on 60 neliön kaksio. Hyvin se on tähän asti riittänyt, mutta nyt alkaa kaipaamaan lisätilaa.

Kun olen sanonut ihmisille minkä kokoista olemme katsoneet, kommentit ovat viitanneet että alle 100 neliötä on liian pieni. Mutta eikö sitten voi muuttaa isompaan, jos tarvitsee vielä lisää tilaa? Seuraavia 5-7 vuotta olemme nyt lähinnä ajatelleet, mutta ostaako ihmiset nykyään heti mahdollisimman ison asunnon?

Itse ja myös mies olemme pienenä asuneet kaksioissa ja kolmioissa ainakin kouluikään saakka...

Mietityttää senkin takia että haluaisin olla vielä kolmisen vuotta kotona, ja pienempään kotiin ei tarvitsisi niin isoa lainaa. Muutenhan pitäisi mennä töihin heti.

Olemme alle 30-vuotiaita.

:O

Meillä ainakin on 90neliötä, neljä henkeä ja hyvin mahdutaan. :) Toi raha-kotonaolokysymys isona tekijänä tosin, oishan se isompi tavallaan kivempi mutta sitten en voisi olla lasten kanssa kotona.

Kyllä mielestäni 100 neliöä riittää teidän kokoiselle perheelle ja senhän voi myöhemmin sitten vaihtaa.Varmaan kannattaa laittaa puntariin lasten kotihoito-äidin töihinlähtö-iso asunto,et mitä oikeasti arvostaa.Sitä isoa asuntoa vai sitä,että saat olla lastesi kanssa kotona,kun kerta haluaisit olla.

Meillä 90 neliöö ja 5 henkilöä
Ihan sopivasti tilaa.
Tiedän,että sekunnissa kyllä täyttäisimme vaikka 300 neliötä,mutta fiksuilla järjestelyillä tämän kokoinen meille ihan sopiva.

Meillä tällä hetkellä 100m2 ja 5 henkinen perhe.Pienimmäinen vielä vauva joten hän ei paljo tilaa vie.Kaksi makuuhuonetta joista isompi lapsilla ja pienemmässä nukutaan itse vauvan kanssa.Muuten tilaa paljon.Meille siis tulee yläkertaan kaksi huonetta lisää mutta tällä tavallla asustellaan varmaan vielä vuosi.

Meillä on 80 m2 neliö ja 4 henkeä. Huoneet ovat pieniä, mutta mahdutaan, ja niin mahtuvat kaikki naapuritkin.

Tämmöisiä nää uudehkot rivarit vaan tuppaa olemaan ja mikään 70-luvun tasakattovalesokkelihometalo ei kiinnosta, vaikka neliöitä vastaavissa olisikin 100.

Meillä 95,5 neliötä ja 5 henkeä, joten kyllä 4 mahtuu alle 100 neliöön hyvinkin.

Isompikin asunto meille kyllä kelpaisi, mutta alueella, jolla asumme sellaisen hankkiminen tulisi liian kalliiksi. Emmekä halua muuttaa neliöiden perässä periferiaan. Vaikeinta on säilystilan vähyys, liian pieni eteinen ja ottaisin minä toisen vessan ja kodinhoitotilan jos saisin.

Mutta tässä eletään todennäköisesti loppuikä.

Plussia ovat palvelut lähellä, kävellen kilsan päässä (useampi ruokakauppa, kukkakauppa, alko, lahjatavaraliike, ravintoloita, kultaliike, optikko, pankkeja, autokoulut jne. jne). Leffateatteri, uimahalli, laskettelurinne jne. kaikki nämäkin löytyvät alle 5 kilometrin säteellä, ja julkisten kulkuyhteyksien päässä. Hyvät kulkuyhteydet muuallekin junalla, bussilla ja omalla autolla. Rauhallinen asuinalue, kiva piha.

Eli tässä ollaan ja asutaan.

Yhteistyössä