rintakompleksi

  • Viestiketjun aloittaja itseään vihaava
  • Ensimmäinen viesti
Sialle
Alkuperäinen kirjoittaja Sika:
Yleensähän se on päinvastoin. Ihminen kuvittelee itsensä johonkin sapluunaan kokonsa perusteella, mutta sitten kun näkee valokuvansa tai kokovartalopeilin, niin pari numeroa saa laittaa lisää. Ainakin itsellä näin.

Mutta ei ne numero 5:sen tissit kyllä C-kuppia ylitä. Eikä ympärysmitta ole ainakaan se 70. Kauniit ovat mutta ei niin isot, kuin joku tässä sanoi.
Kylläpä sika taas todisti ettei rintojen koosta yhtään mitään tiedä. Huutelet täällä tiettyjen kuppikokojen perään vaikket edes niitä erota kun sellaiset näet. Melkoinen asiantuntija.
 
kuppikoko
Alkuperäinen kirjoittaja Sika:
Yleensähän se on päinvastoin. Ihminen kuvittelee itsensä johonkin sapluunaan kokonsa perusteella, mutta sitten kun näkee valokuvansa tai kokovartalopeilin, niin pari numeroa saa laittaa lisää. Ainakin itsellä näin.

Mutta ei ne numero 5:sen tissit kyllä C-kuppia ylitä. Eikä ympärysmitta ole ainakaan se 70. Kauniit ovat mutta ei niin isot, kuin joku tässä sanoi.
Olen liivikauppias ja nähnyt satojen naisten rintoja, joten tiedän mistä puhun. Lisäksi oma kokoni on 65 E ja rintojeni koko on noin puolet naisen nro 5 tisseistä, joten numero 5:n tissit ovat siis takuulla reilusti yli D-kupin. D-kupin rinnat kun ei tule noin reilusti yli kylkien kuin kuvan nro 5 naisella. Sinä et nyt taida tietää, miten liivien kuppikoot määräytyvät. Kuppikokohan ei ole mikään absoluuttinen koko vaan suhdemitta. Koska aihe on minulle rakas ja aikaakin löytyy, niin selitänpä sinullekin jotakin oleellista liivien kuppikoista...

Rintaliivien koothan yleensä kerrotaan sekä numerolla että kirjaimella esim. 75 D. Näistä numero, eli esimerkkitapauksessa 75, kertoo rintakehän ympärysmitan rinnan alta mahdollisimman napakasti mitattuna. Kirjain, eli esim. D, kertoo rintojen koon suhteen rintakehän kokoon nähden, ei rintojen absoluuttista kokoa. Eli naisella, jonka rinnat ovat esim. kokoa 70 D, rinnat ovat paljon pienemmät kuin naisella, jonka rinnat ovat kokoa 85 D. Mutta 70D kokoa olevan naisen rinnat täyttävät hänen rintakehästään suhteessa saman kokoisen osan kuin kokoa 85D olevan naisen rinnat hänen rintakehästään. 70D kokoisen naisen rintakehä vaan on paljon kapeampi kuin 85D kokoisen naisen, joten huomattavasti pienemmät rinnat riittävät täyttämään suhteessa samankokoisen osan rintakehästä. Tähän systeemiin perustuu myös rintaliivien ns. rinnakkaiskoot, joista varmaan moni on kuullut. 70D:hän on kupiltaan samankokoinen kuin 75C, joka taas on kupiltaan saman kokoinen kuin 80B jne. 85D on kupiltaan samankokoinen kuin 80E, joka on samankokoinen kuin 75F, joka on samankokoinen kuin 70G. Tämän asian voi helposti käydä toteamassa marssimalla lähimmän tavaratalon liiviosastolle vertaamaan esim. 70D-kupin liivejä ja 90D-kupin liivejä, jolloin varmaan huononäköisempikin huomaa, että 90D- liivin kuppi on reippaasti suurempi kuin 70D.

Eli jos 85D kokoisen naisen rinnat irrotettaisiin ja heitettäisiin 70 cm ympärysmitan omaavan naisen rintakehään, niin eihän hänellä kyseessä enää millään voisi olla D-kuppi, koska nehän olisivat suhteessa kapeaan rintakehään aivan valtavasti suuremmat kuin 85cm ympäryksen omaavalla naisella. Kyseessä olisikin jo ainakin G-kuppi, vaikka siis itse rinta on samankokoinen, suhde rintakehään vaan on täysin eri.

