rintakumista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hippimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hippimamma

Aktiivinen jäsen
09.12.2004
1 124
0
36
Aloitin käyttämään nyt 3kk ikäisen tyttäreni imetyksessä apuna rintakumia, ja nyt kysyisin että tarvitseeko sitä keittää tai käyttää keitinvedessä joka päivä/imetyksen jälkeen tai ollenkaan. Olen nyt illalla käytin yhtä ja aamulla vaihdoin toiseen ja olen vain huuhdellut niitä aina käytön jälkeen...

Onko muilla kokemuksia tästä, kun jouduin nyt kolmen kuukauden imetyksen jälkeen ottamaan rintakumin avuksi kun on niin pehmeät rinnat eetei tyttö saa enää otetta ilman kumia?

Mä käytin kumia imetyksen alussa, kun rinnat oli kuin tiiliskivet maidonmäärästä, eikä vauva saanut niistä otetta. Kätilö neuvoi pesemään kumin joka imetyksen jälkeen ensin kylmällä vedellä, että maito lähtee pois ja sitten niin kuumalla kun vaan hanasta tulee. Keittelin niitä myös silloin tällöin, ehkä päivittäin.

käytin ite kumia synnytyksen jälkeen..oli rikki rinnanpäät.. Kerran päivässä keitin, ja joka käytön jälkeen huuhtelin haalealla vedellä. Jos kuumaa vettä laskee hanasta, voi putkistosta irrota jotain (en muista mitä se oli) likaa tms. Mulle on sanottu näin. Siksi en pese vauvan pulloja/tutteja kuumalla hanavedellä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 15:37 kumittaja kirjoitti:
Mä käytin kumia imetyksen alussa, kun rinnat oli kuin tiiliskivet maidonmäärästä, eikä vauva saanut niistä otetta. Kätilö neuvoi pesemään kumin joka imetyksen jälkeen ensin kylmällä vedellä, että maito lähtee pois ja sitten niin kuumalla kun vaan hanasta tulee. Keittelin niitä myös silloin tällöin, ehkä päivittäin.

samoin :wave:

Rintakumi pitäisi keittää ainakin kerran päivässä. joku taisi jo sanoakin et kuumassa hanavedessä on paljon bakteereita joten en suosittelisi sillä pesemään tai sen jälkeen pitää ainakin keittää kumi. Itse keitin jokaisen syötön jälkeen mikrossa pari kolme minuuttia. Ennen keittämistä kannattaa laittaa rintakumiin reilusti astianpesuainetta ja hangata/pyöritellä kämmenten välissä ja huuhdella sit kylmällä vedellä. Näin saa kumista rasvan pois joka ei lähde pelkällä kylmällä vedellä.

Yhteistyössä