rintakumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marke2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marke2

Vieras
Joudun käyttämään matalien ja kipeiden rinnanpäiden takia rintakumia. Meneeköhän tuon rintakumin kanssa enemmän ilmaa vauvan massuun kuin ilman kumia? Olen kyllä pyrkinyt laittamaan rintakumin tiiviisti rintaa vasten.

Miten te muut jotka käytätte rintakumia? Onnistuuko istualtaan imettäminen? Minulta ei vielä ainakaan, vauva vasta 1 vkon ja 2 päivää vanha. Kumin kanssa pelaaminen rasittaa, mutta toisaalta haluan kuitenkin imettää ja niin sitten käytän ennemmin kumia kuin annan korviketta jos vaan maitoa pisaa.

Vauvalla välillä kovasti vatsan väänteitä enkä saa röyhtäytystä tulemaan. Mikähän tuohon neuvoksi. Kiitos jo etukäteen kommenteistanne! =)

Itse en noista rintakumeista tiedä, kun käytin vain kerran. Kannataa kokeilla lasinoh tai jotain sinnepäin oleva rasva nänneihin tarkoitettu. Saa apteekista vauva-hyllystä. Tosi hyvää, tissit parani parissa päivässä, kun laittoi jokaisen imetyksen jälkeen!

..oli esikoisen kanssa rintakumi käytössä. Muista aina katsoa että kumi on maitoa täys ennenkun vauva alkaa imemään, menee paljon vähemmän ilmaa mahaa =)!

Minä jouduin käyttämään rintakumia 5kk. Tuo Niimi mainistema voide on hyvää, mutta sekään ei mulla nännejä parantunut, sitä käytin jo laitoksella.

Itse imetin aina istualleen, alusta saakka. Makuultaan imettäessä sitä ilmaa menee myös enemmän.

Minä jouduin käyttämään rintakumia 5kk. Tuo Niimi mainistema voide on hyvää, mutta sekään ei mulla nännejä parantunut, sitä käytin jo laitoksella.

Itse imetin aina istualleen, alusta saakka. Makuultaan imettäessä sitä ilmaa menee myös enemmän.

käytin kanssa rintakumi kipeiden rinnanpäiden takia. kun sain rinnanpäät ehyiksi niin aloin pikkuhiljaa aina lisäämään imettämistä ilman kumia, ensin kerran päivässä ja sitten useammin kun kivulta antoi periksi. vähitellen sitten jätin koko kumin pois. noi rasvat auttaa mut mulla vaan pikku hiljaa totuttelu. kipeetä se tekee mut hammasta purren jos haluaa päästä kumista eroon. tai sitten vaan kumin kanssa mikä parhaalta tuntuu. VOIMIA ja HYVÄÄ JATKOA!!!

Itse käytin rintakumia n.6kk ja sen jälkeen rinnanpäät olivat venyneet sen verran että en enää kumia tarvinnut. Hommasin kumeja niin paljon että joka imetyskerralle laitoin aina puhtaan ja likaisen laitoin lillumaan veteen. Illalla sitten keitin kaikki puhtaiksi. Ei tarvinnut yölläkään nousta erikseen viruttelemaan kumia vaan aina laitoin puhtaan kumin ja nostin vauvan viereen syömään.
Kannattaa harrastaa ilmakylpyjä rinnoille mahdollisimman paljon, varsinkin nyt kun on hellettä. Joskus rinnanpäihin tulee hiivaa, kun on lämmintä ja kosteaa ja sekin saattaa kipeyttää niitä. Sitruunan tai puolukan mehu auttaa siihen.

Röyhtäyttäminen oli meilläkin alussa vaikeaa ja välillä vauvaa sai pitää puolikin tuntia olkaa vasten ja samalla hieroa vauvan selkää ja sitten vasta röyhtäys tuli. Joka tapauksessa kananttaa vaan kokeilla kaikkia konsteja :)
Tsemppiä teille vaan kovasti! Kyllä se siitä lähtee luistamaan :)

Yhteistyössä