Sitten vielä kuvan nro 5 naiseen. Rintakehän laajuutta on toki kuvasta hiukan vaikea arvioida, mutta väitän edelleen, että ympärysmitta ei voi olla 75cm enempää, siinä määrin kapoiselta nainen näyttää. D-kupin ei kuulu tulla noin paljoa (tai ei yhtään) yli kylkien, ei oikeastaan missään ympärysmitassa. Ainoastaa suuremmissa D-kupeissa, eli silloin kun mennään yli 80D:n alkaa D-kupinkin rinnoissa olla sen verran enemmän massaa, että ne tavallaan "levahtavat" jonkin verran yli kylkien, muuten ei. (toki rintojen malli ja etekin niiden veltostuminen vaikuttavat asiaan) Pienet D:t eivät sitä vielä tee. Kuvassa olevan naisen liivikoko on todennäköisesti 70F tai G, tai sitten joku edellisten rinnakkaiskoko, mahdollisesti 75E tai F. Lisäksi muuten väittäisin, että kuvan 6 naisella rinnat voivat hyvin olla kokoa C tai D, eivät välttämättä B niinkuin täällä on epäilty... Rinnat täyttävät sen verran laajan osan naisen rintakehästä.

Kuvassa 5 Itse rinta ei tosiaankaan ole mikään erityisen suuri, joten mistään kovin ison ympärysmitan F:stä tai G:stä ei voi olla kysymys, mutta rintojen yli kylkien meneminen paljastaa, että kyse todennäköisesti on D-kuppia suuremmasta koosta. Joten kyseessä täytyy olla melko pieni ympärys, mutta suuri kuppi.

Suuri osa naisistakaan ei ymmärrä kuppikokojen päälle yhtään mitään ja monet käyttävätkin aivan vääränkokoisia liivejä. Siitä yleensä miestenkin väärinkäsitykset rintojen koosta johtuvat. Tavallista on, että naiset käyttävät aivan liian isoa ympärysmittaa ja liian pientä kuppia. Yllätys on suuri kun liivilikkeessä mittausten jälkeen monesta B-kupista "kuoriutuukin" E-kuppi. Ja yllättäen liivit istuvatkin ihan täydellisesti, eivät enää hierrä mistään ja niska-hartia vaivatkin helpottuvat monella oikeankokoisten liivien myötä. Jotenkin naiset ajattelevat, että D-kupinkin täytyy olla jo aivan valtavan suuri (vaikka itse asiassa D-kuppi on vasta oikeastaan keskikokoinen ja C-kuppi melko pieni) ja että D-kuppeja suurempia liivejä ei ole olemassakaan, vaikka tosiasiassa kuppikokoja valmistetaan jonnekin K ja L kuppiin asti ja mahd. vieläkin suurempiin kokoihin.

Ei siis ole ihme, että mihet erehtyvät kuppikokojen määrityksessä aika paljon, jos naiset itsekään eivät tiedä omaa kokoaan. Kuvan 5 nainen saattaa ihan hyvin käyttää vaikka C-kuppia, mistäs minä sen tiedän, mutta mikäli näin on niin hän kulkee kyllä aivan liian pienissä liiveissä.

No niin, luennoimiseksihän se taas meni, mutta koittakaa kestää...

 
kuppikoko
Alkuperäinen kirjoittaja Sika:
Siinpäs se.
Kirjaviisaus vastaan käytännön kokemus ja tieto :)))
Kumpi voittaa ?

Nimimerkillä: sen varran monet liivit aukaissut.
Hmm, etpä tainnut edes vastaustani lukea... No, omapahan on mokasi ;)

Nimimerkillä: satojen naisten rintoja mittaillut ja liiveihin asetellut.
 
karismaako.
Minuun tekee vaikutuksen iso kuppi .....kahvia. Nuo kuvan tytöt on viehättäviä kaikki. Pelkkien rintojen perusteella en pysty ketään nimeämään. Yleensäkkään en kuppikokoja mieti. koska viehättäviä naisia on joka kokoluokassa.. Sen verran voisin arvailla, ettei kyllä minunkaan mielestäni tyttön N:ro 5:n rinnat mahdu b-kuppiin alkuunkaan,d- viekkaisin.. jos siihenkään. N:ro 4:n on b, luulisin.
 
