Rintapumppuvertailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 37
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 37

Vieras
Minkä merkkistä rintapumppua suosittelisitte? Laskettuaikani on heinäkuussa enkä vielä tiedä miten paljon maitoa tulee vai tuleeko ollenkaan, mutta ajattelin silti ostaa rintapumpun valmiiksi. Katselin Prismassa Ainun käsikäyttöistä pumppua (noin 20e) ja Lastentarvikkeessa Emman yhdellä kädellä toimivaa pumppua (28e). Olen kuullut että Avent Isis -merkkinen pumppu olisi paras, mutta en nyt vielä halua investoida 60 euroa maksavaan pumppuun, varsinkin kun sitä ei täältä Lappeenrannan liikkeistä löydy.

Eli onkos kellään kokemuksia noista Ainun ja Emman pumpuista, kumpi kannattaisi ostaa. Yhdellä kädellä toimiva kuulostaisi helpommalta, mutta pysyykö se varmasti paikoillaan rinnassa, vai tarvitaanko siihen sittenkin kahta kättä..?

Kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen!!

Meille ostettiin Medellan eli tuo ainun peruspumppu S-marketista (taisi olla hieman alle 20e) ja loistavasti toimi. Pumppu oli alussa ihan ehdoton kun maitoa suihkusi jo pienimmästäkin itkusta ja rinnat pakkaantuivat.

Kyllä minä ainakin voin molemmat kädet uhrata siksi viideksi minuutiksi kun lypsän maitoa =)

Mulla on tuo Medelan käsipumppu. Itselleni ostan ensi kerralla paremman, luultavasti sähkökäyttöisen. Itselläni käsi kipeytyi ja välillä jouduin pyytämään miestäni pumppaamaan. Mulla tuli valtavasti maitoa ja kun vauva alkoi nukkumaan pitkiä yöunia, pumppasin joka yö.

Itse tulin siihen tulokseen, että seuraavksi ostan tuon aventin pumpun. Ainun pumpulla pumppaainen oli työlästä, koska maitoa ei tullutkaan suihkuamalla kuten odotin. Aikaa meni aina puoli tuntia ja käsi kipeytyi.

Ainun ja Aventin pumppuja käyttäneenä liputan kyllä tuon Aventin puolesta. On käytössä todella paljon Ainun pumppua miellyttävämpi ja parempi. Vinkkinä jos liikut Imatralla päin, niin ainakin eilen Imatran Citymarketissa oli tuota Aventin pumppua poistokorissa hintaan 39 €. Paketissa on mukana myös pari tuttipulloa (hyviä nekin). Poistokori on siellä "pesuaine-puolella".

Mulla oli tuo Ainun käsikäyttöinen, mutta kun alussa joutui pumppaamaan paljon, niin halusin sähkökäyttöisen. Niitä en muita löytänytkään kuin Ainun, joten ostin sen. Oli käytännössä sama käsikäyttöinen, joka mulla oli (eli nyt on 2) + pari lisäosaa. Mutta se sähköllä toimiva versio oli ihan sieltä ja syvältä!! Parempi on käyttää jopa tuota käsikäyttöistä Ainua, vaikken siitäkään tykkää. Jos olisin tiennyt, että sähkökäyttöinen on noin huono, olisin hommannut Aventin käsikäyttöisen. Olisi ollut halvempi. Nyt käytin kallista pumppua kerran. Täytynee kaupata eteenpäin.

Mutta sillä käsikäyttöisellä Ainulla pärjää, jos ei usein tarvi pumpata. Vähän hankala se on, kun kahta kättä tarvii.

Mulla oli Ainun käsikäyttöinen ja se oli mulle ihan turha kapistus. En tiedä oliko vika minussa, rinnoissani vai pumpussa mutta pumppaus oli lähes turhaa puuhaa, puolen tunnin äherryksellä sain n. 10ml kasaan. Kuitenkin maitoa riitti vauvalle ihan hyvin ja imetin häntä 9kk asti.

Mietin että olisiko teillä lähellä kirppistä josta voisit käydä katsomassa käytettyä pumppua? Itse möin paikallisessa lastenvaatekirppiksellä pumppuni erittäin edullisesti (2e). Ainakin tuon Ainun pumpun osathan saa kaikki keittää joten puhtauspuolen ei pitäisi olla ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja rv 37:
Minkä merkkistä rintapumppua suosittelisitte? Laskettuaikani on heinäkuussa enkä vielä tiedä miten paljon maitoa tulee vai tuleeko ollenkaan, mutta ajattelin silti ostaa rintapumpun valmiiksi. Katselin Prismassa Ainun käsikäyttöistä pumppua (noin 20e) ja Lastentarvikkeessa Emman yhdellä kädellä toimivaa pumppua (28e). Olen kuullut että Avent Isis -merkkinen pumppu olisi paras, mutta en nyt vielä halua investoida 60 euroa maksavaan pumppuun, varsinkin kun sitä ei täältä Lappeenrannan liikkeistä löydy.

Eli onkos kellään kokemuksia noista Ainun ja Emman pumpuista, kumpi kannattaisi ostaa. Yhdellä kädellä toimiva kuulostaisi helpommalta, mutta pysyykö se varmasti paikoillaan rinnassa, vai tarvitaanko siihen sittenkin kahta kättä..?

Kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen!!

Hei!
Aventin tuotteita löytyy Tenavapisteestä.On ainut mikä myy ko.tuotteita Lappeenrannassa.Että kyllä täältä löytyy.Itse kävin tarkistamassa asian vähän aikaa sitten.

Ainun sähkökäyttöinen hurisee täällä n. 7 krt päivässä kun kaikki maito pumpataan vauvalle sillä. Ihan ok, ei mikään sairaalapumppujen veroinen, mutta hommansa hoitaa. Käsikäyttöisellä en ainakaan minä jaksaisi kaikkea maitoa pumpata, varsinkaan yöllä tai kipeänä. Nännin asentoa kannattaa muuten vaihtaa kesken pumppauksen, jotta pumppaa tasaisesti kaikki maitotiehyet tyhjiksi.

Avent Isis oli meillä hyvä, koska joskus pumppasin yhdellä kädellä niin, että poika istui polvella, kun ei muualla viihtynyt. Olisin kyllä voinut yrittää pumpata vähän rauhallisemmin, koska molemmat nännit aukesivat pumppaamisesta, vaikka imetyksen kestivät hyvin. Mutta kun nopeus oli valttia... Hyvin sillä sai tisut tyhjiksi.

Minä lypsin lapselleni vuoden ajan kaiken maidon Ainun eli Medellan sähkökäyttöisellä pumpulla, kun lapsi ei pystynyt rinnasta maitoa imemään. Ja sähkökäyttöinen on huomattavasti helpompi kuin käsikäyttöiset pumput, joilla pärjää kyllä, jos ei tarvitse lypsää 7-8 kertaa päivässä. Minä itse pidin Ainun sähkökäyttöistä pumppua parhaimpana vaihtoehtona. On kätevän kokoinen pitää mukana,toimii myös paristoilla, imutehoa voi vaihdella eikä tuota kipua rintaan. Lapsen ollessa sairaalassa kokeilin jos jonkilaista sähkö- ja käsipumppua, joista osalla en saanut mitään aikaiseksi, toiset sattuivat kamalasti ja osa oli niin isoja, ettei niiden kanssa voinut kotioloissa edes ajatella toimivansa, mutta joilla toiset pärjäsivät mainiosti. Joten luulen, että tässäkin asiassa toiset tykkäävät toisesta ja toiset toisesta merkistä.

Mihin tahansa pumppuun päädytkin vai hommaatko ollenkaan, niin ihan varma asia on se, että lypsäminen on paljon työläänpää ja hitaampaa kuin imettäminen. Itse lypsin aina jokaisella kerralla puoli tuntia, vaikka vähemmaällä ajallakin olisi tarvittavan maidon saanut kasaan, mutta jääkaapissa ja pakkasessa oli hyvä olla maitoa varalla, jos lapsi tarvitsekin maitoa jo aiemmin kun itse lypsät. Ja rintojen lämmittäminen esim. kaurapussilla nopeuttaa maidon tulemista.

Onkohan meidän Ainun sähkömallissa sitten jotain vikaa? Kokeilin sitä kerran, mutta tahti oli sellainen tolkuttoman hidas, että hermot meni. Lisäksi sattui aika kipeästi verrattuna käsipumppaukseen. Pitäisi ehkä kokeilla uudestaan, mutta käyttöä on tällä hetkellä niin vähän, että käsipumpullakin pärjää.

Voiko Emman rintapumpun keittää? Pakkauksessa puhutaan vain pullon pesusta astianpesukoneessa, mutta keittämisestä saati pumppuosan pesusta ei mitään.. Lastentarvikkeessakaan ei kesäapulainen osannut neuvoa.

Yhteistyössä