Rinnasta vieroitus 7kk ikäisellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nasu

Vieras
Vinkkejä pliis!
Tyttö on kohta jo 7kk ja voisin jo lopetella imetyksen kun oma kunto ei kestä ja nyt alkaa olla jo oman ajan tarvekin vähän mielessä. Tyttö ei ole ollut kertaakaan hoidossa tms kun ei huoli muuta kuin vettä tuttipullosta.
Osaa kyllä imeä pullosta, mutta imee vain hetkisen ja sitten se menee "räpimiseksi". Ollaan myös koeteltu nokkamukeja, mutta imee sitä niinkuin tuttipulloa ja samalla menee hirveesti ilmaa mukaan ja vatsa tulee kipeäksi.

Ollaan koetettu erilaisia korvikkeita, mehuakin jopa ja omaa lypsettyä maitoani, mutta se ei vaan kelpaa jos se ei ole vettä. Ja janoonsa vaan juo sitäkin.

Kukaan muu häntä ei voi juottaa tuttipullosta kun olen viikot aina yksin kun mies menee työmatkoilleen. Eli ei onnistu sekään.

Voiko niitä pahvitölkeissä olevia jogurtteja syöttää kalsiumin puutteen korvaamiseksi? Kun niistä pitää ja joka ilta syö n. 1/2-1dl vähintään.

Yöllä syö tissiä kerran pari ja ne kerrat aion pitää jos ne sitten ajan myötä loppuisivat nekin...
Olen vaan niin lopen uupunut tähän energianpuutteeseen mikä kroppaani vaivaa; heikottaa, väsyttää ja voimat ovat vähissä! Silmän aluset mustana ja hiukset lähtee, eikä mikään auta, ei vitskupilsut eikä muukaan, syön minkä ehdin mutta sekin on jo vaikeaa kun tyttö alkaa aina huutoseremonian kun itse istahdan syömään.... Selvästi tää imetys vie niin paljon energiaa ja ravintoaineita etei minulle jää mitään.
Kaiken lisäksi tyttö syö tissiä todella monta kertaa vuorokaudessa, jo aamuviidestä puoleen päivään olen imettänyt noin kuusi-kymmenen kertaa, eli normivauvan päiväannokset vuorokaudessa tämän ikäisellä? (jossain ketjussa oli määriä ja aikoja lueteltu puolen vuoden ikäisellä ja meinasi silmät pudota päästä!)

Auttakaa! Kohta en jaksa... :/

Oliskohan kuitenkin viisainta lopettaa ensin ne yöimetykset kun nehän käyvät ensimmäisenä turhiksi. Jos kokeilisi "ihan raakasti" kolme yötä niin että antaa iltatissin, yöllä rauhoittelee vauvan vaikka syliin ottamalla (kaikki eivät tätä hyväksy vaan huudattavat yksin sängyssään) ja seuraava tissiannos vasta aamupuuron jälkeen.

Kiinnostaisikohan lasta juoda kylmää maitoa värikkäästä kupista juottamalla? Ja paljon jugurttia... tsemppistä!

Luin tekstisi ja mienulle tuli ekana se mieleen, että mikä sinua vaivaa..Miksi olet niin väsynyt?
On varmaan viisainta lopettaa imetys.Myös sinun kannattaa serlvittää oman väsymyksesi syy.

Itse olen vieroittamassa omaa 10kk vaaviani ja olen nyt ekoja kertoja antamatta päivällä tissiä. Pullosta joi ekaa kertaa ja hyvin meni. Sellainen emman pullo (lastentarvikkeen) siinä on kolme vaihtoehtoa, miten nopeasti maito virtaa pullosta. Se tulee vähän kuin tissistä siinä. Hyvin nukahti päikkäreille saatuaan pullollisen.

Mulle tuli vaan sellainen olo, että miksi oot niin väsynyt, imetys ei sinällään väsytä ketään noin.
Ehkä kaipaan omaa aikaa ja "latautumista"?

Paljon tsemiä ja voimia sulle!

