Rintareppuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minkä ikäisenä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minkä ikäisenä?

Vieras
Hei!

Minkä ikäisenä olette alkaneet käyttämään rintareppua? Siis minkä ikäinen/painoinen lapsenne on ollut? Onko eri rintarepuissa eroja, minkä kokoisena mihinkin reppuun voi laittaa?

Meidän pikkuinen kannattelee päätään ihan hyvin ja on kohta 4,5 kg. Havahduin tosiaan juuri, että rintareppuakin voisi varmaan välillä käyttää, nyt kun se on ollut varastossa odottelemassa käyttäjää.

Kiitos vastauksistanne etukäteen.

Meillä BabyBjörnin rintareppu ja rajat muistaakseni (en ole varma) 3kg ja 51 cm. Tarkasta omastasi nuo rajat. Eli periaatteessa ihan vastasyntyneestä saa käyttää kasvot itseen päin. Ja sitten n. 3kk ikäisestä kun kannattelee hyvin päätään niin voi laittaa kasvot menosuuntaan. Ei muuta kun reppuilemaan, se on kivaa. Neuvolantäti suositteli joskus, kun vauvallemme oli vatsa kovalla, pomppivaa liikettä eli suolisto saa siinä samalla myös liikettä, kun kävelee vauva repussa.

Heips!

Onko muuten tullut kauheasti eroja noihin rintareppuihin ajan myötä? Kyselisin siksi että ostin kirppikseltä baby björnin rintarepun ja kunto oli ihan ok, tosin näki että oli pesty ahkeraan kun pesumerkintälappu oli lähes tekstitön.... En osaa arvioida ikää, olisko kolme vuotta vanhaa mallia...? Tumman sininen ulkoa, sisävuori ""skottirudullinen"" tjtn, valkeat muovisoljet ja nepparikiinnitykset säädöissä reppuosassa.

Onko reppu varmasti turvallinen ja hyvä vaikka onkin vanha? Kunto ihan ok tosiaan.

Sitten tyhmäkysymys-osioon...: Miten se tarkalleen ottaen puetaan päälle? Ekaks lapsi reppuun ja sit x-mallinen hihna niskan takaa selkäpuolelle ja muovisoljet käsien alta kiinni repun alaosaan? Menikö ok? Neuvokaa ekakertalaista tyhmää.... ;)

Kiitos jo etukäteen!

Täällä varmasti osataan siis antaa neuvoja rintarepusta... itse olen sellaista juuri hankkimassa (vauva 1,5kk) ja mietin juuri mikä olisi hyvä. Eli hinnalla ei väliä kun saa hyvän. (eikös se niin mene että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa)
Eli käyttäjät, laittaisitteko suosituksia??!!!
Kiitos

En osaa sanoa reppusi ikää, mutta kuulostaa erilaiselta kun meidän reppu vm.2005. Meillä on sellainen malli, jossa selkätuki vielä erikseen. Eli ensin puetaan reppu itselle päälle. Kaikki kiristykset niin tiukkaan kun saa ja tuntuu tukevalta päällä. Sitten vasta vauva reppuun.

Kiitos vastauksestasi Raja!

Repusta oli tuo lappu kulahtanut sen verran, että pystyy vain arvailemaan mitä siinä lukee eikä henkilö jolta sen sain muistanut minkä ikäisenä lastaan sillä kantoi. Reppu on n. 4-5 v. vanha. No, täytyy vähän aikaa varmaan odottaa ja sitten alkaa reppuilemaan. Tuokin oli oikein hyvä kuulla tuo mahantoimintaan auttaminen, se olisi oikein tervetullut helpotus meilläkin (vatsa kovalla)!

Meillä on tuollainen reppu ollut ekalla lapsella, joka on nyt seitsemän vuotias. Mä oon pukenut sen niin, että jättänyt toiselta puolelta nepparit auki, laittanut vauvan ja sitten nepparit kiinni.

Itse ostin ihan pikkuiselle vauvalle Wilkinet-rintarepun. Sitä saa käyttää jo ihan pienen kanssa, tukee hyvin päätä ja ei ole istuvassa asennossa ja on kantajallekin hyvän tuntuinen. Suosittelen ehdottomasti! Pistä hakusanaksi Googleen, niin löydät ostopaikan.

Yhteistyössä