riittääkö yli 2-vuotiaalle kodin virikkeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Olen yh ja osa-aikatöissä. Lapsi on 3 päivää viikossa hoidossa päiväkodissa. Mietin mitä tekisin kun pääsisin etäopiskelemaan mikä tarkottaisi että pääsen työssä etenemään koska olen kouluttautunut. Tilanne on vaan se, että en saa lapselle ainakaan ihan heti kokopäiväpaikkaa eikä oikein budjetti anna myöden. Ne päivät kun lapsi on hoidossa, kävisin siis töissä ja ne päivät kun lapsi on kotona, opiskelisin. Mutta se tarkottaisi sitä että ei voida mennä kerhoihin, enkä kovasti ehtisi lapsen kanssa olemaan pakollisen hoitamisen lisäksi (siis ruuat ja potalla käymiset ja tunnin mittainen ulkoilu). Eli riittääkö se lapselle? Kahtena päivänä viikossa (viikonloput on pyhitetty muuhun puuhaan kun mun opiskeluun tai työhön) lapsi joutuisi käytännössä leikkimään yksin kotona tai katsomaan vain telkkaa.

Ei kuulosta hyvälle! :( Mutta jokainenhan tekee itse omat päätöksensä jotka ovat parhaita omaan tilanteeseensa. Voisitko ajatella että veisit lapsesi ainakin toisena kotipäivänä vaikka opiskelujesi ajaksi seuranunnan,Mll:n tai vastaavan järjestämään kerhoon? Tai sitten puistotädille?

En kyllä oikein ymmärrä, miten pystyisit opiskelemaan kun 2v kotona. Kuinka kauan aiot kestää: "Äiti tuu leikkiin, äiti tuu jo, mennään äiti ulos, jookooo".
Parempi olisi, jos saisit vaikka aamupäiviksi lapsen hoitoon, opiskelisit silloin ja sitten iltapäivällä olisitte taas täysipainoisesti yhdessä.
Kuvittelisin, että voisit saada lapsen helpostikin 5pv viikossa hoitoon samaan päiväkotiin jossa nytkin on, oletko kysynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En kyllä oikein ymmärrä, miten pystyisit opiskelemaan kun 2v kotona. Kuinka kauan aiot kestää: "Äiti tuu leikkiin, äiti tuu jo, mennään äiti ulos, jookooo".
Parempi olisi, jos saisit vaikka aamupäiviksi lapsen hoitoon, opiskelisit silloin ja sitten iltapäivällä olisitte taas täysipainoisesti yhdessä.
Kuvittelisin, että voisit saada lapsen helpostikin 5pv viikossa hoitoon samaan päiväkotiin jossa nytkin on, oletko kysynyt...

No, monelle se ei ehkä ole suuri raha mutta tällä hetkellä kun elän tiukalla budjetilla, se on aika suuri menoerä jos lapsi onkin yhtäkkiä kokopäiväsenä. Mutta en ole kysynyt vielä. Rankkaahan se olisi, en sitä kiellä, mutta toisaalta kun korostetaan et mitä vähemmän lapsi on hoidossa sitä parempi. Mutta toki sillä varmaan tarkoitetaan sitä läsnäolevaa vanhempaa eikä sitä että lapsi leikkii yksin ;) Huoh, kun en tiedä jaksanko sitten yömyöhään aina opiskella jos en päivällä saa kaikkea tehtyä.

Yhteistyössä