Oletko kokeillut erilaisia pulloja? Mamilla on se irtopohjapullo jossa on erilainen tutti, on suunniteltu rintalapselle ja pohjassa on venttiili niin ei pääse ilmaa masuun.

hei !

tuli sinun tekstistäsi vähän oma oloni mieleen, josta kirjoittelinkin ketjussa: kuinka äidit nukutte?
tyttöni on 7 kk ja viikon vanha. Minulla ei niinkään imetys rasita, tuntuu että tyttö olisi vierottumassa siitä pois, koska ei meinaa päivisin millään malttaa imeä, öisin kylläkin kelpaa...pelkään ettei maito juuri sen takia riitä, joten sen takia olen jo yrittänyt silloin tällöin antaa pullosta maitoa, siinä kuitenkaan onnistumatta ( nokkamukia olemme myös harjoitelleet ) ja tänään sain ekan kerran menemään nania 100 ml..
mua ilmeisesti painaa tämä valvominen ja väsymys että kroppa oireilee ja on hyvin samanlaisia oireita kuin sinulla...meidän suurin ongelma, on tytön uniongelmat päivisin, viimeiset 2 kk on nukkunut 2-3 krt 25-30 min. päikkäreitä ja kovan taistelun takia saatu uneen ja lisäksi heräilee hirveän helposti. Samoin yöunet ovat todella risaisia. Tänään hän nukahti yöunille, 19.45 ja kello on nyt 21.50 ja tähän mennessä on herännyt jo kolme kertaa...huh huh. Nälkyydestä ei voi olla kyse vielä, koska olemme syöneet puurosatsin ja maitoa tissistä.
Toisaalta olisin voinut jatkaa imetystä ja varmaan voinkin osittain imettää tuonne 10-11 kk vanhaksi mutta koska tuntuu ettei se riitä pissavaipoista päätellen niin sen takia olen sitä vähentämässä.
Käypä lukemassa mun tuntemukset. Mulla on tullut jo sekin vastaan etten jaksa enään lähteä oikein uloskaan. No ei enempää minusta !

Oletko koittanut antaa pullosta silloin että tiedät tytön olevan varmasti kovasti nälkäinen? kuinka paljon annat soseita päivisin/puuroa aamulla, kun annat rintaa jo noin paljon puoleen päivään mennessä? vai juoko hän niin vähän kerrallaan, että joudut antamaan usein? jos saisit pidennettyä selkeesti väliä edes päivisin, niin tulisi nälkäisemmäksi ja tulisi sitten kylläisemmäksi...ja sulla vähän helpottuisi olo ehkä. en tiedä muuta kikkaa siihen sanoa...
miten hän saa nyt nestettä ( miten paljon pissavaippoja ja paljonko pissaa? ) tämän hetkisellä vuorokausi imetys määrällä? niitä kertoja tulee teille varmaan tosi paljon? onko osa siitä vain imemistarvetta? syökö tuttia?

täytyy koittaa lähteä nukkumaan jos pystyisi nukahtamaan.
kovasti vaan jaksamista, sitä täälläkin tarvitaan !

Heippa taas! Ja kiitos vinkeistä!
Noita tuttipulloja on kertynyt aikamoinen läjä tuonne kaapinmperälle, ainun luonnonkuminen tuttipullon tutti kelpaa ainoastaan ja siitä osaa jotenkuten juodakin.

Onpa helpotus tietää etten ole ainoa väsymyksen kanssa! Ilmeisesti oma vatsa toimii sen verran reippaasti taas raskauden jälkeen etten itse ehdi saada mitään ravinteita omaan käyttööni vaan kaikki energia ja ravintoaineete menee suoraan rintamaitoon ja sen tuotantoon. Ja meillä myös nukutaan miten sattuu, itsekin koetan nukkua aina kun mahdollista mutta en ehdi edes nukahtaa kun tyttö jo herää...

Täytyy nyt mennä kun yttö alkoi huutamaan mutta nostinmpa taas tämän ylös!

Kirjoittelinkin tästä aiheesta jo omaan ketjuun....vaan en vissiin osannut saada ajatuksiani ja ongelmaani nippuun tarpeeksi hyvin, joten nostan tämänn ketjun ylemmäs. Kiinnostaisi tietää, mikä teillä on nyt tilanne? Onko ne pullot alkaneet kelpaamaan? Painin siis saman asian kanssa, likkani on kyllä vasta 6kk, mutta olisin jo nyt valmis vähentämään/lopettamaan imetyksen? Vinkkejä vieroitukseen kaivataan???

Yhteistyössä