Hae Anna.fi-sivustolta

Riivaaja

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Pohdiskelija, 30.08.2005.

1. Pohdiskelija Vierailija

Katsoin taas mielenkiinnolla Näkijä-sarjaa jossa tällä kertaa aikoinaan lynkattu murhaaja-lääkärin henki houkutteli eläviä lääkäreitä raiskaamaan ja silpomaan tyttösiä. Tuli heti mieleen Helsingin metrotappaja joka kertoi äänen päässään tappamaan ihmisen. Voisiko olla juuri niin, että pahat sielut houkuttelevat viattomia herkkiä uhreja karmeisiin tekoihin ja mielisairaaloissa istuu nytkin syyntakeettomia ihmisiä, pelottava ajatus...

2. sami Vierailija

Ei kuolleiden ihmisten sielut pääse yhteyksiin elävien ihmisten kanssa, niin raamatussa sanotaan.

Nämä ovat niitä ns. riivaaja henkiä, jotka aiheuttavat kyseisiä tekoja, en usko, että ihmiseen pääsee riivaaja hengi ilman, että on itse altistanut itsensä tälle tapahtumalle, kuten harrastamalla spiritismiä, käyttämällä huumeita jne....

3. yx pelnannut Vierailija

Hei sami,minä olen nuorena pelannut spiritismiä, eikö tunnu hassulta, mutta en silloin tiennyt, kuinka vaarallista se on.
    En tiedä onko mitään yhteyttä sillä, mutta monet vuodet pelkäsin ihan kamalasti, yksin ei voinut olla pätkääkään.

4. Vierailija

Niin ja tänään oli se juttu iltalehdessä joka heilui kirveen kanssa.Luuli että oma perhe olikin joku muu....kamalaa!!

5. hylamaito Vierailija

Itse ajattelen, että kyseisten henkilöiden aivot ovat tehneet teoopsen eivätkä toimi normaalilla tavalla, eli kyseessä olisi siis mielisairaus. (aivojen välittäjäaineet toimivat poikkeavalla tavalla tai aivoissa voi olla rakenteellinen poikkeama, josta tämä johtuu)

6. hylamaito Vierailija

7. Aurora Vierailija

On totta että päässä naksahtaa, oikealla puolen korvanyläpuolella. niin minulle kävi kun tulin leikkauksen jälkeen sairaalasta kotiin.marrask 2003. Itkin vain päiväkausia. Sitten tapahtui naksahdus toiseen suuntaan, samassa kohtaa ja itkut loppui.
    Tätä ei kukaan ole osannut selittää minulle.

8. spx Vierailija

Ai sen jäkeen aivot ovat tehneet tepposen, kun on pelannut spiritismiä???

9. hannu Vierailija

""riivattu"" saattaa olla aivoissa tapahtuva kemiallinen ilmiö,koska aivoista löytyy uskonnolle myönteinen että kielteinen osa. Hengen vaallassa oleva ihminen onkin vain tilassa jossa uskonnolle myönteinen osa on lakannut toimimasta tai on jossai häiriö tilassa. Kielillä puhuminen voidaan periaatteessa selittää sillä että riivatut puhuvat usein latinaa joka on alkuperäiskieli sen kielen hallinta saattaa olla joka ihmisen alitajunnassa ikään kuin linnulla viserrys. (tämä vain yksi teoria)

10. nonick Vierailija

muualla maailmassa erikoislaakarit lahettaa papille jos toteavat, ettei laaketieteellista syyta ole. syyksi siis diagnotisoidaan henkinen ongelma.

ehka harvinaista mutta tapahtuu. psyykkisella ongelmalla ei ole mitaan tekemista tallaisten henkisten kepposten kanssa. lehtijuttujen ja sairaiden juttujen perusteella mahdotonta arvioida maallikon. psykoottiselle aani sanoo, etta mita tehda mutta se ei tarkoita etta on pahan hengen riivaama. joskus silti saattaa olla se paha henki joka puhuttelee. erittain harvinaista verrattuna psykoottisiin ongelmiin.

nonick

11. Nukkumaija Vierailija

Kyllä yleensä asia on niin, että mielipuolisesti tai psykopaatin tavoin käyttäytyvän ihmisen aivot eivät toimi normaalisti. Kyseessä on siis aivojen häiriötila, ei riivaaja. Useimmiten esim.skitsofreenikot eivät ole vaaraksi ympäristölleen, mutta surullisistakin tapauksista saamme joskus lehdistä lukea. Siksi hoidon merkitystä sairastuneelle ihmiselle ei voi kyllin korostaa.
    Käsittääkseni metrosurmaajakin oli avohoidossa, näin ei saisi tapahtua-vaikka kuinka yritetään säästää terveydenhoitokustannuksissa.

12. rr Vierailija

SAATANA ON jumalan kavaktaja ja hän tietääaikansa olevan lopillaan!

Mutta,älkää hakeko tuollaisia harrastuksia.itsennnelle

13. kuulopuheita Vierailija

että jos esim. juo itsensä edesvastuuttomaan tilaan, voi nämä paikkaa vailla olevat ( Esim itsemurhaajien) henget käyttää kehoasi, koska ""ketään ei ole kotona"".

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri