rintareppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaavakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaavakkari

Vieras
Mistä iästä lähtien vauvaa voi pitää rintarepussa? Pitäis jotenkin keksiä miten selviän muskarista taaperon ja vauvan kanssa, ja olen nyt miettinyt josko vauvan laittaisi rintareppuun muskarin ajaksi. Minkä ikäisenä voin rintareppuu käyttää, etten tee vahinkoa selälleen?

Jätä suosiolla mokoma kapine pois ja hanki kantoreppu. Siinä taitaa olla ikäraja 3vkoa ja paljon parempi kantaa. Meillä ei rintarepusta tykänny laps eikä aikuset. Samainen kantoreppu oli käytössä vielä vailla 3v kanssa.

Meillä taas on jäänyt Manduca käyttäämättä, koska siihen on todella vaikea saada vauva kunnolla, enkä saa itse kiinni selässä olevaa klipsua, jolloin olkaimet meinaavat kokoajan lipsua pois hartioilta. Jos taas joku toinen kiinnittää klipsun, en saa reppua itse pois päältä.

Baby Björn oli sen sijaan tosi kätevä käyttää, niillä harvoilla kerroilla, kun vauvaa oikeasti tarvitsi kantaa jossakin.

Toisella lapsella olen käyttänyt kantoliinaa. Sekin on minusta huomattavasti Manducaa helpompi vaihtoehto.

Muista kantorepuista minulla ei ole kokemusta.

Kantoliina on siitä kiva, että sillä voi kantaa ihan pikkuvauvasta alkaen. Meillä liinaillaan nyt 6-viikkoisen vauvan kanssa iltaisin, kun vauva ei muuten rauhoitu ja taaperoakin pitäisi samalla hoitaa.

Yhteistyössä