Riittääkö yksi lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Onko joku täysin varma, että ei halua enempää kuin yhden lapsen?

Oma tilanne on se, ettei mies halua enempää enkä kyllä itsekään ainakaan tässä vaiheessa halua vielä lisää (vauva kuukauden vanha). Mietin vain nyt koko ajan, että enkö enää koskaan ole raskaana ja että tästä vauva-ajasta pitäisi nauttia koko ajan, jos tämä ei enää toistu koskaan.. Ahdistavaa. Toisaalta olen miettinyt että yksikin lapsi riittäisi, että en ehkä olisi hyvä äiti useammalle koska koen jo tämän aika rankaksi yhden kanssa. Mutta kadunko sitä joskus, jos emme teekään toista lasta..?

ihan rauhassa ja rennosti nyt vaan sen uuden käärön kanssa. lopullisetkin päätökset saattavat muuttua ajan kanssa. Nauti ja väsy ja hermostu ja kyllästy. mä vähän luulen että sä vielä toisen teet kuitenkin:)

Mä tavallaan ymmärrän sua. Mullakin on käynyt mielessä kysymys toisesta lapsesta, vaikka ensimmäinen on vasta muutaman kuukauden.
Mutta nauti nyt ihmeessä tästä ajasta ihan ilman mitään paineita. Ehkä se on viimeinen kerta, ehkä ei. Elä tässä ja nyt, ole läsnä. Kyllä se tulevaisuus sitten näyttää:)

Meillä on pieni vauva myös. Ajatukset toisesta lapsesta vaihtelevat viikoittain. Kun on helpompaa, vauva on tyytyväinen jne. olemme varmoja,että vielä toisen haluaisimme. Päivinä jolloin molemmat väsyneitä, vauva kitisee eikä mikään tunnu sujuvan, olemme sitä mieltä, että viimeiseksi jäi, ei tälläistä kitinää ja valvomista enää uudestaan jaksa!!! Mutta kun oikein tosissaan puhumme asiasta, niin kyllä molemmat haluamme vielä toisenkin kullanmurun :) Eli olen samaa mieltä kuin joku muukin, että nauti rauhassa ajastasi vauvan kanssa, aika näyttää miten käy! Tsemppiä!

Yhteistyössä