Nainen myös
Alkuperäinen kirjoittaja kuppikoko:
Tavallista on, että naiset käyttävät aivan liian isoa ympärysmittaa ja liian pientä kuppia. Yllätys on suuri kun liivilikkeessä mittausten jälkeen monesta B-kupista "kuoriutuukin" E-kuppi. Ja yllättäen liivit istuvatkin ihan täydellisesti, eivät enää hierrä mistään ja niska-hartia vaivatkin helpottuvat monella oikeankokoisten liivien myötä.
Off topic, mutta pakko kertoa. Minulle on käynyt juuri noin. Olen pitkään käyttänyt 75C kuppia ja ihmetellyt aina kun liivit ei oikein istu. Huonosta istuvuudesta olen yleensä syyttänyt huonolaatuisia liivejä, en ole osannut epäilläkään väärää kokoa. Kerran päätin mennä oikein liiviliikkeeseen ostamaan kunnolliset liivit ja myyjä sanoi heti vilkaistuaan minua pelkät liivit päällä, että käytän liian pieniä liivejä. Kokeilujen jälkeen oikeaksi kooksi paljastuikin 70E tai joistakin liiveistä jopa 70F. Olen aina luullut, että F kuppi on jo aivan valtavan suuri, mutta hyvin tuntuu minullekin sopivan, vaikka en edes koe olevani mitenkään suuririntainen. Enkä muuten ole yhtä rintava kuin tyttö tuossa viitos kuvassa.

"Sika" taitaa vaan provosoida. En usko, että kukaan voi oikeasti luulla, että vitos kuvan nainen mahtuisi B tai C kuppiin.
 
henkseliina ei kirj.
Samoja kokemuksia täällä. Käytin tosi kauan kokoa A75 koska järkeilin että pienirintaisena se on minulle oikea koko.Konsultaatio Stockan liivimyyjän kanssa paljasti, että kokoni on 80B, joissain harvoissa malleissa 85A. Itselläni on aika "sporttiset rinnat" eli pyöreät ja kiinteät ja aika erillään toisistaan eivätkä ne mielestäni näytä yhtä isoilta kkuin joidenkin toisten B:t, mutta ovat ruumiinrakenteestani johtuen kuitenkin kyseistä kokoa. Jos rintani llaittaisi tosi pienelle ja kapealle tytölle, koko voisi hänellä olla esim. 70C.
 
panacea
Kiitokset vain liivikauppiaalle, moni asia selkisi kirjoituksestasi!

Minulla on näet hyvin kapea rintakehä (nuorempana 70 cm oli liikaa), ja vaikka olen lihonut, rintakehäni ei ole kerännyt yhtä paljon rasvaa kuin rinnat itse. Niinpä istuvimmat rintaliivit ovat 75-80 d-dd, vähän valmistajasta riippuen.

Olen ajatellut, että se on ihan absurdia, sillä en minä mikään Pamela Anderson ole! Mutta nyt tajuan, mistä se johtuu. Kiitos.
 
kuppikoko
^Ole hyvä vaan, kiva että voin olla hyödyksi! Tosiaan lihoessa usein käy niin, että rintakehän ympärys suurentuu paljon vähemmän kuin itse rinnat. Tai on jopa mahdollista, että ympärys ei suurene yhtään, vain rinnat kasvaa. Riippuu paljolti siitä, mihin kohtaan kroppaa kyseisellä naisella rasvalla on taipumus kertyä. Tähänkin aika moni nainen kompastuu, eli lihomisen jälkeen ostetaan suuremmilla ympäryksillä, mutta samalla kuppikoolla varustettuja liivejä, vaikka itse asiassa pitäisikin ostaa suuremmalla kupilla ja entisenkokoisella ympäryksellä varustettuja liivejä.

Pamela Andersonilla on varmaan jo Ö-kuppi...
 
Sika,
No ei ole kuppikootkaan enää niinkuin ennen !
Aikoihin eletty, että B-tisseille tarjotaan E ja F kokoja. Isottelustako on kysymys ?
Noh, pääasia on että naisella on kunnon hinkit.
 
kuppikoko
Alkuperäinen kirjoittaja Sika:
No ei ole kuppikootkaan enää niinkuin ennen !
Aikoihin eletty, että B-tisseille tarjotaan E ja F kokoja. Isottelustako on kysymys ?
Noh, pääasia on että naisella on kunnon hinkit.
Kuuleppas kultaseni, kyllä ne kuppikoot ihan samoja ovat kuin aina ennenkin. Sinä vain olet sattunut törmäämään naisiin, jotka ovat käyttäneet liian pieniä liivejä. Mikä ei sinänsä ole mikään ihme, kun tutkimusten mukaan n. 80% naisista käyttää väärän kokoisia liivejä ja yleensä vielä niin, että väärää kokoa käyttävät ovat juuri niitä isorintaisia, jotka käyttävät ties kuinka monta kuppia liian pieniä liivejä.

Onhan siinä "liivejä aukovalla miehellä" ihmettelemistä...
 
nyt selkis
Kiitos liivimyyjälle selkeästä vastauksesta. Itselläni on mielestäni aika isot rinnat eli rinnat tulevat sivusuunnasta katsottuna aika ulos kehosta. Kuitenkin olen aika roteva, joten rintojen alapuolen mitta ja rintojen päältä otettu mitta eivät välttämättä olekaan niin dramaattisesti isoilla eroilla. Itselläni kuppikoko taitaa olla C, mutta häpeilen myöntää, etten ole kyllä koskaan ollut asiantuntevassa liiviliikkeessä, jossa myyjä olisi tarkistanut, että onhan se kuppikoko nyt sitten oikein.
 
älkää
sian juttuja liian vakavasti...jos kelaatte keskustelua taaksepäin, huomaatte että hänestä löytyy se herkempi puoli myös, joka tykkää mette mannosesta vaikkei tällä ole "kunnon hinkkejä". Lisäksi hän ei valinnut hs:n kuvista sitä isorintaisinta (!!!!!!!!) Hän vain yrittää provosoida ja kohottaa omaa itsetuntoaan sillä, että esittää muka jotain ehdottomia vaatimuksia naisille.
 
kuppikoko
Alkuperäinen kirjoittaja nyt selkis:
Kiitos liivimyyjälle selkeästä vastauksesta. Itselläni on mielestäni aika isot rinnat eli rinnat tulevat sivusuunnasta katsottuna aika ulos kehosta. Kuitenkin olen aika roteva, joten rintojen alapuolen mitta ja rintojen päältä otettu mitta eivät välttämättä olekaan niin dramaattisesti isoilla eroilla. Itselläni kuppikoko taitaa olla C, mutta häpeilen myöntää, etten ole kyllä koskaan ollut asiantuntevassa liiviliikkeessä, jossa myyjä olisi tarkistanut, että onhan se kuppikoko nyt sitten oikein.
Rinnanalusmitan ja rinnan päältä otetun mitan erotus ei läheskään aina kerro oikeaa totuutta kuppikoosta, joten siihen mittaustapaan ei kannata luottaa. Mittaustapa sopii parhaiten ns. standardikropan omaaville. Lisäksi mitat täytyy osata ottaa oikein, eli rinanalusmitta niin napakasti kuin suinkin mahdollista, mittanauhaa niin piukalle kiristäen, että "henki meinaa salpautua" ja rinnan päältä otettu mitta taas mittanauhaa yhtään kiristämättä, eli todella löysästi.
 
tis is it
Alkuperäinen kirjoittaja Sika:
Oliskohan jossain liiviliikkeessä mittamiehen paikkaa auki?
Olisin kyseisellä alalla kuin Sika vatukossa:))
Minä haluaisin terveyskeskukseen mammografia-seulojaksi. Ihan käsikopelolta määrittelisin jatkotutkimuksiin joutujat.
 
kuppikoko
Alkuperäinen kirjoittaja Sika:
Oliskohan jossain liiviliikkeessä mittamiehen paikkaa auki?
Olisin kyseisellä alalla kuin Sika vatukossa:))
Siitä vaan Sika-kulta kyselykierrokselle lähiseudun liivikauppoihin, ties mistä hommasta itsesi vielä löydät. :) :)
 
Sika,
Näinköhän arvon daamit kieltäytyisivät ammattimaisista otteistani ?
Mitenkäs se mittanauha oikeaoppisesti pujotetaan riippatissin alle ? Nostetaan lätty ilmaan ja sitten alle, vai ujutetaanko varovasti hinkaten vyötäröltä ylöspäin ?
 
