rintapumppu ei toimi - neuvoja tarvitaan!

  • Viestiketjun aloittaja pumppaaja
  • Ensimmäinen viesti
pumppaaja
Mulla on sähkökäyttöinen ainu rintapumppu, enkä saa sitä toimimaan. :( Tärisee vaan mutta ei ime. Joku sanoi, että kannattaa heruttaa muutama tippa niin se auttaa, mutta ei... Maitoa siis pitäisi tulla ihan hyvin, haluaisin pumpata talteen. Eli neuvoja otetaan vastaan! Kokeilin myös ystäväni avent - manuaalisella pumpulla eikä onnistunut silläkään... Imuteho oli jotenkin tosi heikko. :/ Eli missä vika?
 
sametti-
Voisko olla että avent:ssa imun vaadittama tyhjiö ei synny? Mulla ainakin kesti jonkin aikaa oppia miten pumppua käytetään. Samoin se jos jännitin tilannetta (kaikkea sitä jännittääkin ;) ) pumppaaminen ei meinannut onnistua, ei vaan herunut. Voisko ote olla siis väärä? (siis laitteen ote tissistä) Nää on taas näitä "harjoitus tekee mestarin" juttuja. Tietty voi aina kokeilla ihan käsin lypsämistä..?
 
Osaset paikallaan?
Tarkista että kaikki pumpun osat ovat tarpeeksi hyvin kiinni toisissaan ja että kaikki
tarpeelliset osat on pumpussa. Mulla ei pumppaa, jos joku osa on löysästi kiinni tai sellainen pieni valkoinen osa puuttuu.
 
taikka
sitten ei vaan heru pumpun kanssa, itse täysimetin puolivuotta mutta pumppaaminen oli aina yhtä tuskaa! Parhaiten onnistui niin että olin ensin antanut vauvan imeä esim. toisen rinnan tai vähän molemmista ja sitten pumpaten :)
 
ModestyB
Kuullostaa siltä, ettei kaikki osat ole paikoillaan kunnolla. Kannattaa lukea käyttöohjeet vielä kerran läpi.

Pumpun ei ole tarkoitus repiä maitoa voimalla ulos, päinvastoin liian kova imu voi rikkoa rinnan kudoksia tai ihoa. Imettäessä, kuten pumpatessa on tärkeintä saada heruminen käyntiin. Kyllähän siihen imuakin tarvitaan, mutta ei siis mitenkään hurjan voimakasta.

Lisää pumppaamisesta: http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=123
 
Piippolan vaarilla...
Mulla rupes herumaan helposti pumpulle vasta nyt kun vauva on 5 kk. Olen ollut siis täysimetyksellä ja maitoa lentää välillä vähän liikaakin. Mutta ei siis aikaisemin pumpulle.

Aikaisemmin sain jotain tulemaan vain niin, että imetin toisesta ja pumppasin toisesta (oli sekin melkoista..). Se onnistu siihen saakka kunnes vauva alkoi temppuilemaan rinnalla. Sitten olikin vähän taukoa. Uudestaan kun yritin "ilman lasta", niin tilannetta helpotti jos katselin vauvaa samalla ja kuvittelin elävästi mielessään imetystilannetta, miltä se tuntuu, jne.
 
Maitonaama
Minulla on Ainun sähkökäyttöinen pumppu, ostettu 2006, en tiedä, onko sama malli. Aluksi käyttö oi hankalaa, mutta helpottui ajan myötä. Ehkä opin käytön paremmin tai rinnat muuttuivat heruvammiksi.

Minua auttoi tämä: Kokosin laitteen ja käynnistin. Asetin rinnan suppiloon ja sitten käänsin suppiloa toiseen ja keltaista moottoriosaa toiseen suuntaan, jolloin laite "tiivistyi" ja imi rinnan kunnolla suppiloon. Pumppauskerralla aloitin alhaisella imulla ja vähitellen lisäsin sitä.
 

Yhteistyössä