Pakko kanssa vastata
Itselläni rinnat kokoa 70DD

Mittani ovat 165/56

Olen ihan neuroottinen näiden tissien kanssa. Pelkään, että ne alkavat roikkua ja alkavathan ne, kyllä minä sen tiedän. En enää käy kylpylöissä kun näen naisia, joilla on valtavat rinnat ja nännipihat ovat kuin lautaset. Katson näitä ja ahdistun, että näinkö käy minullekin. Olen vielä nuori 24vuotias, mutta auttamatta tuollainen rupsahtaminen on edessä.

Minä en usko niitä tarinoita, että jollain on ihan valtavat rinnat ja muka kiinteät ja pystyt. Olen kiertänyt niin paljon kylpylöitä ja uimahalleja, että olen nähnyt naisten rintoja paljon..eikä ne todellakaan kovin hehkeitä ole enää aikuisella, varttuneella iällä.

Minä rakastan esteettisyyttä ja mielestäni esteettiset rinnat ovat pienehköt. Naisen vartalo on sellainen, että vanhenmiten on taipumusta, että vatsa alkaa pömpöttämään, lantio levenee jne...siihen kun päälle tulee vielä suuret rinnat, niin melkoisen koominen ilmestys.

Minusta kauniit rinnat on esim. sinkkuelämää sarjan shamanthalla. Siis katsokaa sen naisen rintoja! Ikää on jo ja rinnat ovat kiinteät ja kauniit. Sellaiset minä haluaisin. Olen käynyt salilla, tehnyt rintaliikkeitä jne ja silti nämä tässä möllöttävät.

En syö edes e-pillereitä, vaikka olen naimisissa ja vakituisessa suhteessa. En ota sitä riskiä, että rinnat tästä yhtään kasvaa.

Tämän ei ole tarkoitus olla loukkauksena suuririntaisia naisia kohtaan. Tämä on vain oma henkilökohtainen mielipiteeni.

Ja minäkin ihmettelen sitä, miksi ihmeessä naiset nostavat suuret rinnat niin korkealle jalustalle? Minä en voi uskoa, että mies tykkää isoista roikkuvista rinnoista niin paljon, kuin pienehköistä ja kiinteistä.

Kesälläkin tämä on ihan tympeää, että aina on tissienvako hiessä. Aina hiostaa. Katson kaihoten niitä raikkaan näköisiä naisia, joilla on kevyet liivit, ihanat kevyet kesätopit päällä. Minä hikoilen näissä rumissa liiveissä ja ei puhettakaan mistään köykäsistä kesätopeista. Jos laitan päälleni jonkun kauniin topin, minua katsotaan kuin lehmää, että siinä taas joku tyrkky esittelemässä utareitaan. Enkä halua sitä.
 
karismaako.
Pakko kanssa vastata :

Sori, kommentini meni huonoon saumaan.... Oli olevinaan huumoria.

Ymmärrän kyllä todella isojen rintojen aiheuttavan ongelmia kuten kirjoitit, eikä se todellakaan ole vitsi.

 
pallerotallero
" isorintasten ei tarvitse kun hymyillä ja vilauttaa kaula-aukkoa niin ne saa mitä haluaa, keneltä haluaa..."
Haluaisin kyllä nähdä kun se lähikapakan lihava lähemmäs viisikymppinen ketjupolttava seinäruusu yritää pokata nuorta miestä vilauttamalla ryppyisiä d-kupin hylkeitään...

"Vihaan myös naapurin isotissistä naista jota mieheni kuolaa mukamas salaa!"
Antaa kuolata, sinun kanssasi hän silti on.

Ei elämä ole kiinni tissien koosta, vaikka oletkin niin tehokkaasti sen itseesi iskostanut.
 
tohtori tallero
"Ei evoluutio ajatellut miestä luodessaan rintoja. Ei ne ole miestä VARTEN."
Höpölöpölöö, imetyksen ja tuntoaistin kannalta vähempi rasva olisi eduksi. Imetysikäisillä voi olla imetyksen aikana hengitysvaikeuksia (tukehtuu tissiin), jos äidillä on isot ja pyöreät rinnat. Kyllä ne tissit on kehittyneet naisille ihan miehiä varten, imetykseen tarvitaan vain nännit ja vähän maitorauhasia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että tisseistä pitäisi ottaa paineita.
 

Yhteistyössä